Page 14 - 0414
P. 14

‫מועד אפריל ‪2014‬‬  ‫‪- 13 -‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני	‬

                                                                             ‫‪ 	.5‬הזדקק ‪ :‬נחוץ ‪-‬‬

                               ‫(‪ )1‬הבין ‪ :‬נהיר‬                                                                  ‫	‬
                         ‫(‪ )2‬העניש ‪ :‬נפשע 	‬                                                                     ‫	‬
                                                                                                                ‫	‬
                               ‫(‪ )3‬נטמן ‪ :‬צפון‬                                                                  ‫	‬
                             ‫(‪ )4‬נסדק ‪ :‬נשב 	ר‬

                                                                             ‫‪ 	.6‬דרך ‪ :‬סלל ‪-‬‬

                                                                             ‫(‪ )1‬מצוף ‪ :‬הציף‬                    ‫	‬
                                                                             ‫(‪ )2‬מידע ‪ :‬הודיע‬                   ‫	‬
                                                                             ‫(‪ )3‬מטבע ‪ :‬טבע‬                     ‫	‬
                                                                             ‫(‪ )4‬נסורת ‪ :‬ניסר	‬                  ‫	‬

                         ‫שאלות הבנה והסקה (שאלות ‪)17-7‬‬

                                                                                              ‫הוראות לשאלות ‪:9-7‬‬

‫בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים‪ ,‬ולאחריו ארבע הצעות להשלמת החסר‪ .‬עליכם‬
                                                                   ‫לבחור בהצעה המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫‪ ,‬ומשום‬  ‫העובדה שנכונו לו אכזבות בחייו‪ .‬לדבריו‪ ,‬כבן אנוש הוא מסוגל לשאת צער‬  ‫גיבור המחזה‬                   ‫‪.	7‬‬

                 ‫כך‪ ,‬משעה שגילה כי חיזוריו אחרי אהובתו לשווא‪ ,‬הגיע למסקנה כי ‪.‬‬

                                        ‫(‪ )	1‬מוכן להתמודד עם ‪ /‬ללא גבול ‪ /‬היו ‪ /‬אין כל טעם לחייו‬                ‫	‬
                 ‫(‪ )	2‬אינו מוכן לקבל את ‪ /‬רק עד גבול מסוים ‪ /‬היו ‪ /‬אין כאב שהוא אינו מסוגל לשאתו‬                ‫	‬
                                                                                                                ‫	‬
                      ‫(‪ )	3‬מוכן להתמודד עם ‪ /‬כמעט ללא גבול ‪ /‬לא היו ‪ /‬כאבו רב מכדי שיוכל לשאתו‬                  ‫	‬
                               ‫(‪ 	)4‬אינו מוכן לקבל את ‪ /‬רק עד גבול מסוים ‪ /‬היו ‪ /‬אין כל טעם לחיי	ו‬

‫הרישומים המתארים עוּברי קופים בשלבי התפתחות שונים‪ ,‬שצייר הביולוג שטולץ לפני מאה שנים‪,‬‬  ‫ג'ונס‬               ‫‪.	8‬‬

‫שכן לטענתה הרישומים אינם ‪ .‬איני חושב שג'ונס טועה בטענתה זו‪ ,‬שהרי שטולץ עצמו סיפר שברישומיו‬                   ‫	‬
                                                                                                             ‫	‬
         ‫לרישומיו השפעה מכרעת על התאוריות ההתפתחותיות המקובלות בימינו‪.‬‬                 ‫לא ‪.‬‬                  ‫	‬
                                                                                                             ‫	‬
           ‫(‪ )	1‬ממעיטה בערכם של ‪ /‬מדויקים ‪ /‬מנע מעצמו חופש אמנותי מסוים ‪ /‬עם זאת ידוע שהייתה‬
‫(‪ )	2‬מהללת את ‪ /‬אלא שיקוף של המציאות ‪ /‬חסך מאמצים כדי לדייק ככל האפשר ‪ /‬ברור שאם לא כך היו	‬

                                                                                        ‫פני הדברים‪ ,‬הייתה‬

‫(‪ )	3‬חולקת על הממעיטים בערכם של ‪ /‬לוקים בחוסר דיוק ‪ /‬התכוון להוציא מתחת ידיו תיאור מציאותי ‪	 /‬‬

                                                                               ‫זאת הסיבה לכך שלא הייתה‬

      ‫(‪ )	4‬מפקפקת בערכם של ‪ /‬מדויקים ‪ /‬התפשר על דיוק בכל פרט ופרט ‪ /‬זאת גם הסיבה לכך שהיית 	ה‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19