Page 11 - 0913
P. 11
מועד אוקטובר 2013 - 10 - חשיבה מילולית -פרק ראשו ן
.19מן הנאמר בשורות 24-22משתמע כי לוי-שטראוס -
( )1הצביע על מבני חשיבה משותפים העומדים בבסיסם של מיתוסים של עמים שונים
( )2הראה כיצד תרבותו של עם משתקפת בסיפורים העממיים הרווחים בו
( )3הביע התנגדות לשימוש בשיטה הסטרוקטורליסטית בחקר התרבות
( )4הצביע על האופן שבו כל עם משתמש במבנים מוזיקליים ייחודיים לו
. 20לפי המשתמע מן הקטע ,איזו מן האפשרויות הבאות היא המתאימה ביותר להיות נושאו של מחקר שערך לוי-
שטראוס בתחום המוזיקה?
( )1השפעת המהגרים מהודו על המוזיקה בבריטניה
( )2התפתחות כתב התווים בהיסטוריה של המוזיקה הקלאסית המערבית
( )3הנושאים המרכזיים בשירי עם אמריקניים בשנות השלושים
( )4השימוש הרווח בצלילים נמוכים במזמורי אבלות ברחבי העולם
. 21על פי הּפִסקה האחרונה ,חוקרים מסוימים מתנגדים לשיטה הסטרוקטורליסטית משום ש-
( )1המודל של דה-סוסיר מתאים לשפה הצרפתית ולתרבות הצרפתית ,אך לא לשפות ולתרבויות אחרות
( )2אי-אפשר לערוך באמצעותה השוואה ממצה ,שכן יש תרבויות שבהן לא מכירים מסמנים כגון 'חתול'
( )3המסומן של מילה בשפתו של החוקר יכול להיות שונה מן המסומן של המילה המקבילה בשפה הנחקרת
( )4לוי-שטראוס חוטא למודל של דה-סוסיר בחקרו רק את האדם "התרבותי" ולא את האדם "הפרימיטיבי"
" .22זה האחרון" (שורה )30הוא -
( )1החוקר
( )2החתול של החוקר
( )3הנחקר
( )4המסומן של 'חתול'
. 23איזו מן האפשרויות הבאות מתארת את מבנה הקטע בצורה הטובה ביותר?
( )1הצגת זרם הגות ← הצגת מודל רעיוני שזרם זה מבוסס עליו ← הצגת ביקורת נגד זרם ההגות המסתמכת על
המודל הרעיוני
( )2הצגת זרם הגות ← השוואה בין מחקרים המשתייכים לזרם זה ← הצגת בעיות במחקרים אלה
( )3הצגת שני מחקרים ← הצגת הזרם המחקרי שאליו הם משתייכים ← הצגת טענות הסותרות את ממצאי
המחקרים
( )4הצגת שיטה מחקרית ← הצגת שיטה מחקרית אחרת ← השוואה בין שתי שיטות המחק ר
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.