Page 5 - qua1
P. 5

‫‪3.5 =     ‬‬
        ‫כלומר‪ ,‬משקלו בלידה של התינוק היה ‪ 3.5‬ק"ג‪ .‬בשנה ישנם ‪ 12‬חודשים ולכן במשך שנה יעלה‬

                                    ‫התינוק במשקלו ‪ 6‬ק"ג )‪ (12 × 21‬ויגיע למשקל סופי של ‪ 9.5‬ק"ג‪.‬‬

     ‫‪ .17‬השאלה שלפנינו הינה שאלת חפיפה‪ .‬בשאלה ישנן ‪ 2‬קבוצות המוצגות באחוזים (לא נוחים כל כך‬
        ‫לחישוב) ולכן נעשה את החישובים באחוזים ורק בסוף נמיר למספרים ממשיים‪ .‬נתון כי ‪84%‬‬
                                 ‫מהתושבים דוברים אנגלית וכי ‪ 34%‬דוברים צרפתית בנוסף לאנגלית‪.‬‬
                    ‫כלומר‪ ,‬בקרב ה ‪ 84%‬ישנם ‪ 34%‬שדוברים גם צרפתית ו ‪ 50%‬שדוברים רק אנגלית‬

      ‫)‪ .(84% − 34%‬אם במדינה ישנם ‪ 4‬מליון תושבים אזי ‪ 2‬מליון (‪ )50%‬דוברים אנגלית ואינם‬
                                                                                         ‫דוברים צרפתית‪.‬‬

     ‫‪ .18‬השאלה שלפנינו מכילה משוואה מעריכית ממנה אנו אמורים להסיק לגבי תכונותיו של ‪ .A‬חוקי‬
     ‫חזקות פועלים רק במקרים בהם ישנה פעולת כפל‪/‬חילוק ולכן במקרה זה נוכל רק להוציא גורם‬

                                                                                                  ‫משותף‪:‬‬
                                              ‫‪22     − 2     =     ‬‬
                                           ‫‪2     ∙ (2     − 1) =     ‬‬
   ‫קיבלנו כי ‪ A‬שווה למכפלה של שני מספרים שאחד קטן מהשני ב ‪ .1‬כלומר‪ A ,‬מורכב ממכפלה של‬

                                                                                   ‫שני מספרים עוקבים‪.‬‬

           ‫‪ .19‬השאלה שלפנינו הינה שאלה בגיאומטריה אנליטית העוסקת במשולשים מיוחדים‪ .‬בשאלה‬
      ‫שלפנינו נתונות שתי נקודות אשר לשתיהן אותו ערך ‪ .    ‬כלומר‪ ,‬הקו ‪ AB‬הינו קו מקביל לציר ‪    ‬‬

              ‫ומאונך לציר ‪ .    ‬כלומר‪ ,‬ציר ה ‪     ‬משמש כגובה בתוך המשולש שווה הצלעות שבסרטוט‪.‬‬
                       ‫כפי שלמדנו‪ ,‬הגובה במשולש שווה צלעות מחלק אותו לשני משולשים מיוחדים‬
                             ‫בהם הזוויות הן ‪( 30°, 60°, 90°‬ראו סרטוט) ובין הצלעות מתקיים היחס‬

                       ‫‪ .1: √3: 2‬נניח כי צלע המשולש היא ‪ 2‬ולכן הניצב הקטן שווה ל ‪ 1‬והגובה יהיה‬
                                      ‫שווה ל ‪ .√3‬לכן היחס בין ערך ה ‪     ‬לערך ה ‪     ‬הוא ‪ .1: √3‬כלומר‪:‬‬
                                          ‫‪(        )     = (√        )     =     ‬‬

   ‫‪ .20‬השאלה שלפנינו הינה שאלת תנועה בה ישנם שני גורמים בתנועה באותו המסלול‪ .‬נחלק את‬

                 ‫המסלול לשני חלקים – חלק ראשון הלוך במעלה ההר וחלק שני חזור במורד ההר‪.‬‬

   ‫לאט‬  ‫יותר‬  ‫‪2‬‬  ‫פי‬  ‫רצה‬  ‫הארנבת‬  ‫כלומר‬  ‫‪.    ‬‬  ‫במהירות‬  ‫והשפן‬  ‫‪    ‬‬  ‫במהירות‬  ‫רצה‬  ‫הארנבת‬  ‫‪-‬‬  ‫הלוך‬  ‫בדרך‬
                                                                ‫‪2‬‬

   ‫ולכן נוכל לדעת כי זמן הריצה שלה ארוך פי ‪ .2‬לצורך הנוחות נניח כי לשפן לקח שעה ולארנבת‬

                                                                                               ‫שעתיים‪.‬‬

‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6