Page 3 - ver1
P. 3

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בני דובר צרפתית בלבד‪ .‬כאמור‪ ,‬ביססנו כי בני דובר גם אנגלית‪ ,‬שהרי‬
                ‫נאמר כי שני דוברי האנגלית עומדים זה לצד זה‪ ,‬ומכיוון שבני עומד במרכז‪ ,‬אזי שהוא בהכרח‬

                                                                                            ‫אחד מדוברי האנגלית‪.‬‬
                ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬בני דובר אנגלית בלבד‪ .‬כאמור‪ ,‬ביססנו כי בני דובר גם צרפתית‪ ,‬שהרי‬

                     ‫נאמר כי שני דוברי הרוסית עומדים מצדיו של אחד מדוברי הצרפתית‪ ,‬ומכיוון שבני עומד‬
                                    ‫במרכז‪ ,‬אזי שהוא בהכרח דובר האנגלית אשר עומד בין שני דוברי הרוסית‪.‬‬

                        ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬בני דובר צרפתית ואנגלית‪ .‬כפי שהוסבר לעיל‪ ,‬בני אכן דובר צרפתית‬
                                                                                                           ‫ואנגלית‪.‬‬

                  ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬בני דובר רוסית ואנגלית‪ .‬לא ייתכן שבני דובר רוסית‪ ,‬שהרי נאמר כי‬
                ‫דוברי הרוסית עומדים בשתי קצוות השורה (נובע מהנותן הנוגע לדוברי הרוסית)‪ .‬מכיוון שבני‬

                                                            ‫עומד במרכז‪ ,‬לא ייתכן כי הוא אחד מדוברי הרוסית‪.‬‬

                                                                                         ‫‪ .8‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
                 ‫כדי לקבוע איזו מן האפשרויות שמופיעות בתשובות משלימה את המשפט באופן המשקף את‬
                   ‫סברתו של חיים‪ ,‬עלינו להבין תחילה את הכוונה שעומדת מאחורי דבריו מתוך ההקשר שבו‬

                                                                                                             ‫נאמרו‪.‬‬

                  ‫בתגובה לכך שרבים מחבריו של משה הפסיקו את לימודיהם בחוג להיסטוריה‪ ,‬ועברו ללמוד‬
                     ‫בחוג לכלכלה‪ ,‬הניח חיים שאנשים מוכנים להשקיע פחות בהעשרת עולמם הפנימי‪ ,‬ויותר‬
                     ‫בלימודים שיאפשרו להם למצוא עבודה ביתר קלות‪ .‬כלומר‪ ,‬לימודי כלכלה מעשירים את‬

                 ‫עולמו הפנימי של אדם פחות משלימודי ההיסטוריה מעשירים אותו‪ ,‬אך הם (לימודי כלכלה)‬
                                          ‫מאפשרים למצוא עבודה ביתר קלות‪ ,‬בהשוואה ללימודי ההיסטוריה‪.‬‬

                    ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בתשובה זו נטען כי הלימודים בחוג לכלכלה אינם מסייעים למצוא‬
                  ‫עבודה ביתר קלות‪ ,‬ואילו מדבריו של חיים עולה כי הוא סבור שהם דווקא כן מסייעים לכך‪.‬‬

                         ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬האפשרות המופיעה בתשובה זו אכן משקפת את סברתו של חיים –‬
                 ‫בהשוואה ללימודים בחוג להיסטוריה‪ ,‬הלימודים בחוג לכלכלה מסייעים למצוא עבודה ביתר‬

                                              ‫קלות‪ ,‬אך תורמים הרבה פחות להעשרת עולמו הפנימי של האדם‪.‬‬
                 ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬בתשובה זו נטען כי לימודי כלכלה כרוכים בוויתור מוחלט על העשרת‬
                 ‫עולמו הפנימי של האדם‪ ,‬ואילו מדבריו של חיים עולה כי תרומתם לכך נמוכה יותר בהשוואה‬

                                                                                   ‫לתרומתם לימודי ההיסטוריה‪.‬‬
                 ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬בתשובה זו נטען כי לימודי הכלכלה תורמים רבות לעולמו הפנימי של‬

                       ‫אדם‪ ,‬ואילו מדבריו של חיים עולה כי הוא סבור שתרומתם לכך נמוכה מתרומת לימודי‬
                                                                                                       ‫ההיסטוריה‪.‬‬

                                                                                         ‫‪ .9‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
                ‫כדי לקבוע איזה מן הניסויים שמתוארים בתשובות הוא המתאים ביותר להיות ניסוי ההמשך‬

                              ‫לניסוי שמתואר בפסקה‪ ,‬עלינו תחילה להבין מן האמור‪ ,‬מה נועד לשקף ניסוי זה‪.‬‬

‫‪3‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8