Page 7 - ver2
P. 7

‫לקוחות שקיבלו רק תלושי הנחה שהותאמו להם על סמך המוצרים שקנו בעבר לא השתמשו בהם‪ ,‬אך‬
   ‫כאשר התלושים הללו הגיעו יחד עם תלושי הנחנה למוצרים שאינם נוהגים לקנות‪ ,‬הם כן השתמשו‬
   ‫בהם‪ .‬אם כן‪ ,‬עלינו לחפש אפשרות שתסביר מדוע הלקוחות השתמשו בתלושי ההנחה שהותאמו רק‬
                              ‫כאשר הם הגיעו יחד עם תלושים למוצרים נוספים‪ ,‬שאינם נוהגים לקנות‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬מן ההסבר שמופיע בתשובה זו עולה כי לקוחות משתמשים בתלושי הנחה בין‬
  ‫אם הם נועדו למוצרים שהם נוהגים לקנות ובין אם לאו (״גם אם אינו זקוק למוצר באמת״)‪ .‬לפיכך‪,‬‬

        ‫לא ניתן להסביר באמצעותו את הפער בהתנהגות הצרכנים‪ ,‬שכן בפסקה נאמר כי הלקוחות לא‬
               ‫השתמשו בתלושי ההנחה כלל כאשר הם קיבלו רק תלושים עבור מוצרים שנהגו לקנות‪.‬‬

     ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬ההסבר שמופיע בתשובה זו מתייחס לשימוש בתלושי הנחה באופן כללי –‬
        ‫שוכחים פעמים רבות להשתמש בתלושי הנחה – ולכן‪ ,‬אין בו כדי להסביר את הפער בהתנהגות‬
                                                       ‫הצרכנים כתלות בסוגי התלושים שנשלחו אליהם‪.‬‬

‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬ההסבר שמופיע בתשובה זו אכן מתאים להסביר את התנהגות הצרכנים – אם ידוע‬
  ‫כי כאשר לקוחות מרגישים שעוקבים אחרי פעולותיהם‪ ,‬הם נרתעים מלנצל הטבות שמקורן במעקב‪,‬‬

    ‫אזי שהם לא ישתמשו בתלושי הנחה שהותאמו להם אישית (= תוצר ברור של מעקב)‪ ,‬אך ישתמשו‬
   ‫בהם כאשר הגיעו יחד עם תלושים למוצרים שהם לא נוהגים לקנות‪ ,‬שהרי במצב זה‪ ,‬שליחת תלושי‬

                                        ‫ההנחה אינה נתפסת בעיניהם כתוצר של מעקב אחר פעולותיהם‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬מכיוון שבפסקה נאמר כי הלקוחות השתמשו בתלושים שהותאמו להם כאשר‬
 ‫אלה הגיעו יחד עם תלושים למוצרים שהם לא נוהגים לקנות‪ ,‬לא ייתכן שההסבר לכך נעוץ בעובדה כי‬
  ‫לקוחות נוהגים להשתמש בתלושי הנחה למוצרים שטרם ניסו‪ ,‬ולא למוצרים שהם נוהגים לקנות בין‬

    ‫כה וכה‪ ,‬שהרי עובדה זו מסבירה מדוע הלקוחות השתמשו רק בתלושים למוצרים שהם לא נוהגים‬
                                                                                                     ‫לקנות‪.‬‬

                                                                                  ‫‪ .15‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
   ‫כדי לקבוע איזו מן הטענות שמופיעות בתשובות משתמעת מדבריו של קלי‪ ,‬נבחן כל אחת מהן לאור‬

                                                        ‫האמור בפסקה‪ ,‬ונבדוק אם היא אכן עולה ממנה‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה נאמר כי קשת הטעמים בעגבניות רחבה מבכל פרי אחר כמעט‪ ,‬גם יותר‬
  ‫מבננות‪ ,‬זאת בשל השונות הגדולה בריכוז הסוכרים ורמת החומציות‪ .‬כלומר‪ ,‬אין שני הגורמים הללו‬
 ‫כשלעצמם משפיעים על טעם העגבנייה יותר משהם משפיעים על טעם הבננה – כפי שנטען בתשובה זו‬
 ‫– כי אם העובדה שבעגבניות קיימת שונות רבה ברמתם של שני הגורמים האמורים‪ ,‬והיא משפיעה על‬
                                                                         ‫קשת הטעמים שקיימת בעגבניות‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה נאמר כי כמות חומרי הריח (כמו גם ריכוז הסוכרים ורמת החומציות)‬
      ‫היא אחד הגורמים לכך שקשת הטעמים בעגבניות כה רחבה‪ ,‬וכן כי הרכב החומרים הללו מושפע‬
‫מתנאי האקלים והקרקע ומתכונות הזן‪ .‬מכאן‪ ,‬שאין היגיון בטענה כי המאפיינים האמורים משפיעים‬
                               ‫על מגוון הטעמים בעגבניות יותר מרמת חומציותן ומריכוז הטעמים בהן‪.‬‬
       ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬בפסקה נאמר כי שלא כמו בבננות‪ ,‬ריכוז הסוכרים ורמת החומציות בעגבניות‬

‫עשויים להשתנות עד מאוד‪ ,‬ויש בהן לא חומר ריח דומיננטי אחד‪ ,‬אלא עשרות חומרי ריח דומיננטיים‪.‬‬
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12