Page 59 - index
P. 59

‫מועד קיץ ‪2020‬‬                                                                       ‫	‬

                                                     ‫דוגמה לחיבור שרמתו נמוכה‬

        ‫עד השנים האחרונות שיבצו הרשויות המקומית את תלמידי בית הספר היסודים‬
        ‫לפי השיקולים שלהם‪ .‬כיום יש שינוי בשיטת השיבוץ והורים אינם יכולים לבחור לאן‬

          ‫ילדיהם ישובצו‪ ,‬לפי דעתי השיטה של הורים שהם בוחרים זוהי השיטה הנכונה‪,‬‬
                               ‫אך במקרים מסוימים יש לתת לרשויות מקומית לבחור‪.‬‬

        ‫בראשית‪ ,‬אני בעד השיטה החדשה שנותנת להורים של תלמידי בית הספר לבחור‬
           ‫לאן הם ישבצו‪ ,‬כיוון שזה יגרום לתחרות בין הבתי ספר לנסות למשוך אליהם‬
            ‫את הורים על ידי שהם מראים שבית הספר משגשג מבחינה לימודית ולא רק‬
              ‫מבחינה חברתית‪ ,‬וכך זה יתן להורים גישה לאן הם ירצו שילדיהם ילמד‪.‬‬

          ‫שנית‪ ,‬כך ילדי בית הספר לא יבחרו על רקע כלכלי או חברתי והורים גם יוכלו‬
          ‫להתאים את ילדיהם על ידי המצב כלכלי שלהם‪ ,‬ואינו תהיה אפליה בין תלמידי‬
        ‫בית הספר‪ ,‬לדוג' תלמיד שבשיטה הישנה אינו יכול להתקבל לבית הספר משכונת‬

                              ‫יוקרה כיום יכול למצוא את עצמו שם מבחינה לימודית‪.‬‬

        ‫בניגוד למה שאני טוען‪ ,‬יש אשר חושבים שהשיטה הישנה היא השיטה הנכונה אשר‬
        ‫רשויות המקומית יכלו לבחור את התלמיד לאן שהם חושבים שיותר יכול להתאים‬
        ‫לו‪ ,‬לשם כך אני חושב שרק אם התלמיד הוא הינו ילד מחונן ובית הספר יבחר בו‬
       ‫על פי כישורו ולא על רקע כלכלי יכול הרשות מקומית לבחור לאן התלמיד יכול לשבץ‪.‬‬

           ‫לסיכום‪ ,‬אני בעד השיטה החדשה שלהורים היה את הסוג בחירה לאן ילדיהם‬
        ‫ישובץ‪ ,‬אך במקרים מסוימים שכאשר הילד מחונן הרשות מקומית יכול להחליט לאן‬

                                                                    ‫לשבץ אותו‪.‬‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪58‬‬
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63