Page 11 - index
P. 11
מועד אביב 2022 - 10 - חשיבה מילולית -פרק ראשון
. 19איזו מן הטענות הבאות ,הנוגעות לפון-שוברט ,משתמעת מן הפסקה השנייה?
( ) 1גם אילו היה ים המלח נמוך עוד יותר ,הוא היה מקבל את אותה התוצאה
( )2תוצאות המדידות שלו היו מדויקות יותר מתוצאות המדידות של מור ובק
( )3בתקופתו לא היו ברומטרים משוכללים יותר מהברומטר שהשתמש בו
( )4הוא בא לאזור ים המלח בעקבות התגלית של מור ובק
. 20מי מהחוקרים הבאים היה הקרוב ביותר למציאת גובהו האמיתי של ים המלח?
( )1מור ובק
( ) 2פון-שובר ט
( ) 3פון-רוסגר
( ) 4דה-ברטו
. 21לפי הפסקה השלישית ,מה החיסרון העיקרי במדידת גובה בעזרת תאודוליט?
( )1תוצאות המדידה אינן עקביות
( ) 2ביצוע המדידה מצריך מבצע לוגיסטי מורכ ב
( ) 3המכשיר מדייק במדידת גובה פחות מכפי שהוא מדייק במדידת מרחקים
( ) 4המכשיר מסתמך על נתונים אופטיים ולא על נתונים בנוגע ללחץ האוויר
. 22איזו מן הטענות הבאות נטענת בפסקה השלישית?
( )1בעקבות המדידות של צי ארצות הברית תמה המחלוקת בנוגע לגובהו של ים המלח
( ) 2איש לא ניסה למדוד את גובהו של ים המלח מאז המדידות של צי ארצות הברי ת
( )3עבודת השטח שעשה צי ארצות הברית הייתה יסודית יותר מעבודת השטח שעשו סקוט וסיימונדס
( )4צי ארצות הברית הסתמך על תוצאות המדידות של סקוט וסיימונדס
. 23על פי הפסקה האחרונה ,מה היו ההשלכות של מציאת גובהו של ים המלח על כריית תעלה בין ים סוף לים
התיכון?
( )1היא סייעה להכריע היכן תיכרה תעלה כזו
( )2היא הובילה לרעיון שכדאי לכרות תעלה כזו
( )3היא עיכבה את כרייתה של תעלה כזו
( )4היא שכנעה את המעצמות שיש ממש ברעיון לכרות תעלה כזו
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.

