Page 11 - index
P. 11

‫מועד אביב ‪2018‬‬      ‫‪- 10 -‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון	‬

‫‪ 	.19‬מדוע החוקרים המוזכרים בפסקה השנייה לא בדקו את תגובות הפחד של העכברים שהם לכדו‪ ,‬אלא את תגובות‬

                                                                                              ‫הפחד של צאצאיהם?‬

                                               ‫(‪ )1‬מפני שהמעבדה אינה סביבת מחייתם הטבעית של הצאצאים‬
                                     ‫(‪ )2‬מפני שסביר כי העכברים שהם לכדו כבר התנסו במפגשים עם טורפים‬
                 ‫(‪ )3‬מפני שהחוקרים רצו לבדוק את תגובת העכברים לאיומים שאי אפשר להיתקל בהם בטבע‬

                                        ‫(‪ )4‬מפני שהעכברים שהם לכדו נתקלו לפני כן בנחשים ובסמורים בלבד‬

                        ‫‪ 	.20‬פרחים (שורה ‪ )21‬מובאים כדוגמה לאובייקטים ‪-‬‬

                                                ‫(‪ )1‬שהפחד מפניהם מולד‬
                          ‫(‪ )2‬הדומים לאובייקטים שהפחד מפניהם מולד‬
                    ‫(‪ )3‬שאינם דומים לאובייקטים שהפחד מפניהם מולד‬

                                    ‫(‪ )4‬שפחד מפניהם אינו יכול להילמד‬

                    ‫‪ 	.21‬המילים "אף הם" (שורה ‪ )22‬משמשות לציון הדמיון בין התנהגות הגנתית לבין ‪-‬‬

                                                                   ‫(‪ )1‬תגובה מיידית למצב המפחיד‬
                                                                                ‫(‪ )2‬התנהגות נלמדת‬

                                                                  ‫(‪ )3‬התנהגות שנועדה להשגת מזון‬
                                                                            ‫(‪ )4‬היכולת לזהות סכנה‬

‫למצב מפחיד מתעוררת‬  ‫‪ .	22‬מהעובדה שחולדה קופאת במקומה בעקבות שוק חשמלי אפשר ללמוד כי תגובה‬

                                                                                               ‫	‪.‬‬

                                                      ‫(‪ )1‬מולדת ‪ /‬רק כאשר תגובה זו יעילה‬
                                          ‫(‪ )2‬מולדת ‪ /‬לעיתים גם כאשר תגובה זו אינה יעילה‬

                                                          ‫(‪ )3‬נלמדת ‪ /‬רק כאשר היא יעילה‬
                                              ‫(‪ )4‬נלמדת ‪ /‬לעיתים גם כאשר היא אינה יעילה‬

                                               ‫‪ .	23‬לאיזו מהטענות הבאות מובא חיזוק בפסקה האחרונה?‬

                                        ‫(‪ )1‬קשה ללמד בעלי חיים דרכים חדשות להתגוננות מפני איום לא מוכר‬
‫(‪ )2‬יכולתם של בעלי חיים שגדלו בשבי לזהות איומים המצויים בסביבת מוצאם הטבעית נמוכה מיכולת זו אצל‬

                                                                                        ‫בני מינם שגדלו בטבע‬
 ‫(‪ )3‬בתגובה לגירוי מאיים ולא מוכר‪ ,‬בעלי חיים נוהגים בדרך אחרת מהדרך שהם נוהגים בה כדי להתגונן מפני‬

                                                                                                    ‫איום מוכר‬
                                              ‫(‪ )4‬בעלי חיים עשויים לנקוט תגובה מתגוננת גם כשאינם מפחדי 	ם‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16