Page 3 - 0715
P. 3

‫מועד יולי ‪2015‬‬            ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬מטלת כתיב 	ה ‪- 2 -‬‬

‫הזמן המוקצב הוא ‪ 30‬דקות‪.‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬מטלת כתיבה‬

                                                ‫ִקראו בעיון את המטלה שבמסגרת ו ִכתבו את החיבור על גיליון הכתיבה‪.‬‬
‫אורך החיבור הנדרש ‪ 25 -‬שורות לפחות‪ .‬אין לחרוג מן השורות שבגיליון‪ .‬אם אתם זקוקים לטיוטה‪ ,‬השתמשו במקום‬

        ‫המיועד לכך (הטיוטה לא תיבדק)‪ .‬לא תוכלו לקבל גיליון כתיבה נוסף או להחליף את גיליון הכתיבה שבידיכם‪.‬‬
                                  ‫ּ ִכתבו בסגנון ההולם כתיבה עיונית והקפידו על ארגון הכתוב ועל לשון תקינה ובהירה‪.‬‬

                     ‫ּ ִכתבו את החיבור בעיפרון בלבד‪ ,‬והקפידו על כתב יד ברור ומסודר‪ .‬אתם רשאים להשתמש במחק‪.‬‬

‫בשנות הארבעים של המאה העשרים כתב איש החינוך ריצ'רד לווינגסטון כי “המכשול הניצב בדרכה של ההשכלה‬
‫הא ִמתית הוא ההתמחות“‪ .‬לדבריו‪ ,‬לאחר שסטודנטים בוחרים תחום לימודים‪ ,‬היסטוריה או פיזיקה למשל‪“ ,‬הם‬
 ‫שוקעים בתחום התמחות זה‪ ,‬ואינם מעלים על דעתם שקיים משהו אחר בעולם“‪ .‬דבריו מייצגים תפיסה שלפיה‬

 ‫על האוניברסיטאות להקנות לסטודנטים ידע בתחומי דעת מגוונים‪ ,‬מכיוון שידע כזה חיוני להיווצרותו של אדם‬
   ‫חושב‪ .‬מנגד עומדת התפיסה כי תפקידן המרכזי של האוניברסיטאות אינו להרחיב את אופקיהם של הלומדים‬

                                          ‫אלא לקדם את המדע‪ ,‬וכי לשם כך נחוצה התמחות בתחום יחיד כלשהו‪.‬‬

  ‫יש הסבורים כי צריך לחייב סטודנטים להשתתף בקורסים מתחומי דעת מגוונים‪ ,‬ולא רק בקורסים מתחום‬
                                         ‫התמחותם העיקרי‪ .‬נוכח הנאמר לעיל‪ ,‬האם אתם תומכים בהצעה זו?‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8