Page 10 - ver1
P. 10

‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬תורת הקבוצות היא התורה אליה משתייכת אקסיומת השוויון (השוויון‬
                                          ‫המתמטי)‪ ,‬ולא ההקשר התרבותי בו מעוגנים שורשיו של רעיון זה‪.‬‬

                                                                                      ‫‪ .20‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
‫בפסקה השנייה נאמר כי עורכיו של כתב העת "טקסט חברתי" "טענו להגנתם כי בחרו לפרסם את המאמר‬

    ‫לא משום שסברו כי הוא בעל ערך מחקרי‪ ,‬אלא משום ערכו ה'סימפטומטי'‪ ,‬כלומר בשל העניין שמצאו‬
 ‫בעצם העלאת הטענות שבו – לא רציניות ככל שיהיו – כביטוי לתופעה תרבותית חשובה" (שורות ‪.)14-16‬‬

     ‫כלומר‪ ,‬פרסום מאמרו של סוקל בכתב העת שלהם נבע מתוך העניין בתופעה התרבותית שמשקף עצם‬
                                                                                    ‫העלאת הטענות שנכללו בו‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬מן האמור עולה כי עורכי "טקסט חברתי" לא חשבו שלטענותיו של סוקל יש ערך‬
                                                                                                         ‫מחקרי‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬מן האמור עולה כי עורכי "טקסט חברתי" מצאו שטענותיו של סוקל לא רציניות‪.‬‬
    ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬מן האמור עולה כי עורכי "טקסט חברתי" אכן מצאו שמאמרו של סוקל מעניין‪ ,‬שכן‬
        ‫לטענתם הם פרסמו אותו בשל העניין שמצאו בעצם העלאת הטענות שבו כביטוי לתופעה תרבותית‬
                                                                                                         ‫חשובה‪.‬‬
        ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה נאמר כי עורכי כתב העת לא מסרו את המאמר לעיונם של חוקרים‬
                                                                    ‫נוספים‪ ,‬ולא כי הם עצמם לא קראו אותו‪.‬‬

                                                                                      ‫‪ .21‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
 ‫ה"האשמות" אליהן מתייחסת השאלה הן ההאשמות "בדבר התנהגותו הבלתי הגונה של המחבר" (שורה‬

             ‫‪ .)14‬נבדוק איזו מן האפשרויות המופיעות בתשובות עשויה להוות דוגמה להאשמות מעין אלו‪.‬‬

    ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬הדוגמה המופיעה בתשובה זו מתייחסת לאופן בו התנהלו עורכי כתב העת‪ ,‬ולא‬
                                                                                ‫להתנהגותו של מחבר המאמר‪.‬‬

   ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪" .‬כתיבת המאמר בכוונת זדון הייתה בגדר מעילה באמון" אכן מתאימה לשמש דוגמה‬
  ‫להאשמות בדבר התנהגותו הבלתי הגונה של המחבר‪ ,‬שכן העובדה שסוקל כתב בכוונה תחילה מאמר בו‬

    ‫מופיעות טענות לא רציניות‪ ,‬מהווה הפרה של המדיניות הנהוגה בכתב העת בו פורסם‪ ,‬אשר בין השאר‬
                                               ‫מבטאת אמון ביושרתם המקצועית של החוקרים המפרסמים‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬הדוגמה המופיעה בתשובה זו מתייחסת לביקורת של סוקל על מגמה רווחת בקרב‬
                                  ‫חוקרים אחרים‪ ,‬ואינה מהווה דוגמה להאשמות שהופנו כלפי סוקל עצמו‪.‬‬

      ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬ההאשמות אליהן מתייחסת השאלה‪ ,‬הן האשמות שהופנו כלפי סוקל‬
          ‫לאור התנהגותו הבלתי נאותה בפרסום מאמרו הראשון‪ .‬הדוגמה המופיעה בתשובה זו מתייחסת‬

    ‫להאשמות שהופנו כלפיו בנוגע להבנתו במינוח השגור בתחום מדעי הרוח לאור הספר שפרסם בהמשך‪.‬‬

                                                                                                                           ‫‪10‬‬
   5   6   7   8   9   10   11