Page 11 - index
P. 11

‫מועד אביב ‪2022‬‬  ‫‪- 10 -‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון‬

                       ‫‪ .	19‬איזו מן הטענות הבאות‪ ,‬הנוגעות לפון‪-‬שוברט‪ ,‬משתמעת מן הפסקה השנייה?‬

                            ‫(‪ )	1‬גם אילו היה ים המלח נמוך עוד יותר‪ ,‬הוא היה מקבל את אותה התוצאה‬
                            ‫(‪ 	)2‬תוצאות המדידות שלו היו מדויקות יותר מתוצאות המדידות של מור ובק‬

                                ‫(‪ 	)3‬בתקופתו לא היו ברומטרים משוכללים יותר מהברומטר שהשתמש בו‬
                                                ‫(‪ 	)4‬הוא בא לאזור ים המלח בעקבות התגלית של מור ובק‬

                      ‫‪ .	20‬מי מהחוקרים הבאים היה הקרוב ביותר למציאת גובהו האמיתי של ים המלח?‬

                                                                                               ‫(‪ 	)1‬מור ובק‬
                                                                                            ‫(‪ )	2‬פון‪-‬שובר 	ט‬
                                                                                             ‫(‪ )	3‬פון‪-‬רוסגר‬

                                                                                              ‫(‪ )	4‬דה‪-‬ברטו‬

                        ‫‪ .	21‬לפי הפסקה השלישית‪ ,‬מה החיסרון העיקרי במדידת גובה בעזרת תאודוליט?‬

                                                                         ‫(‪ 	)1‬תוצאות המדידה אינן עקביות‬
                                                           ‫(‪ )	2‬ביצוע המדידה מצריך מבצע לוגיסטי מורכ 	ב‬
                             ‫(‪ )	3‬המכשיר מדייק במדידת גובה פחות מכפי שהוא מדייק במדידת מרחקים‬
                              ‫(‪ )	4‬המכשיר מסתמך על נתונים אופטיים ולא על נתונים בנוגע ללחץ האוויר‬

                                             ‫‪ .	22‬איזו מן הטענות הבאות נטענת בפסקה השלישית?‬

                   ‫(‪ 	)1‬בעקבות המדידות של צי ארצות הברית תמה המחלוקת בנוגע לגובהו של ים המלח‬
                     ‫(‪ )	2‬איש לא ניסה למדוד את גובהו של ים המלח מאז המדידות של צי ארצות הברי 	ת‬

  ‫(‪ 	)3‬עבודת השטח שעשה צי ארצות הברית הייתה יסודית יותר מעבודת השטח שעשו סקוט וסיימונדס‬
                                 ‫(‪ 	)4‬צי ארצות הברית הסתמך על תוצאות המדידות של סקוט וסיימונדס‬

‫‪ .	23‬על פי הפסקה האחרונה‪ ,‬מה היו ההשלכות של מציאת גובהו של ים המלח על כריית תעלה בין ים סוף לים‬

                                                                                                     ‫התיכון?‬

                                                             ‫(‪ 	)1‬היא סייעה להכריע היכן תיכרה תעלה כזו‬
                                                           ‫(‪ 	)2‬היא הובילה לרעיון שכדאי לכרות תעלה כזו	‬

                                                                 ‫(‪ 	)3‬היא עיכבה את כרייתה של תעלה כזו‬
                                         ‫(‪ 	)4‬היא שכנעה את המעצמות שיש ממש ברעיון לכרות תעלה כזו‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16