Page 5 - eng1
P. 5
.17השאלה היא – כותרת טובה לטקסט היא -
תשובה .1כותבים ,הוגים ,ארכיטקטים ומוזיקאים :להתגבר על המגבלות של טכנולוגיה.
תשובה .2רוזן אנטון-וולפגאנג פון פרבר-קסטל :הכנת העפרונות הטובים בעולם.
תשובה .3עיבוד מילים ומערכות גרפיות :האם הם יצאו משימוש?
תשובה .4עפרונות :עדיין פופולריים בעולם הטכנולוגי .תשובה זו נכונה כיוון ששלוש מתוך ארבע
פסקאות עוסקות בנקודה זו.
פתרון קטע קריאה ראשון
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה – הצגת הגדרת "בגרות"
פסקה שנייה – הצגת מחקר שנערך במטרה להבין מהי הגדרת "מבוגר" (מספר קבוצות גיל).
פסקה שלישית – הצגת 4תשובות עיקריות שעלו מהקבוצות השונות להגדרת המבוגר
פסקה רביעית – הצגת הסבר אחד להגדרות החדשות של בגרות
פסקה חמישית – מספר נקודות "אזהרה" לגבי המחקר שהוצג והדגשה כי השינוי בהגדרה לא
משנה את החשיבות של האירועים השונים בחיינו.
.18השאלה היא -המטרה העיקרית של הטקסט היא ל -
תשובה .1לטעון שהסממנים המסורתיים של בגרות ממשיכים להיות חשובים .התשובה אינה
נכונה כיוון שזהו מסר שהופיע רק בפסקה האחרונה.
תשובה .2להשוות שני מחקרים שונים של פיונה על בגרות .התשובה אינה נכונה כיוון שבטקסט
מופיע רק מחקר אחד.
תשובה .3לדון במחקר על שינוי הגדרות הבגרות .התשובה נכונה כיוון שבפסקאות השונות
עוסקים בדברים השונים שכיום נחשבים לסממנים של בגרות.
תשובה .4להשוות רעיונות של בגרות בסביבות תרבויות דומות .התשובה אינה נכונה כיוון שהוצג
רק מחקר אחד שנעשה בבריטניה.
.19השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא לתאר את ה -
תשובה .1סממנים המסורתיים של הבגרות.
תשובה .2מחקר שנערך על ידי חוקר בריטי
תשובה .3אנשים שהשתתפו במחקר של פיונה
תשובה .4שאלון שניתן ליותר מ 1300אנשים בבריטניה .תשובה זו אינה נכונה כיוון שאין פירוט
מקיף לגבי השאלון אלא יותר התייחסות לעובדה שנעשה מחקר שהשאלון היה חלק ממנו.
.20השאלה היא – בשורה " ,14ציטט" יכול להיות מוחלף על ידי –
בשורה 14נאמר – "במקום זאת ,משתתפים citedמידות מופשטות יותר של בגרות"...
תשובה – rated .1דירג
תשובה – rejected .2דחה
תשובה – noticed .3הבחין
תשובה – named .4קרא בשם ,כינה
5