Page 3 - 0715
P. 3
מועד יולי 2015 חשיבה מילולית -מטלת כתיב ה - 2 -
הזמן המוקצב הוא 30דקות. חשיבה מילולית -מטלת כתיבה
ִקראו בעיון את המטלה שבמסגרת ו ִכתבו את החיבור על גיליון הכתיבה.
אורך החיבור הנדרש 25 -שורות לפחות .אין לחרוג מן השורות שבגיליון .אם אתם זקוקים לטיוטה ,השתמשו במקום
המיועד לכך (הטיוטה לא תיבדק) .לא תוכלו לקבל גיליון כתיבה נוסף או להחליף את גיליון הכתיבה שבידיכם.
ּ ִכתבו בסגנון ההולם כתיבה עיונית והקפידו על ארגון הכתוב ועל לשון תקינה ובהירה.
ּ ִכתבו את החיבור בעיפרון בלבד ,והקפידו על כתב יד ברור ומסודר .אתם רשאים להשתמש במחק.
בשנות הארבעים של המאה העשרים כתב איש החינוך ריצ'רד לווינגסטון כי “המכשול הניצב בדרכה של ההשכלה
הא ִמתית הוא ההתמחות“ .לדבריו ,לאחר שסטודנטים בוחרים תחום לימודים ,היסטוריה או פיזיקה למשל“ ,הם
שוקעים בתחום התמחות זה ,ואינם מעלים על דעתם שקיים משהו אחר בעולם“ .דבריו מייצגים תפיסה שלפיה
על האוניברסיטאות להקנות לסטודנטים ידע בתחומי דעת מגוונים ,מכיוון שידע כזה חיוני להיווצרותו של אדם
חושב .מנגד עומדת התפיסה כי תפקידן המרכזי של האוניברסיטאות אינו להרחיב את אופקיהם של הלומדים
אלא לקדם את המדע ,וכי לשם כך נחוצה התמחות בתחום יחיד כלשהו.
יש הסבורים כי צריך לחייב סטודנטים להשתתף בקורסים מתחומי דעת מגוונים ,ולא רק בקורסים מתחום
התמחותם העיקרי .נוכח הנאמר לעיל ,האם אתם תומכים בהצעה זו?
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.