Page 5 - eng1
P. 5

‫‪ .17‬השאלה היא – כותרת טובה לטקסט היא ‪-‬‬
                          ‫תשובה ‪ .1‬כותבים‪ ,‬הוגים‪ ,‬ארכיטקטים ומוזיקאים‪ :‬להתגבר על המגבלות של טכנולוגיה‪.‬‬

                                   ‫תשובה ‪ .2‬רוזן אנטון‪-‬וולפגאנג פון פרבר‪-‬קסטל‪ :‬הכנת העפרונות הטובים בעולם‪.‬‬
                                                   ‫תשובה ‪ .3‬עיבוד מילים ומערכות גרפיות‪ :‬האם הם יצאו משימוש?‬

                ‫תשובה ‪ .4‬עפרונות‪ :‬עדיין פופולריים בעולם הטכנולוגי‪ .‬תשובה זו נכונה כיוון ששלוש מתוך ארבע‬
                                                                                           ‫פסקאות עוסקות בנקודה זו‪.‬‬

                                                                                             ‫פתרון קטע קריאה ראשון‬
                                                                                                          ‫מבנה הטקסט‬

                                                                               ‫פסקה ראשונה – הצגת הגדרת "בגרות"‬
                       ‫פסקה שנייה – הצגת מחקר שנערך במטרה להבין מהי הגדרת "מבוגר" (מספר קבוצות גיל)‪.‬‬

                              ‫פסקה שלישית – הצגת ‪ 4‬תשובות עיקריות שעלו מהקבוצות השונות להגדרת המבוגר‬
                                                      ‫פסקה רביעית – הצגת הסבר אחד להגדרות החדשות של בגרות‬

                      ‫פסקה חמישית – מספר נקודות "אזהרה" לגבי המחקר שהוצג והדגשה כי השינוי בהגדרה לא‬
                                                                    ‫משנה את החשיבות של האירועים השונים בחיינו‪.‬‬

                                                                 ‫‪ .18‬השאלה היא ‪ -‬המטרה העיקרית של הטקסט היא ל ‪-‬‬
                      ‫תשובה ‪ .1‬לטעון שהסממנים המסורתיים של בגרות ממשיכים להיות חשובים‪ .‬התשובה אינה‬

                                                                 ‫נכונה כיוון שזהו מסר שהופיע רק בפסקה האחרונה‪.‬‬
                   ‫תשובה ‪ .2‬להשוות שני מחקרים שונים של פיונה על בגרות‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שבטקסט‬

                                                                                                  ‫מופיע רק מחקר אחד‪.‬‬
                       ‫תשובה ‪ .3‬לדון במחקר על שינוי הגדרות הבגרות‪ .‬התשובה נכונה כיוון שבפסקאות השונות‬

                                                     ‫עוסקים בדברים השונים שכיום נחשבים לסממנים של בגרות‪.‬‬
                  ‫תשובה ‪ .4‬להשוות רעיונות של בגרות בסביבות תרבויות דומות‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שהוצג‬

                                                                                     ‫רק מחקר אחד שנעשה בבריטניה‪.‬‬

                                             ‫‪ .19‬השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא לתאר את ה ‪-‬‬
                                                                          ‫תשובה ‪ .1‬סממנים המסורתיים של הבגרות‪.‬‬
                                                                          ‫תשובה ‪ .2‬מחקר שנערך על ידי חוקר בריטי‬

                                                                        ‫תשובה ‪ .3‬אנשים שהשתתפו במחקר של פיונה‬
                   ‫תשובה ‪ .4‬שאלון שניתן ליותר מ ‪ 1300‬אנשים בבריטניה‪ .‬תשובה זו אינה נכונה כיוון שאין פירוט‬

                         ‫מקיף לגבי השאלון אלא יותר התייחסות לעובדה שנעשה מחקר שהשאלון היה חלק ממנו‪.‬‬

                                                       ‫‪ .20‬השאלה היא – בשורה ‪" ,14‬ציטט" יכול להיות מוחלף על ידי –‬
                             ‫בשורה ‪ 14‬נאמר – "במקום זאת‪ ,‬משתתפים ‪ cited‬מידות מופשטות יותר של בגרות‪"...‬‬

                                                                                                 ‫תשובה ‪ – rated .1‬דירג‬
                                                                                             ‫תשובה ‪ – rejected .2‬דחה‬
                                                                                            ‫תשובה ‪ – noticed .3‬הבחין‬
                                                                                 ‫תשובה ‪ – named .4‬קרא בשם‪ ,‬כינה‬

‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6