Page 6 - qua2
P. 6

‫‪ .18‬השאלה שלפנינו הינה שאלה בגיאומטריה העוסקת בדמיון משולשים‪ .‬כיוון שהיחס בין ‪ AB‬ו ‪AD‬‬

‫זהה ליחס בין ‪ BC‬ו ‪ EC‬נוכל לדעת כי הקו ‪ DE‬שהועבר בתוך המשולש מקביל לצלע המשולש ‪.AC‬‬

     ‫כפי שלמדנו‪ ,‬העברת קו מקביל בתוך משולש יוצר משולשים דומים ‪ B         -‬ו ‪.BDE‬‬

                ‫אם נגדיר כי ‪ AD =     ‬ומכך כי ‪ AB = 4    ‬מההפרש נאמר כי ‪.DB = 3    ‬‬

‫יחס‬  ‫את‬  ‫למצוא‬  ‫בשאלה‬  ‫התבקשנו‬  ‫‪.34        ‬‬  ‫=‬  ‫‪3‬‬  ‫הוא‬  ‫הדומים‬  ‫המשולשים‬  ‫שני‬  ‫בין‬  ‫שהיחס‬  ‫מכאן‬
                                                ‫‪4‬‬

                ‫השטחים ולכן נעזר בכך שיחס השטחים שווה לריבוע יחס הדמיון‪:‬‬

                       ‫‪                ‬‬  ‫=‬   ‫‪(43)2‬‬  ‫=‬   ‫‪16‬‬
                       ‫‪                ‬‬                 ‫‪9‬‬

‫כעת‪ ,‬כיוון שהשלם הוא ‪ ,16‬והמשולש הקטן הוא ‪ 9‬נוכל לדעת כי השטח שנותר (השטח האפור)‬

                ‫הוא ‪ 7‬והיחס המבוקש בין השטח האפור לשטח המשולש הגדול הוא ‪.            ‬‬

‫‪ .19‬השאלה שלפנינו הינה שאלת חפיפה‪ .‬כל אחד משלושת האנשים שהה זמן מסוים בחדר ההמתנה‬
                                ‫(בטרם נכנס לרופא) וישנה חפיפה בין זמני ההמתנה של שלושתם‪.‬‬
                                              ‫נתון סדר ההגעה שלהם ולא נתון כי העובדה שאילנה‬
                                                 ‫ובני יחדיו סותרת את העובדה כי שלושתם בחדר‪.‬‬
                                            ‫כלומר‪ ,‬הזמן בו שלושתם יחדיו בחדר הוא חלק מהזמן‬
                                                     ‫שבו אילנה ובני היו ביחד בחדר (ראו סרטוט)‪.‬‬
                                                  ‫מכאן שיוצא שבמצטבר שהה בני ‪ 10‬דקות בחדר‬
                                                                                           ‫ההמתנה‪.‬‬

‫‪ .20‬השאלה שלפנינו הינה שאלת מספרים ואותיות‪ .‬נרשום את המשוואה המתוארת בשאלה ונעשה‬
                                              ‫שימוש בטכניקה של פירוק עשרוני שלמדנו בשיעור‪:‬‬

                                           ‫ריבוע העשרות סכום הספרות המספר‬

                               ‫‪  ⏞       =  ⏞    +      +  ⏞   2‬‬
                             ‫‪10     +      =      +      +     2 /−    ‬‬

                                   ‫‪10     =      +     2 /:     ‬‬

                                     ‫‪10 = 1 +      /−1‬‬

                                            ‫‪     =     ‬‬

                                                                                                    ‫‪6‬‬
   1   2   3   4   5   6