Page 4 - qua1
P. 4

‫‪ .12‬השאלה שלפנינו הינה שאלת גיאומטריה מופשטת בה עלינו לנסות ליצור מצב שאינו מופיע‬
                                         ‫בסרטוטים שמולנו‪ .‬התבקשנו לחלק את המשולשים‬
                                          ‫הנתונים לשני משולשים הדומים למשולש המקורי‪.‬‬
                                        ‫כפי שלמדנו‪ ,‬משולשים דומים הם משולשים בהם כל‬
                                                                                 ‫הזוויות שוות‪.‬‬
                                              ‫כפי שלמדנו‪ ,‬אחד ממקרי הדמיון הנפוצים הוא‬
                                          ‫המקרה בו מורידים גובה ליתר במשולש ישר זווית‬
                                                 ‫ולכן תשובה מספר ‪ 2‬היא התשובה הנכונה‪.‬‬

‫‪ .13‬השאלה שלפנינו מכילה ביטוי אלגברי אותו עלינו לפשט באמצעות נוסחאות הכפל המקוצר‪:‬‬

‫‪(     +     )2 + (     −     )2     2 + 2         +     2 +     2 − 2         +     2 2    2 + 2    2          +         ‬‬
‫‪(     +     )2 − (     −     )2 =     2 + 2         +     2 −     2 + 2         −     2 = 4         =             ‬‬

‫‪ .14‬השאלה שלפנינו הינה שאלה המכילה ביטוי מספרי אותו עלינו לחשב‪ .‬כדי להקל על החישובים‬
                                                ‫נמיר את השברים העשרוניים לשברים ממשיים‪:‬‬

       ‫‪1.5‬‬   ‫∙‬  ‫‪0.3:‬‬  ‫‪9‬‬  ‫=‬  ‫‪3‬‬  ‫∙‬  ‫‪3‬‬   ‫∙‬  ‫‪1‬‬  ‫=‬      ‫‪1‬‬
                            ‫‪2‬‬     ‫‪10‬‬     ‫‪9‬‬         ‫‪20‬‬

‫כעת עלינו להמיר תוצאה זו חזרה לשבר עשרוני‪ .‬כפי שלמדנו בספר היסודות‪ ,‬שברים עשרוניים הם‬

‫שברים בהם המכנה הינו ‪ 1000 ,100 ,10‬וכו'‪ .‬לכן נרחיב את השבר שבתוצאה פי ‪:5‬‬

                ‫‪1‬‬   ‫=‬     ‫‪5‬‬    ‫=‬  ‫‪    .‬‬  ‫‪        ‬‬
                ‫‪20‬‬       ‫‪100‬‬

‫‪ .15‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בגיאומטריה תלת מימד‪ .‬בשאלה ישנו חרוט החסום בתיבה‬
                             ‫לכן ראשית נסרטט את הבסיסים כדי להבין את קשר ביניהם (לחישוב‬

                           ‫נפחה של צורה אנו צריכים תמיד למצוא את שטח בסיסה)‪ .‬כפי שלמדנו‪,‬‬
                                               ‫כאשר מעגל חסום בריבוע קוטרו שווה לצלע הריבוע‪.‬‬
                                                           ‫מכאן ששטח בסיס התיבה הוא ‪.(42) 16‬‬
                                                       ‫נתון כי גובה התיבה שווה לגובה החרוט ולכן‪:‬‬

                                  ‫גובה × שטח בסיס = נפח תיבה‬

                                    ‫‪ = 16 × 4 =         ‬נפח תיבה‬

‫‪ .16‬השאלה שלפנינו היא שאלה מילולית כללית ובה חוקיות‪ .‬נתון כי משקלו של התינוק גדל בכל חודש‬

‫‪.7‬‬  ‫×‬  ‫‪1‬‬  ‫=‬  ‫ק"ג‬  ‫‪3.5‬‬    ‫ב‬  ‫משקלו‬     ‫יעלה‬         ‫חודשים‬  ‫‪7‬‬  ‫כעבור‬  ‫כלומר‬  ‫קילוגרם‪.‬‬  ‫‪1‬‬                                    ‫ב‬
       ‫‪2‬‬                                                                              ‫‪2‬‬

‫נתון כי משקלו לאחר ‪ 7‬חודשים (עם העליה הזו) גדול פי ‪ 2‬ממשקלו כשנולד‪ .‬נניח כי משקלו‬

          ‫כשנולד היה ‪     ‬ולכן בתום שבעת החודשים הללו משקלו היה ‪:2    ‬‬

                ‫‪     + 3.5 = 2     /−    ‬‬

                                                                                                                              ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6