Page 14 - index
P. 14

‫מועד אביב ‪2018‬‬  ‫‪- 13 -‬‬                                          ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שנ	י‬

                                                                ‫‪ .	5‬מסתייע ‪ :‬עוזר ‪-‬‬

                                                                ‫(‪ )1‬מסתייג ‪ :‬מסכים‬                                  ‫	‬
                                                                  ‫(‪ )2‬מתמרד ‪ :‬מורד‬                                  ‫	‬
                                                                                                                    ‫	‬
                                                                ‫(‪ )3‬מצטווה ‪ :‬מציית‬                                  ‫	‬
                                                                ‫(‪ )4‬מתרשם ‪ :‬מרשי 	ם‬

                                                                  ‫‪ .	6‬ליהק ‪ :‬שחקנים ‪-‬‬

                                                                   ‫(‪ )1‬חקר ‪ :‬ראיות‬
                                                                    ‫(‪ )2‬פרע ‪ :‬נושים‬
                                                                ‫(‪ )3‬לימד ‪ :‬תלמידי 	ם‬
                                                                   ‫(‪ )4‬ניסח ‪ :‬מילים‬

                                                 ‫שאלות הבנה והסקה (שאלות ‪)17-7‬‬

                                                                                                  ‫הוראות לשאלות ‪:9-7‬‬

‫בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים‪ ,‬ולאחריו ארבע אפשרויות להשלמת החסר‪ .‬עליכם‬
                                                                    ‫לבחור באפשרות המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫אופן ביטוי‬      ‫בקנה אחד עם השקפותיו‪ ,‬משום שהוא‬  ‫בהפגנה שמסריה‬  ‫לעיתים אדם מחליט‬                               ‫‪	.7‬‬

                                                 ‫תוכן הרעיונות המובעים בה‪.‬‬  ‫העמדות‪,‬‬

                                 ‫להשתתף ‪ /‬עולים ‪ /‬מסתייג מ‪ / -‬כמו גם מ‪-‬‬     ‫(‪)1‬‬                                     ‫	‬
                   ‫להשתתף ‪ /‬אינם עולים ‪ /‬מסתייג מ‪ / -‬גם אם הוא תומך ב‪-‬‬      ‫(‪)2‬‬
                ‫להימנע מלהשתתף ‪ /‬עולים ‪ /‬מסתייג מ‪ / -‬גם אם הוא תומך ב‪-‬‬      ‫(‪)3‬‬
                                                                            ‫(‪)4‬‬
                     ‫להימנע מלהשתתף ‪ /‬אינם עולים ‪ /‬תומך ב‪ / -‬כמו גם ב‪	-‬‬

‫אם בוחנים את מקור המונח ״ג'נטלמן״‪ ,‬מוצאים שהוא ציין ‪  .‬המילה נכנסה לשפה האנגלית בימי הזוהר‬                     ‫‪	.8‬‬
  ‫של האריסטוקרטיה באנגליה‪ ,‬עידן שבו המילה "עבודה" הייתה כמעט בגדר עלבון‪ :‬ג'נטלמן אמיתי אינו צריך‬
                                       ‫לעבוד‪ ,‬הוא צריך לדעת ליהנות מהחיים ולעסוק בניהול חיי החברה שלו‪.‬‬

       ‫(‪ )1‬אדם שתכונותיו הטובות משרתות אותו לא רק ביחסיו עם נשים‪ ,‬אלא גם בעולם המסחר והעסקים ‪-‬‬
                                                               ‫ג'נטלמן הוא בראש ובראשונה איש עבודה הגון‬

‫(‪ )2‬אדם שהוא לאו דווקא מנומס או אדיב ‪ -‬אף שלרוב תכונות אלה מאפיינות אותו ‪ -‬אלא בעל הון‪ ,‬אדם שיש‬
                                                                                ‫לו די נכסים לחיות חיי בטלה‬

‫(‪ )3‬אדם הראוי לגנאי‪ ,‬גבר שנתפס כעדין וחלש מכדי לעבוד בעבודה מכובדת‪ ,‬ולכן מכלה את ימיו ברדיפה אחרי‬
                                                                                                         ‫נשים‬

   ‫(‪ )4‬אדם רגיש ומופנם המתרחק מן הבריות ‪ -‬איש רוח הנרתע מכל עבודה ומסתגר בדל"ת אמותיו עם ספריו‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19