Page 11 - 0913
P. 11

‫מועד אוקטובר ‪2013‬‬  ‫‪- 10 -‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשו	ן‬

                                              ‫‪ 	.19‬מן הנאמר בשורות ‪ 24-22‬משתמע כי לוי‪-‬שטראוס ‪-‬‬

                   ‫(‪ )1‬הצביע על מבני חשיבה משותפים העומדים בבסיסם של מיתוסים של עמים שונים‬
                              ‫(‪ )2‬הראה כיצד תרבותו של עם משתקפת בסיפורים העממיים הרווחים בו‬
                                 ‫(‪ )3‬הביע התנגדות לשימוש בשיטה הסטרוקטורליסטית בחקר התרבות‬
                               ‫(‪ )4‬הצביע על האופן שבו כל עם משתמש במבנים מוזיקליים ייחודיים לו‬

‫‪ .	20‬לפי המשתמע מן הקטע‪ ,‬איזו מן האפשרויות הבאות היא המתאימה ביותר להיות נושאו של מחקר שערך לוי‪-‬‬

                                                                                     ‫שטראוס בתחום המוזיקה?‬

                                                          ‫(‪ )1‬השפעת המהגרים מהודו על המוזיקה בבריטניה‬
                                    ‫(‪ )2‬התפתחות כתב התווים בהיסטוריה של המוזיקה הקלאסית המערבית‬

                                              ‫(‪ )3‬הנושאים המרכזיים בשירי עם אמריקניים בשנות השלושים‬
                                          ‫(‪ )4‬השימוש הרווח בצלילים נמוכים במזמורי אבלות ברחבי העולם‬

               ‫‪ .	21‬על פי הּפִסקה האחרונה‪ ,‬חוקרים מסוימים מתנגדים לשיטה הסטרוקטורליסטית משום ש‪-‬‬

     ‫(‪ )1‬המודל של דה‪-‬סוסיר מתאים לשפה הצרפתית ולתרבות הצרפתית‪ ,‬אך לא לשפות ולתרבויות אחרות‬
     ‫(‪ )2‬אי‪-‬אפשר לערוך באמצעותה השוואה ממצה‪ ,‬שכן יש תרבויות שבהן לא מכירים מסמנים כגון 'חתול'‬
 ‫(‪ )3‬המסומן של מילה בשפתו של החוקר יכול להיות שונה מן המסומן של המילה המקבילה בשפה הנחקרת‬
‫(‪ )4‬לוי‪-‬שטראוס חוטא למודל של דה‪-‬סוסיר בחקרו רק את האדם "התרבותי" ולא את האדם "הפרימיטיבי"‬

                           ‫‪" 	.22‬זה האחרון" (שורה ‪ )30‬הוא ‪-‬‬

                                              ‫(‪ )1‬החוקר‬
                                 ‫(‪ )2‬החתול של החוקר	‬

                                              ‫(‪ )3‬הנחקר‬
                                 ‫(‪ )4‬המסומן של 'חתול'‬

                   ‫‪ .	23‬איזו מן האפשרויות הבאות מתארת את מבנה הקטע בצורה הטובה ביותר?‬

‫(‪ )1‬הצגת זרם הגות ← הצגת מודל רעיוני שזרם זה מבוסס עליו ← הצגת ביקורת נגד זרם ההגות המסתמכת על‬                 ‫	‬
                                                                                                ‫המודל הרעיוני‬

            ‫(‪ )2‬הצגת זרם הגות ← השוואה בין מחקרים המשתייכים לזרם זה ← הצגת בעיות במחקרים אלה‬
  ‫(‪ )3‬הצגת שני מחקרים ← הצגת הזרם המחקרי שאליו הם משתייכים ← הצגת טענות הסותרות את ממצאי‬

                                                                                                    ‫המחקרים‬
                 ‫(‪ 	)4‬הצגת שיטה מחקרית ← הצגת שיטה מחקרית אחרת ← השוואה בין שתי שיטות המחק 	ר‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16