Page 58 - index
P. 58
מועד קיץ 2020
דוגמה לחיבור שרמתו בינונית
בשנים האחרונות שיטת שיבוץ התלמידים לבתי ספר יסודיים מוחלפת בהדרגה
בשיטה חדשה ,השיקול המרכזי באותה שיטה הוא העדיפות להורים ,הבוחרים
הם את בתי הספר שלדעתם מתאים יותר לילדם .אני סבורה כי שיטה זו
מעודדת את בתי הספר להשקיע במוסדם על מנת לזכות בבחירתם של ההורים.
ראשית ,בעוד שהרשויות המקומיות מעניקות זכות בחירה להורים על מוסד לימודי
לילדם ,היא יוצרת מעין תחרות בין מוסדות החינוך היסודיים בעיר על מנת
לזכות בליבם של ההורים הבוחרים ,הורה בעל הגיון בריא ושיקול דעת נכון,
לרוב יעדיף לשבץ את ילדו בבית ספר שיעניק לבנו מסגרת חינוכית טובה ,בעלת
ערכים טובים .כעת ,שזכות הבחירה בידיהם של ההורים ,בתי הספר זקוקים
להשקיע בפרויקטים ייחודיים ,בסגל לימודי ערכי וטוב ,במבנה לימודי נגיש ונוח על
מנת שיותר הורים יירצו לבחור באותו מוסד לימודי עבור ילדם .אני מאמינה כי
השיטה החדשה נותנת דרור להורים לבדוק לעומק ולבחור בעצמם במוסד לימודי
שמתאים לילדם.
מתנגדיי ייטענו כי ,השיטה חדשה עלולה ליצור פערים חברתיים ,כלכליים
מהסיבה ,שלא כל ההורים יוכלו לשלוח את ילדם לבית ספר שבהכרח נחשב
לטוב מפאת התקציב הכלכלי שלהם ובלי ברירה ייצטרכו לשלוח את ילדיהם
למוסד חינוכי שנחשב פחות .אמנם יש אמת מסוימת בטענה זו אך ,אני סבורה
כי הרשויות המקומיות יכולות לסייע בצורה כזו או אחרת על אותו הורה על מנת
לשלוח את ילדם למוסד חינוכי טוב ובנוסף ,מכיוון שנוצרה תחרות בין המוסדות יש
בחירה רחבה יותר ורוב מוסדות החינוך יעשו כמיטב יכולתם.
לסיכום ,אני מאמינה כי השיטה החדשה ,הנה שיטה נכונה אשר באה במטרה
לסייע להורים ולהעניק להם נחת בכך שמאפשרים להורים זכות בחירה במוסד
שבו ילדם בסופו של דבר יבלה את רוב שעות היום שלו.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.
57

