Page 4 - qua2
P. 4

‫‪ .11‬השאלה שלפנינו מכילה ביטוי ובו שימוש בפעולה של עצרת אותה למדנו בשיעור צירופים‪ .‬בטרם‬

                                                                        ‫!‪4‬‬

‫ניגש לפשט את הביטוי נזכיר כי למשל ‪ 5! = 5 × ⏞4 × 3 × 2 × 1‬וניתן את אותו המספר להציג‬

                         ‫גם באופן הבא‪ .5! = 5 × 4! :‬נעזר בטכניקה זו גם בביטוי זה‪:‬‬

‫!)‪(2     + 2‬‬  ‫=‬  ‫‪(2    ‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪2)(2     +‬‬  ‫!)‪1)(2    ‬‬  ‫=‬  ‫‪(        ‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪    )(        ‬‬  ‫‪+‬‬  ‫)‪    ‬‬
  ‫!)‪(2    ‬‬                    ‫!)‪(2    ‬‬

‫‪ .12‬השאלה שלפנינו הינה שאלה בגיאומטריה העוסקת בתכונות הזוויות במעגלים‪ .‬נתון בשאלה כי‬
                                  ‫‪ AD‬הינו קוטר‪ ,‬כלומר אורכה של הקשת ‪ AD‬הוא ‪ 180‬מעלות‪.‬‬

  ‫בנוסף‪ ,‬למדנו כי הזווית ההיקפית שווה במעלות למחצית מהקשת עליה היא נשענת‪ .‬כלומר‪:‬‬
                          ‫‪ = 2α‬קשת ‪ = DC‬קשת ‪ = BC‬קשת ‪        ‬‬
                                         ‫שלושת הקשתות הללו משלימות מחצית מהמעגל ולכן‪:‬‬
                                   ‫‪2α + 2α + 2α = 180‬‬
                                      ‫‪6α = 180 /: 6‬‬
                                           ‫‪     =         ‬‬

 ‫‪ .13‬השאלה שלפנינו הינה שאלת גיאומטריה העוסקת בדמיון‪ .‬הרמז בשאלה לכיוון חשיבה זה היא‬
‫העובדה כי נתון שצלעות הריבוע מקבילות לאלכסוני הדלתון‪ .‬כלומר‪ ,‬אם נביט בסרטוט המצורף‬

             ‫נראה כי ‪ BC‬מקביל ל ‪ FH‬ולכן כפי שלמדנו נוצרים משולשים דומים‪ GHF :‬ו ‪.GCB‬‬
                                     ‫כיוון שנתונה רק צלע באחד מהמשולשים לא נוכל למצוא את‬
                                       ‫יחס הדמיון ובעזרתו למצוא את שאר הצלעות של המשולש‬
                                                                  ‫השני או בעצם את צלעות הדלתון‪.‬‬
                                            ‫מכאן‪ ,‬שלא ניתן לדעת לאור נתונים אלו מהו היקפו של‬
                                                                                              ‫הדלתון‪.‬‬

‫‪ .14‬השאלה שלפנינו הינו ביטוי אלגברי המכיל נעלמים ולכן נוכל לגשת לפתרון השאלה על ידי שימוש‬
                                                                              ‫בהצבת מספרים נוחים‪.‬‬

                                                    ‫נניח כי ‪:      = 1,      = 2,      = 3,      = 4‬‬

                            ‫‪2+3‬‬                     ‫‪51‬‬
                 ‫‪22 − 12 + 42 − 32 = 10 = 2‬‬

‫כעת ניגש לתשובות ונציב בהן את אותם המספרים‪ .‬ניתן לראות כי תשובה ‪ 1‬אינה נכונה ותשובה ‪2‬‬

                                        ‫כרגע מתאימה‪ .‬נמשיך להצבה בתשובות ‪ 3‬ו ‪.4‬‬

                                                                         ‫‪1‬‬           ‫=‬  ‫‪1‬‬      ‫‪:3‬‬  ‫תשובה‬  ‫‪‬‬
                                                                     ‫)‪2(1+3‬‬             ‫‪8‬‬

                                                                      ‫‪1‬‬              ‫=‬  ‫‪1‬‬      ‫‪:4‬‬  ‫תשובה‬  ‫‪‬‬
                                                                     ‫‪1+3‬‬                ‫‪4‬‬

                                                                  ‫מכאן שהתשובה הנכונה היא ‪.        ‬‬

                                                                                                             ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6