Page 6 - 0715
P. 6

‫מועד יולי ‪2015‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשו	ן ‪- 5 -‬‬

                ‫‪ 	.5‬גרש ‪ :‬גרשיים ‪-‬‬

                 ‫(‪ )1‬ציפורן ‪ :‬ציפורניים‬                                                                            ‫	‬
                ‫(‪ )2‬מצילה ‪ :‬מצילתיים‬                                                                               ‫	‬
                ‫(‪ )3‬משקפת ‪ :‬משקפיים‬                                                                                ‫	‬
                  ‫(‪ )4‬כתפייה ‪ :‬כתפיי 	ם‬                                                                            ‫	‬

                ‫‪ 	.6‬חווק ‪ :‬לטפס ‪-‬‬

                       ‫(‪ )1‬שן ‪ :‬לסרק	‬                                                                              ‫	‬
                      ‫(‪ )2‬עט ‪ :‬לכתוב‬
                ‫(‪ )3‬זר ‪ :‬לשזור 	‬
                      ‫(‪ )4‬צל ‪ :‬להאיר	‬

                ‫שאלות הבנה והסקה (שאלות ‪)17-7‬‬

     ‫חרקים מסוגים רבים הם רעילים‪ ,‬וגופם נושא סימנים המזהירים על כך‪ .‬גופה של הצרעה למשל‪ ,‬המפוספס בחום‬               ‫‪	.7‬‬
‫ובצהוב‪ ,‬כה בולט עד שבעלי חיים גדולים למדו להימנע מלטרוף אותה‪ .‬כמה חרקים בלתי מזיקים‪ ,‬כמו זבובים ממינים‬
                                                                                                                     ‫	‬
                               ‫מסוימים‪" ,‬ניצלו" זאת והתפתחו כך שצבעיהם נעשו דומים לאלה של חבריהם הרעילים‪.‬‬

                                      ‫איזו מן הטענות שלהלן עולה מן הפסקה שלעיל בנוגע לזבובים הנזכרים בטקסט?‬

                               ‫(‪ )1‬שלא כמו הצרעות‪ ,‬הם אינם מצליחים להערים על טורפיהם‬                               ‫	‬
                                              ‫(‪ )2‬הם נפוצים יותר מחרקים רעילים כגון צרעות‬

                ‫(‪ )3‬אף שבעלי חיים יכולים לטרוף אותם בלי להינזק‪ ,‬הם נמנעים מלעשות זאת‬
                 ‫(‪ )4‬טורפים אותם לעתים קרובות יותר משטורפים חרקים רעילים כמו צרעו 	ת‬

‫במחקרים נמצא כי רוב הפעוטות מזהים את עצמם במראה בגיל שנה‪ .‬על סמך ממצא זה קבע חוקר כי האינטליגנציה‬                  ‫‪.	8‬‬
                                                            ‫של רוב הפעוטות בגיל שנה גבוהה מהאינטליגנציה של כלב‪.‬‬
                                                                                                                     ‫	‬
                                                                         ‫על איזו מן ההנחות שלהלן קביעה זו מבוססת?‬

                ‫(‪ )1‬האינטליגנציה של כלבים אינה גבוהה מספיק כדי לזהות את עצמם במראה‬                                 ‫	‬
                 ‫(‪ )2‬היכולת של פעוטות לזהות את עצמם במראה תורמת לאינטליגנציה שלהם‬                                  ‫	‬
                ‫(‪ )3‬האינטליגנציה של פעוטות בגיל שנה כבר גבוהה מהאינטליגנציה של כלבים‬                               ‫	‬
                                                                                                                   ‫	‬
                        ‫(‪ )4‬יש פעוטות שמתחילים לזהות את עצמם במראה רק לאחר גיל שנה	‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11