Page 14 - index
P. 14

‫מועד אביב ‪2023‬‬             ‫‪- 13 -‬‬                       ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני‬

                                                        ‫‪ .	5‬אין עליו עוררין ‪ :‬שנוי במחלוקת ‪-‬‬

                                                               ‫(‪ 	)1‬אין לו דורש ‪ :‬רוצה‬                       ‫‪.	6‬‬
                                                             ‫(‪ )	2‬אין לאל ידו ‪ :‬מסוגל‬

                                                                ‫(‪ 	)3‬אין לו זכר ‪ :‬נעלם‬
                                                        ‫(‪ 	)4‬אין לעמוד בפניו ‪ :‬מתפת 	ה‬

                                                                       ‫בנה ‪ :‬חורבות ‪-‬‬

                                                          ‫(‪ )	1‬רחץ ‪ :‬לכלוך‬
                                                            ‫(‪ )	2‬נטע ‪ :‬גֶדם‬

                                                         ‫(‪ )	3‬פסע ‪ :‬עקבות‬
                                                        ‫(‪ 	)4‬אכל ‪ :‬פירורי 	ם‬

                                                        ‫שאלות הבנה והסקה (שאלות ‪)17-7‬‬

                                                                                                    ‫הוראות לשאלות ‪:9-7‬‬
‫בכל שאלה יש פסקה שחלק אחד או כמה חלקים ממנה חסרים‪ .‬עליכם לבחור בתשובה המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

    ‫של סופר הכותב ביוגרפיה היסטורית של מנהיג פוליטי‪ ,‬לעומת סופר הכותב ביוגרפיה של משורר‪ ,‬היא‬                 ‫‪.	7‬‬
             ‫שלראשון מסתרי הנפש של מושא כתיבתו‪ ,‬לרשות האחרון עומדים כתבי שירה‪. ,‬‬

                             ‫(‪ 	)1‬מגבלתו ‪ /‬קשה לחדור ל‪ / -‬ואילו ‪ /‬המתאפיינים בחשיפה נפשית מרובה‬
‫(‪ )	2‬עובדה המסייעת לעבודתו ‪ /‬אין מקורות מהימנים להסתמך עליהם בניסיונו לפענח את ‪ /‬בדיוק כשם	 ש‪/ -‬‬

                                                          ‫שהם מקור עשיר ובר‪-‬סמכא להבנת מבנה אישיותו‬

      ‫(‪ 	)3‬עובדה המקשה על עבודתו ‪ /‬קשה להתחקות אחר ‪ /‬ואילו ‪ /‬שלרוב אינם נוגעים לחייו האישיים של‬

                                                                                                ‫המשורר עצמו‬

‫(‪ )	4‬מגבלתו ‪ /‬אין גישה למקורות מידע החושפים את ‪ /‬בדיוק כשם ש‪ / -‬המתאפיינים בחשיפה נפשית מרובה‬

‫ראו עצמם המורדים הפידלים כמי שלוחמים את מלחמתם של הפידלים כולם‪ ,‬שהרי העצמאות הייתה‬                           ‫‪.	8‬‬
                 ‫עם הפידלי‪ ,‬שהעדיף חיכוכים עם השלטון הזר‪ ,‬ואפילו במחיר ויתור על ‪.‬‬

                       ‫(‪ 	)1‬לא בכדי ‪ /‬כאש בוערת בעצמותיו של ה‪ / -‬להימנע מ‪ / -‬עצמאותו המדינית	‬
                         ‫(‪ 	)2‬לא ברור מדוע ‪ /‬רחוקה מליבו של ה‪ / -‬להמעיט ב‪ / -‬עצמאותו המדינית‬
                              ‫(‪ )	3‬לא ברור מדוע ‪ /‬חשובה ביותר ל‪ / -‬להיקלע ל‪ / -‬רווחתו החומרית‬
                         ‫(‪ 	)4‬לא בכדי ‪ /‬כאש בוערת בעצמותיו של ה‪ / -‬להחריף ‪ /‬השאיפה לעצמאותו	‬

‫בביצת במבולה‬    ‫מתוחלת החיים של חתול הביצות‪.‬‬  ‫ביבשת אפריקה‪ ,‬תוחלת החיים של כלב הביצות‬                        ‫‪	.9‬‬

‫יותר של חתולי ביצות שגילם עולה על עשר שנים משיעור כלבי‬  ‫שבצפון אפריקה נוכל למצוא שיעור‬

‫תנאים בביצות אחרות ביבשת‪.‬‬  ‫הביצות שגילם עולה על גיל זה‪ ,‬שכן תנאי האקלים בביצה זו‬

                                                    ‫(‪ )	1‬גבוהה ‪ /‬אף על פי כן ‪ /‬גבוה ‪ /‬דומים ל‪-‬‬
                                               ‫(‪ )	2‬נמוכה ‪ /‬לא פלא אפוא ש‪ / -‬גבוה ‪ /‬דומים ל‪-‬‬
                                              ‫(‪ 	)3‬גבוהה ‪ /‬לא פלא אפוא ש‪ / -‬נמוך ‪ /‬שונים מה‪-‬‬
                                               ‫(‪ 	)4‬נמוכה ‪ /‬לא פלא אפוא ש‪ / -‬נמוך ‪ /‬דומים ל 	‪-‬‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19