Page 19 - index
P. 19

‫מועד קיץ ‪2022‬‬  ‫‪- 18 -‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני‬

               ‫‪ .	19‬לפי הפסקה השנייה‪ ,‬בתקופה שקדמה למאה התשע עשרה חריגה מכללי ההלחנה הייתה ‪-‬‬

                                                ‫(‪ 	)1‬האמצעי העיקרי שבעזרתו הפגינו מלחינים את מקוריותם‬
                                            ‫(‪ )	2‬מחייבת ביצוע שחרג מדרישות מסורת הביצוע של העת ההיא	‬

                                              ‫(‪ )	3‬מותרת כל עוד לא הופרו האיזון והסדר הפנימי של היצירה‬
                                                   ‫(‪ )	4‬בלתי לגיטימית גם כאשר בוצעה בידי מלחינים דגולים	‬

  ‫‪ .	20‬איזה מן המשפטים הבאים מתאר באופן הטוב ביותר את היחס בתקופה הרומנטית כלפי הכיעור במוזיקה?‬

                   ‫(‪ 	)1‬אומנם האמצעים המוזיקליים החדשים מאפשרים לבטא כיעור‪ ,‬אך עדיף להימנע מכך‬
              ‫(‪ )	2‬המלחין יכול לתת ביטוי לכיעור ביצירה מוזיקלית רק אם הימנעות מכך תגביל את הבעתו‬

                                         ‫(‪ )	3‬אין מניעה שיצירה תעסוק גם בכיעור‪ ,‬אך יש להקפיד על יופייה‬
           ‫(‪ 	)4‬על המוזיקה לבטא את הטוב והנאצל‪ ,‬ולכן יש להימנע מלהלחין מוזיקה שהיא עצמה מכוערת	‬

    ‫‪ .	21‬לאיזה מן המאפיינים הבאים הצירוף "אופייה זה של המוזיקה המודרנית"‪ ,‬המופיע בשורות ‪ ,23-22‬אינו‬

                                                                                                       ‫מתייחס?‬

                                                                                 ‫(‪ 	)1‬להיעדר מבנה פנימי ברור‬
                                                                               ‫(‪ 	)2‬לשימוש בחריקות ובזיופים‬
                                                                        ‫(‪ 	)3‬להיעדר מנגנוני הגנה מפני הכיעור‬
                                                                 ‫(‪ )	4‬לעיסוק בחרדה קיצונית‪ ,‬בטירוף ובכאוס	‬

                              ‫‪ .	22‬על פי הפסקה האחרונה‪ ,‬כל קטעי המוזיקה שהושמעו לנבדקים בניסוי ‪-‬‬

                                                         ‫(‪ 	)1‬היו בסגנון שנבדקי הניסוי היו רגילים להאזין לו‬
                                                               ‫(‪ )	2‬מצאו חן בעיני נבדקי הניסוי באותה מיד 	ה‬
                                                                                    ‫(‪ 	)3‬הולחנו באותה תקופה‬
                                                                            ‫(‪ 	)4‬הביעו שנאה‪ ,‬פחד או אכזריות	‬

                                          ‫‪ִ " .	23‬מתאם הדוק בין הטוב לאהוב" (שורות ‪ ,)28-27‬כלומר ‪-‬‬

   ‫(‪ 	)1‬ככל שקטע דורג קרוב יותר ל"טוב לב" בסקלה "טוב לב‪-‬אכזריות"‪ ,‬כך הוא דורג קרוב יותר ל"אהבה"‬
                                                                                   ‫בסקלה "אהבה‪-‬שנאה"‬

‫(‪ 	)2‬ככל שקטע דורג קרוב יותר ל"ביטחון"‪" ,‬אהבה" ו"טוב לב"‪ ,‬כך הוא מצא חן יותר בעיני הנבדקים בניסוי‬
           ‫(‪ 	)3‬ככל שקטע היה מכוער פחות מבחינה מוזיקלית‪ ,‬כך הוא מצא חן יותר בעיני הנבדקים בניסוי‬

     ‫(‪ 	)4‬ככל שהנבדקים בניסוי נהנו יותר מקטע שהושמע להם‪ ,‬כך הם דיווחו שהוא מצא חן בעיניהם יות 	ר‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24