Page 8 - index
P. 8

‫מועד אביב ‪2018‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשו	ן ‪- 7 -‬‬

‫התאוריה של הקולנוע מבחינה בין שני אופני הבעה קוליים‪ :‬דיאגטיים ולא‪-‬דיאגטיים‪ .‬התואר דיאגטי ניתן לכל‬            ‫‪.	12‬‬
       ‫צליל שמחקה את העולם כפי שהדמויות חוות אותו‪ .‬כך למשל דיאלוג או קול פתיחת דלת הם אלמנטים‬

  ‫דיאגטיים‪ .‬לעומתם‪ ,‬הצלילים שרק קהל הצופים שומע מכונים צלילים לא‪-‬דיאגטיים‪ ,‬ובהם נכללים קריינות‬
                                                                           ‫המספר‪ ,‬ולעתים תכופות גם המוזיקה‪.‬‬

                ‫בסרט קולנוע נראית דמות מדליקה מכשיר טלוויזיה‪ .‬איזו מהטענות הבאות נכונה?‬                            ‫	‬

              ‫(‪ )1‬גם צליל הלחיצה על מתג הטלוויזיה וגם הצלילים הבוקעים מהטלוויזיה עצמה הם דיאגטיים‬
            ‫(‪ )2‬הדיבורים הנשמעים מהטלוויזיה הם דיאגטיים‪ ,‬אך המוזיקה הבוקעת ממנה היא לא‪-‬דיאגטית‬
‫(‪ )3‬המוזיקה הפותחת את מהדורת החדשות בטלוויזיה היא דיאגטית‪ ,‬אך קולו של קריין החדשות אינו דיאגטי‬
  ‫(‪ )4‬המוזיקה הנשמעת מהטלוויזיה היא דיאגטית רק כל עוד הצופים יכולים לראות את הטלוויזיה על המסך‬

                                                                                               ‫הוראות לשאלות ‪:15-13‬‬

‫בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים‪ ,‬ולאחריו ארבע אפשרויות להשלמת החסר‪ .‬עליכם‬
                                                                    ‫לבחור באפשרות המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫‪ 	.13‬ידיעת אנגלית היא תנאי הכרחי להגשת מועמדות לתפקיד בארגון‪ ,‬לא כל שכן ‪.‬‬

                          ‫(‪ )	1‬ברמה בסיסית ‪ /‬זוטר ‪ /‬לתפקיד ניהולי בו‬                                               ‫	‬
                ‫(‪ 	)2‬ברמה בסיסית ‪ /‬זוטר ‪ /‬ידיעת אנגלית ברמת שפת אם‬                                                 ‫	‬
                                                                                                                   ‫	‬
                           ‫(‪ )	3‬ברמת שפת אם ‪ /‬בכיר ‪ /‬לתפקיד זוטר בו‬                                                ‫	‬
                ‫(‪ )	4‬ברמה בסיסית ‪ /‬בכיר ‪ /‬ידיעת אנגלית ברמת שפת אם‬

‫על התבטאויותיו של השר בריאיון לעיתון‪ ,‬וזאת מפני‬     ‫לנוכח התגובות‬  ‫‪ 	.14‬יועצתו הנאמנה של השר‬
                     ‫עצות שהשיאה לו לקראת הריאיון‪.‬‬
                                                    ‫שסברה כי התגובות היו שונות בתכלית לולא‬

                           ‫(‪ 	)1‬חשה סיפוק וגאווה ‪ /‬החיוביות ‪ /‬התעלם השר מן ה‪-‬‬                                      ‫	‬
                                   ‫(‪ 	)2‬לא חשה אשמה ‪ /‬השליליות ‪ /‬שמע השר ל‪-‬‬                                        ‫	‬
                                                                                                                   ‫	‬
                               ‫(‪ )	3‬חשה תחושת כישלון ‪ /‬החיוביות ‪ /‬שמע השר ל‪-‬‬                                       ‫	‬
                ‫(‪ )	4‬חשה תסכול מהול בשמץ סיפוק ‪ /‬השליליות ‪ /‬התעלם השר מן ה 	‪-‬‬

‫סבור שכך הדבר‪,‬‬  ‫יודע בוודאות שהוא אכן זקוק לו‪ ,‬או‬                  ‫חשבתי כי חזקה על אדם‬                      ‫‪	.15‬‬

‫שמרבית הלקוחות הפוקדים את חנותי מוודאים היטב כי המוצרים שהם קונים נחוצים להם‪.‬‬

                ‫(‪ )1‬מעולם לא ‪ /‬שאינו רוכש מוצר אלא אם כן הוא ‪ /‬לפחות ‪ /‬ועם זאת יקשה עליי לומר‬
                  ‫(‪ )2‬לתומי ‪ /‬שהוא רוכש מוצר רק אם הוא ‪ /‬למצער אינו ‪ /‬אולם לאחרונה התחוור לי‬
                          ‫(‪ )3‬מאז ומתמיד ‪ /‬שאינו רוכש מוצר אלא אם הוא ‪ /‬למצער ‪ /‬ואמנם מצאתי‬
                           ‫(‪ )4‬מעודי לא ‪ /‬שהוא רוכש מוצר גם אם אינו ‪ /‬לכל הפחות ‪ /‬עד שהבחנת	י‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13