Page 6 - 0715
P. 6
מועד יולי 2015 חשיבה מילולית -פרק ראשו ן - 5 -
.5גרש :גרשיים -
( )1ציפורן :ציפורניים
( )2מצילה :מצילתיים
( )3משקפת :משקפיים
( )4כתפייה :כתפיי ם
.6חווק :לטפס -
( )1שן :לסרק
( )2עט :לכתוב
( )3זר :לשזור
( )4צל :להאיר
שאלות הבנה והסקה (שאלות )17-7
חרקים מסוגים רבים הם רעילים ,וגופם נושא סימנים המזהירים על כך .גופה של הצרעה למשל ,המפוספס בחום .7
ובצהוב ,כה בולט עד שבעלי חיים גדולים למדו להימנע מלטרוף אותה .כמה חרקים בלתי מזיקים ,כמו זבובים ממינים
מסוימים" ,ניצלו" זאת והתפתחו כך שצבעיהם נעשו דומים לאלה של חבריהם הרעילים.
איזו מן הטענות שלהלן עולה מן הפסקה שלעיל בנוגע לזבובים הנזכרים בטקסט?
( )1שלא כמו הצרעות ,הם אינם מצליחים להערים על טורפיהם
( )2הם נפוצים יותר מחרקים רעילים כגון צרעות
( )3אף שבעלי חיים יכולים לטרוף אותם בלי להינזק ,הם נמנעים מלעשות זאת
( )4טורפים אותם לעתים קרובות יותר משטורפים חרקים רעילים כמו צרעו ת
במחקרים נמצא כי רוב הפעוטות מזהים את עצמם במראה בגיל שנה .על סמך ממצא זה קבע חוקר כי האינטליגנציה . 8
של רוב הפעוטות בגיל שנה גבוהה מהאינטליגנציה של כלב.
על איזו מן ההנחות שלהלן קביעה זו מבוססת?
( )1האינטליגנציה של כלבים אינה גבוהה מספיק כדי לזהות את עצמם במראה
( )2היכולת של פעוטות לזהות את עצמם במראה תורמת לאינטליגנציה שלהם
( )3האינטליגנציה של פעוטות בגיל שנה כבר גבוהה מהאינטליגנציה של כלבים
( )4יש פעוטות שמתחילים לזהות את עצמם במראה רק לאחר גיל שנה
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.