Page 4 - ver1
P. 4
.9התשובה הנכונה היא (.)4
ועד ההורים מתנגד לתכנית של מנהל בית הספר להפחית את מספר הכיתות בשכבה :ראש
הוועד הדגיש כי היות שצעד זה לא ילווה בצמצום מספר התלמידים הכולל בשכבה ,הוא יפגע
ביכולתו של המורה להעניק תשומת לב לכל אחד מן התלמידים בכיתה.
תשובה ( )1אינה נכונה .תחילה נאמר כי ועד ההורים מצדד בתכנית של מנהל בית הספר
להפחית את מספר הכיתות בשכבה .לפיכך ,אין היגיון שראש הוועד מנמק את תמיכתו בצעד
זה בטענה כי היות שצעד זה לא ילווה בצמצום מספר התלמידים הכולל בשכבה ,הוא ישפר
את יכולתו של המורה להעניק תשומת לב לכל אחד מן התלמידים בכיתה ,שהרי אם מספר
התלמידים בשכבה יישאר בעינו אך מספר הכיתות יפחת ,פירוש הדבר שבכל כיתה יהיה
מספר רב יותר של תלמידים משהיה בעבר ,ולפיכך ,סביר כי הדבר יקשה על המורה להעניק
תשומת לב לכל תלמיד ,ולא ישפר את יכולתו לעשות כן.
תשובה ( )2אינה נכונה .תחילה נאמר כי ועד ההורים נאבק בתכנית של מנהל בית הספר
להגדיל את מספר הכיתות בשכבה ,כלומר הוא מתנגד לכך .לפיכך ,אין היגיון שראש הוועד
מנמק את התנגדותו לתכנית בטענה שגם אם צעד זה ילווה בצמצום מספר התלמידים הכולל
בשכבה ,הוא לא יפגע ביכולתו של המורה להעניק תשומת לב לכל אחד מן התלמידים בכיתה,
שהרי הגדלת מספר הכיתות בשכבה ,בין אם מספר התלמידים הכולל בשכבה יישאר בעינו
ובוודאי שבין אם יצומצם ,תשפר את יכולתו של המורה להעניק תשומת לב לכל תלמיד (פחות
תלמידים בכל כתה) .אם כן ,הנימוק שהציג ראש הוועד אינו מתיישב עם התנגדותו של הוועד
לצעד האמור.
תשובה ( )3אינה נכונה .תחילה נאמר כי ועד ההורים תומך בתכנית של מנהל בית הספר
להגדיל את מספר הכיתות בשכבה .לפיכך ,אין היגיון בכך שראש הוועד מנמק את תמיכתו
בתכנית בטענה שגם אם צעד זה לא ילווה בצמצום מספר התלמידים הכולל בשכבה ,הוא לא
ישפר את יכולתו של המורה להעניק תשומת לב לכל אחד מן התלמידים בכיתה ,שהרי הוא
דווקא כן ישפר יכולת זו (חלוקת התלמידים למספר גדול יותר של כיתות תביא לירידה
במספר התלמידים בכל כיתה ,ומכאן שהדבר יאפשר למורה להעניק תשומת לב לכל אחד
מהם).
תשובה ( )4נכונה .תחילה נאמר כי ועד ההורים מתנגד לתכנית של מנהל בית הספר להפחית
את מספר הכיתות בשכבה .לפיכך ,יש היגיון בכך שראש הוועד נימק את עמדתו זו בטענה כי
היות שצעד זה לא ילווה בצמצום מספר התלמידים הכולל בשכבה ,הוא יפגע ביכולתו של
המורה להעניק תשומת לב לכל אחד מן התלמידים בכיתה ,שהרי אם מספר התלמידים
הכולל בשכבה יישאר בעינו אך מספר הכיתות יקטן ,פירוש הדבר שבכל כיתה יהיה מספר
גדול יותר של תלמידים ,והדבר אכן יפגע באפשרותו של המורה להעניק תשומת לב לכל אחד
מהם.
4