Page 58 - index
P. 58

‫מועד קיץ ‪2020‬‬                                                                         ‫	‬

                                                    ‫דוגמה לחיבור שרמתו בינונית‬

         ‫בשנים האחרונות שיטת שיבוץ התלמידים לבתי ספר יסודיים מוחלפת בהדרגה‬
         ‫בשיטה חדשה‪ ,‬השיקול המרכזי באותה שיטה הוא העדיפות להורים‪ ,‬הבוחרים‬

             ‫הם את בתי הספר שלדעתם מתאים יותר לילדם‪ .‬אני סבורה כי שיטה זו‬
        ‫מעודדת את בתי הספר להשקיע במוסדם על מנת לזכות בבחירתם של ההורים‪.‬‬

        ‫ראשית‪ ,‬בעוד שהרשויות המקומיות מעניקות זכות בחירה להורים על מוסד לימודי‬
             ‫לילדם‪ ,‬היא יוצרת מעין תחרות בין מוסדות החינוך היסודיים בעיר על מנת‬

            ‫לזכות בליבם של ההורים הבוחרים‪ ,‬הורה בעל הגיון בריא ושיקול דעת נכון‪,‬‬
          ‫לרוב יעדיף לשבץ את ילדו בבית ספר שיעניק לבנו מסגרת חינוכית טובה‪ ,‬בעלת‬
        ‫ערכים טובים‪ .‬כעת‪ ,‬שזכות הבחירה בידיהם של ההורים‪ ,‬בתי הספר זקוקים‬
         ‫להשקיע בפרויקטים ייחודיים‪ ,‬בסגל לימודי ערכי וטוב‪ ,‬במבנה לימודי נגיש ונוח על‬
         ‫מנת שיותר הורים יירצו לבחור באותו מוסד לימודי עבור ילדם‪ .‬אני מאמינה כי‬
        ‫השיטה החדשה נותנת דרור להורים לבדוק לעומק ולבחור בעצמם במוסד לימודי‬

                                                                ‫שמתאים לילדם‪.‬‬

                ‫מתנגדיי ייטענו כי‪ ,‬השיטה חדשה עלולה ליצור פערים חברתיים‪ ,‬כלכליים‬
             ‫מהסיבה‪ ,‬שלא כל ההורים יוכלו לשלוח את ילדם לבית ספר שבהכרח נחשב‬
            ‫לטוב מפאת התקציב הכלכלי שלהם ובלי ברירה ייצטרכו לשלוח את ילדיהם‬
          ‫למוסד חינוכי שנחשב פחות‪ .‬אמנם יש אמת מסוימת בטענה זו אך‪ ,‬אני סבורה‬
        ‫כי הרשויות המקומיות יכולות לסייע בצורה כזו או אחרת על אותו הורה על מנת‬
        ‫לשלוח את ילדם למוסד חינוכי טוב ובנוסף‪ ,‬מכיוון שנוצרה תחרות בין המוסדות יש‬

                       ‫בחירה רחבה יותר ורוב מוסדות החינוך יעשו כמיטב יכולתם‪.‬‬

          ‫לסיכום‪ ,‬אני מאמינה כי השיטה החדשה‪ ,‬הנה שיטה נכונה אשר באה במטרה‬
          ‫לסייע להורים ולהעניק להם נחת בכך שמאפשרים להורים זכות בחירה במוסד‬

                               ‫שבו ילדם בסופו של דבר יבלה את רוב שעות היום שלו‪.‬‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪57‬‬
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63