Page 8 - index
P. 8
מועד אביב 2018 חשיבה מילולית -פרק ראשו ן - 7 -
התאוריה של הקולנוע מבחינה בין שני אופני הבעה קוליים :דיאגטיים ולא-דיאגטיים .התואר דיאגטי ניתן לכל . 12
צליל שמחקה את העולם כפי שהדמויות חוות אותו .כך למשל דיאלוג או קול פתיחת דלת הם אלמנטים
דיאגטיים .לעומתם ,הצלילים שרק קהל הצופים שומע מכונים צלילים לא-דיאגטיים ,ובהם נכללים קריינות
המספר ,ולעתים תכופות גם המוזיקה.
בסרט קולנוע נראית דמות מדליקה מכשיר טלוויזיה .איזו מהטענות הבאות נכונה?
( )1גם צליל הלחיצה על מתג הטלוויזיה וגם הצלילים הבוקעים מהטלוויזיה עצמה הם דיאגטיים
( )2הדיבורים הנשמעים מהטלוויזיה הם דיאגטיים ,אך המוזיקה הבוקעת ממנה היא לא-דיאגטית
( )3המוזיקה הפותחת את מהדורת החדשות בטלוויזיה היא דיאגטית ,אך קולו של קריין החדשות אינו דיאגטי
( )4המוזיקה הנשמעת מהטלוויזיה היא דיאגטית רק כל עוד הצופים יכולים לראות את הטלוויזיה על המסך
הוראות לשאלות :15-13
בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים ,ולאחריו ארבע אפשרויות להשלמת החסר .עליכם
לבחור באפשרות המתאימה ביותר להשלמת החסר.
.13ידיעת אנגלית היא תנאי הכרחי להגשת מועמדות לתפקיד בארגון ,לא כל שכן .
( ) 1ברמה בסיסית /זוטר /לתפקיד ניהולי בו
( )2ברמה בסיסית /זוטר /ידיעת אנגלית ברמת שפת אם
( ) 3ברמת שפת אם /בכיר /לתפקיד זוטר בו
( ) 4ברמה בסיסית /בכיר /ידיעת אנגלית ברמת שפת אם
על התבטאויותיו של השר בריאיון לעיתון ,וזאת מפני לנוכח התגובות .14יועצתו הנאמנה של השר
עצות שהשיאה לו לקראת הריאיון.
שסברה כי התגובות היו שונות בתכלית לולא
( )1חשה סיפוק וגאווה /החיוביות /התעלם השר מן ה-
( )2לא חשה אשמה /השליליות /שמע השר ל-
( ) 3חשה תחושת כישלון /החיוביות /שמע השר ל-
( ) 4חשה תסכול מהול בשמץ סיפוק /השליליות /התעלם השר מן ה -
סבור שכך הדבר, יודע בוודאות שהוא אכן זקוק לו ,או חשבתי כי חזקה על אדם .15
שמרבית הלקוחות הפוקדים את חנותי מוודאים היטב כי המוצרים שהם קונים נחוצים להם.
( )1מעולם לא /שאינו רוכש מוצר אלא אם כן הוא /לפחות /ועם זאת יקשה עליי לומר
( )2לתומי /שהוא רוכש מוצר רק אם הוא /למצער אינו /אולם לאחרונה התחוור לי
( )3מאז ומתמיד /שאינו רוכש מוצר אלא אם הוא /למצער /ואמנם מצאתי
( )4מעודי לא /שהוא רוכש מוצר גם אם אינו /לכל הפחות /עד שהבחנת י
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.