Page 9 - 0913
P. 9

‫מועד אוקטובר ‪2013‬‬                   ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשו	ן ‪- 8 -‬‬

  ‫המורה שרה הבחינה כי ציוניהם של התלמידים שהשתתפו בשיעורי ההכנה לבחינה במתמטיקה היו בממוצע‬                 ‫‪.	16‬‬
‫גבוהים מציוניהם של התלמידים שלא השתתפו בשיעורי ההכנה‪ .‬היא הסיקה ששיעורי ההכנה סייעו להצלחת‬
                                                                                                               ‫	‬
                                                                                    ‫התלמידים שהשתתפו בהם‪.‬‬
  ‫המורה דינה סבורה כי יש הסבר אחר להבדל בין ממוצעי הציונים‪ :‬התלמידים הטובים יותר הם אלה שבחרו‬

                      ‫להשתתף בשיעורי ההכנה‪ ,‬ומכיוון שהם תלמידים טובים יותר הם הצליחו יותר בבחינה‪.‬‬

‫על איזו מן המסקנות הבאות אפשר לערער באמצעות הסבר חלופי מן הסוג שהציעה המורה דינה?‬                          ‫	‬

‫(‪ )1‬נתון‪ :‬בריאותם הכללית של מי שנוהגים לאכול מזון אורגני טובה בממוצע מזו של מי שאינם אוכלים מזון‬

                                                                                                     ‫אורגני‪.‬‬
                                                        ‫מסקנה‪ :‬אכילת מזון אורגני משפרת את הבריאות‪.‬‬
‫(‪ )2‬נתון‪ :‬מסקר שנעשה בקרב לקוחות רשת חנויות ההלבשה "בגד‪-‬לי" עלה שרשת זו היא הזולה ביותר בשוק‬

                                                                                                  ‫ההלבשה‪.‬‬
                                               ‫מסקנה‪ :‬אין רשתות זולות מרשת "בגד‪-‬לי" בשוק ההלבשה‪.‬‬
  ‫(‪ )3‬נתון‪ :‬תינוקות שקיבלו חיסון ניסיוני נגד שפעת אשר ניתן באקראי לכל יילוד חמישי‪ ,‬חולים בה בממוצע‬

                                                                   ‫פחות מתינוקות שלא קיבלו את החיסון‪.‬‬
                                                                             ‫מסקנה‪ :‬החיסון הניסיוני יעיל‪.‬‬

                          ‫(‪ )4‬נתון‪ :‬אנשים שמרבים לחייך מאושרים יותר בממוצע מאנשים שממעטים לחייך‪.‬‬
                       ‫		 מסקנה‪ :‬אדם המחייך יותר מאדם אחר‪ ,‬סביר שהוא גם אדם מאושר יותר מחברו‪	.‬‬

                                    ‫לפניכם משפט שהושמט ממנו חלק (מילה אחת או כמה מילים)‪:‬‬                   ‫	‪.	17‬‬

‫יצירות של מלחינים החיים בארץ‪ ,‬יצירות של מלחינים שנולדו בישראל אך מתגוררים‬  ‫בקונצרט בוצעו‪,‬‬                      ‫	‬
                                                                                    ‫בחו"ל‪.‬‬
                                                                                                                   ‫	‬
‫באיזה מן המשפטים הבאים החלק שהושמט יכול להיות אותו חלק שהושמט במשפט לעיל?‬
                                                                                                               ‫	‬

‫שיישומה יתחיל רק בעוד חודשים רבים‪.‬‬  ‫(‪ )1‬אף כי המנכ"ל צפוי להודיע על הרפורמה כבר בשבוע הקרוב‪,‬‬

‫ד"ר כהן‪ ,‬הצלחנו לגייס למחקר החדש עוד שני חוקרים מתחום הביולוגיה המולקולרית‪.‬‬       ‫(‪)2‬‬

‫מדיניות של התערבות פעילה בענייני מדינות אחרות‪ ,‬כי אם‬  ‫(‪ )3‬הממשל האמריקני יישם בשנים האלה‬

                                    ‫גם מדיניות פנים שנדרש לה תקציב גדול מאי‪-‬פעם‪.‬‬

‫המשתתפות בהפגנה החזיקו שלטים הקוראים להנהיג הקלות במס למשפחות חד‪-‬הוריות‪	.‬‬         ‫(‪)4‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14