Page 3 - qua2
P. 3
הסקה מתרשים
.10בשאלה שלפנינו מפנים את תשומת הלב שלנו לרבעון הרביעי של שנת .1997ברבעון זה מכרה
החברה מוצרים ב 160,000שקלים בסך הכל .על פי המלבן בחלקו התחתון של התרשים ניתן
לראות כי מוצר Bהיה 50%ממכירות אלו .כלומר 800מוצרים מסוג Bשנמכרו שווים ל 80,000
שקלים .משמע ,מחירו של מוצר אחד מסוג Bהוא:
80000 =
800
.11בשאלה שלפנינו עלינו למצוא בשנת 1998מי היה המוצר החם ביותר .כיוון שכל המוצרים
(באחוזים השונים) מחושבים מתוך אותו השלם ניגש לראות איזה מהמוצרים היה בעל האחוזים
הגבוהים ביותר לאורך השנים.
ניתן לראות במלבנים כי מוצר Cנמכר לאורך כל הרבעונים (בניגוד ל Bשכלל לא נמכר ברבעון
הרביעי) ,בשניים מתוך הרבעונים הוא גם היה המוצר היקר ביותר.
מכאן שהמוצר החם ביותר בשנת 1998היה מוצר .C
.12בשאלה שלפנינו התבקשנו לחשב בכמה אחוזים גדל סכום המכירות של החברה בין הרבעון
השלישי לרביעי.
ברבעון השלישי בשנת 1999מכרה החברה מוצרים בסך של 240,000שקלים וברבעון הרביעי מכרה
החברה מוצרים בסך של 320,000שקלים .כלומר היה גידול של 80,000שקלים וזה באחוזים שווה
ל:
80,000 = 1 = %
240,000 3
.13בשאלה זו התבקשנו למצוא את סכום המכירות הגבוה ביותר של מוצר Aמבין כל הרבעונים
שלאורך השנים .מוצר זה נמכר בשנים 1997ו .1998
ברבעון שקלים. 55,000 כלומר המכירות, מסך )(25% 1 היווה הוא רבעונים בשלושה 1998 בשנת
4
השלישי סך המכירות נמוך יותר ולכן אין צורך לחשבו.
בשנת 1997הוא היווה 100%מהרבעון הראשון ,כלומר .60,000
ברבעון השני והשלישי הוא היווה 75%מסך המכירות ,כלומר .(17050 ∙ 120,000) ,
ברבעון הרביעי הוא היווה 50%מסך המכירות ,כלומר .(15000 ∙ 160,000) 80,000
3