Page 11 - index
P. 11
מועד אביב 2018 - 10 - חשיבה מילולית -פרק ראשון
.19מדוע החוקרים המוזכרים בפסקה השנייה לא בדקו את תגובות הפחד של העכברים שהם לכדו ,אלא את תגובות
הפחד של צאצאיהם?
( )1מפני שהמעבדה אינה סביבת מחייתם הטבעית של הצאצאים
( )2מפני שסביר כי העכברים שהם לכדו כבר התנסו במפגשים עם טורפים
( )3מפני שהחוקרים רצו לבדוק את תגובת העכברים לאיומים שאי אפשר להיתקל בהם בטבע
( )4מפני שהעכברים שהם לכדו נתקלו לפני כן בנחשים ובסמורים בלבד
.20פרחים (שורה )21מובאים כדוגמה לאובייקטים -
( )1שהפחד מפניהם מולד
( )2הדומים לאובייקטים שהפחד מפניהם מולד
( )3שאינם דומים לאובייקטים שהפחד מפניהם מולד
( )4שפחד מפניהם אינו יכול להילמד
.21המילים "אף הם" (שורה )22משמשות לציון הדמיון בין התנהגות הגנתית לבין -
( )1תגובה מיידית למצב המפחיד
( )2התנהגות נלמדת
( )3התנהגות שנועדה להשגת מזון
( )4היכולת לזהות סכנה
למצב מפחיד מתעוררת . 22מהעובדה שחולדה קופאת במקומה בעקבות שוק חשמלי אפשר ללמוד כי תגובה
.
( )1מולדת /רק כאשר תגובה זו יעילה
( )2מולדת /לעיתים גם כאשר תגובה זו אינה יעילה
( )3נלמדת /רק כאשר היא יעילה
( )4נלמדת /לעיתים גם כאשר היא אינה יעילה
. 23לאיזו מהטענות הבאות מובא חיזוק בפסקה האחרונה?
( )1קשה ללמד בעלי חיים דרכים חדשות להתגוננות מפני איום לא מוכר
( )2יכולתם של בעלי חיים שגדלו בשבי לזהות איומים המצויים בסביבת מוצאם הטבעית נמוכה מיכולת זו אצל
בני מינם שגדלו בטבע
( )3בתגובה לגירוי מאיים ולא מוכר ,בעלי חיים נוהגים בדרך אחרת מהדרך שהם נוהגים בה כדי להתגונן מפני
איום מוכר
( )4בעלי חיים עשויים לנקוט תגובה מתגוננת גם כשאינם מפחדי ם
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.