Page 3 - eng1
P. 3

‫תשובה ‪ .2‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שעדויות מדעיות נוכחיות מאשרות שהשועל‬                     ‫‪‬‬
                                               ‫המעופף היה אחראי למגפה‪ ,‬כפי ששיערו בהתחלה‪.‬‬             ‫‪‬‬
                                                                                                      ‫‪‬‬
   ‫תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שמדענים במקור (בתחילה) האמינו שהמגפה‬
   ‫באוסטרליה תשפיע על אוכלוסיית השועל המעופף‪( .‬זהו מידע שאינו קיים במשפט המקורי)‪.‬‬

       ‫תשובה ‪ .4‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שבהתחלה חשבו שהשועל המעופף "משחק‬
         ‫תפקיד חשוב" במגפת וירוס ההנדרה באוסטרליה‪ ,‬אבל מדעים כעת הוכיחו שזה אינו‬
                                                                                            ‫המקרה‪.‬‬

     ‫‪ .11‬פירוש המשפט – במבחן של יכולת מתמטית שניתן לתלמידי תיכון ברחבי העולם‪ ,‬רק ביצועיהם‬
                 ‫של אלו מכרתים ודרום אפריקה היו נמוכים יותר מאלו של עמיתיהם האמריקאים‪.‬‬

   ‫כלומר‪ ,‬הסטודנטים האמריקאים הם במקום השלישי מסוף כאשר לפניהם (במקומות האחרונים)‬
                                                                          ‫יש את כרתים ודרום אפריקה‪.‬‬

   ‫‪ ‬תשובה ‪ .1‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שבמבחן עולמי ליכולת מתמטית‪ ,‬תלמידי‬
   ‫תיכון מכרתים ודרום אפריקה היו הכי פחות טובים‪ ,‬בעוד שהאמריקאים היו הכי טובים‪.‬‬

       ‫תשובה ‪ .2‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שתוצאות ממבחן בינלאומי הראו‬                          ‫‪‬‬
   ‫שלסטודנטים מכרתים ודרום אפריקה יש יכולות מתמטיות גבוהות יותר מלתלמידים‬

                                                                                 ‫אמריקאים‪.‬‬

   ‫תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שבמבחן במתמטיקה שניתן בצורה עולמית‪,‬‬                      ‫‪‬‬
            ‫תלמידי התיכון היחידים שביצועיהם היו פחות טובים מכרתים ודרום אפריקה היו‬
                                                                                        ‫אמריקאים‪.‬‬

   ‫‪ ‬תשובה ‪ .4‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שתלמידי תיכון אמריקאים קיבלו ציונים נמוכים‬
                                           ‫יותר מכל מדינה אחרת‪ ,‬למעט כרתים ודרום אפריקה‪.‬‬

       ‫‪ .12‬פירוש המשפט – הדרגה שבה קוראים במאה ה ‪ 16‬התענגו בסיפוריו של תומאס דלוני‪ ,‬שהציגו‬
   ‫בצורה הומוריסטית סצנות מחיי היום יום בלונדון‪ ,‬הומחשה בעייפות שלהם מהפרוזה המקושטת‬

                                                                                     ‫של כותבים בני זמנו‪.‬‬

   ‫תשובה ‪ .1‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שהקוראים הם עכשווים (ולא הספרות שלו –‬                    ‫‪‬‬
     ‫הדבקת תיאור בצורה לא נכונה)‪ ,‬ובנוסף מבנה המשפט הוא ניגוד (‪ )even though‬וזהו אינו‬
                                                                        ‫המבנה של המשפט המקורי‪.‬‬

   ‫‪ ‬תשובה ‪ .2‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שתומאס עצמו לא אהב דברים מסוימים‪.‬‬
                            ‫במשפט המקורי איננו יודעים דבר לגביו אלא רק לגביו הקוראים‪.‬‬

   ‫‪ ‬תשובה ‪ .3‬התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שקוראים התקשו להבין את הסגנון הספרותי‬
                                                                                                  ‫שלו‪.‬‬

   ‫תשובה ‪ .4‬התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שעייפים מהסגנון המורכב בו השתמשו הכותבים‬                      ‫‪‬‬
      ‫במאה ה ‪ ,16‬קוראים בתקופה זו נהנו מהסיפורים הקומיים של תומאס דלוני לגבי החיים‬
                                                                                ‫היום יומיים בלונדון‪.‬‬

‫‪3‬‬
   1   2   3   4   5   6