Page 3 - qua2
P. 3

‫הסקה מתרשים‬

      ‫‪ .10‬בשאלה שלפנינו מפנים את תשומת הלב שלנו לרבעון הרביעי של שנת ‪ .1997‬ברבעון זה מכרה‬
      ‫החברה מוצרים ב ‪ 160,000‬שקלים בסך הכל‪ .‬על פי המלבן בחלקו התחתון של התרשים ניתן‬
   ‫לראות כי מוצר ‪ B‬היה ‪ 50%‬ממכירות אלו‪ .‬כלומר ‪ 800‬מוצרים מסוג ‪ B‬שנמכרו שווים ל ‪80,000‬‬

                                                  ‫שקלים‪ .‬משמע‪ ,‬מחירו של מוצר אחד מסוג ‪ B‬הוא‪:‬‬

                                  ‫‪80000‬‬          ‫=‬  ‫‪            ‬‬
                                   ‫‪800‬‬

          ‫‪ .11‬בשאלה שלפנינו עלינו למצוא בשנת ‪ 1998‬מי היה המוצר החם ביותר‪ .‬כיוון שכל המוצרים‬
   ‫(באחוזים השונים) מחושבים מתוך אותו השלם ניגש לראות איזה מהמוצרים היה בעל האחוזים‬

                                                                         ‫הגבוהים ביותר לאורך השנים‪.‬‬
     ‫ניתן לראות במלבנים כי מוצר ‪ C‬נמכר לאורך כל הרבעונים (בניגוד ל ‪ B‬שכלל לא נמכר ברבעון‬

                                  ‫הרביעי)‪ ,‬בשניים מתוך הרבעונים הוא גם היה המוצר היקר ביותר‪.‬‬
                                                 ‫מכאן שהמוצר החם ביותר בשנת ‪ 1998‬היה מוצר ‪.C‬‬

   ‫‪ .12‬בשאלה שלפנינו התבקשנו לחשב בכמה אחוזים גדל סכום המכירות של החברה בין הרבעון‬

                                                                                         ‫השלישי לרביעי‪.‬‬

   ‫ברבעון השלישי בשנת ‪ 1999‬מכרה החברה מוצרים בסך של ‪ 240,000‬שקלים וברבעון הרביעי מכרה‬

   ‫החברה מוצרים בסך של ‪ 320,000‬שקלים‪ .‬כלומר היה גידול של ‪ 80,000‬שקלים וזה באחוזים שווה‬

                                                                                                       ‫ל‪:‬‬

                                  ‫‪80,000‬‬    ‫=‬    ‫‪1‬‬  ‫=‬  ‫‪        ‬‬   ‫‪    ‬‬  ‫‪%‬‬
                                  ‫‪240,000‬‬        ‫‪3‬‬                ‫‪    ‬‬

   ‫‪ .13‬בשאלה זו התבקשנו למצוא את סכום המכירות הגבוה ביותר של מוצר ‪ A‬מבין כל הרבעונים‬

                                            ‫שלאורך השנים‪ .‬מוצר זה נמכר בשנים ‪ 1997‬ו ‪.1998‬‬

   ‫ברבעון‬  ‫שקלים‪.‬‬  ‫‪55,000‬‬  ‫כלומר‬  ‫המכירות‪,‬‬  ‫מסך‬  ‫)‪(25%‬‬  ‫‪1‬‬         ‫היווה‬    ‫הוא‬  ‫רבעונים‬  ‫בשלושה‬  ‫‪1998‬‬  ‫בשנת‬
                                                        ‫‪4‬‬

                                            ‫השלישי סך המכירות נמוך יותר ולכן אין צורך לחשבו‪.‬‬

                                  ‫בשנת ‪ 1997‬הוא היווה ‪ 100%‬מהרבעון הראשון‪ ,‬כלומר ‪.60,000‬‬

   ‫ברבעון השני והשלישי הוא היווה ‪ 75%‬מסך המכירות‪ ,‬כלומר ‪.(17050 ∙ 120,000)         ,             ‬‬

           ‫ברבעון הרביעי הוא היווה ‪ 50%‬מסך המכירות‪ ,‬כלומר ‪.(15000 ∙ 160,000) 80,000‬‬

‫‪3‬‬
   1   2   3   4   5   6