Page 15 - ver2
P. 15

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬החדרת חיידקים שאינם גורמי מחלות בכדי שלא ישאירו מרחב מחייב‬
‫לחיידקים המזיקים היא שיטה החולקת מאפיינים עם תגליתו של פרופסור גרמן‪ ,‬ולא שיטה המתבססת‬

                                 ‫על תגליותיה של בסלר‪ ,‬שכן הן נוגעות לתקשורת הכימית בין חיידקים‪.‬‬
‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬שימוש באנטיביוטיקה לחיסול אוכלוסיות של חיידקים הוזכר בקטע כאמצעי‬
‫לנטרול השפעת חיידקים על ההעדפות המיניות של זבובים‪ .‬אין מדובר בשיטה המתבססת על תגליותיה‬

            ‫של בסלר‪ ,‬שכן הן נוגעות לתקשורת הכימית בין חיידקים‪ ,‬ולא להשמדת החיידקים עצמם‪.‬‬
‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬תגליותיה של בסלר נוגעות כאמור לתקשורת הכימית בין חיידקים‪ ,‬תקשורת‬
‫המאפשרת להם לתאם פעולה מורכבת הכוללת למשל נטרול רוק‪ ,‬הפרשת חומצות לחירור ציפוי השן‬
‫או פירוק סוכר‪ .‬אם כן‪ ,‬שיטה המתבססת על תגליותיה תתבטא בשיבוש התקשורת שמאפשרת‬
‫לחיידקים לתאם בין מרכיביה השונים של פעולה זו‪ ,‬ולא בשיבוש היכולת לבצע כל אחד מהם כשלעצמה‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬מן האמור לעיל אכן עולה כי שיבוש יכולתם של חיידקים לקלוט מידע המועבר‬
‫באמצעות חומרים כימיים הוא דוגמה לשיטה שמתבססת על תגליותיה של בסלר‪ .‬כאמור‪ ,‬שיבוש‬
‫יכולתם לקלוט את המידע המועבר ביניהם לא יאפשר להם לתאם פעולות שבסופו של דבר מחוללות‬

                                                                                                     ‫מחלות‪.‬‬
   10   11   12   13   14   15