Page 4 - ver2
P. 4

‫‪ .9‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
         ‫מבקרי התאטרון עמית ואביב היו חלוקים בדעותיהם בנוגע להצגה האחרונה של גוט (אם כן נצפה‬
   ‫שבמשפט הבא יהיה ניגוד בין דעותיהם)‪ .‬עמית סבר שעל חובבי תאטרון למהר ולצפות בה‪ ,‬ואילו לדברי‬
‫אביב‪ ,‬המחזה נכתב ברישול‪ ,‬ועל כן ההצגה אינה מומלצת לצפייה (ואכן הדעות ביניהם חלוקות ומנוגדות)‪.‬‬

     ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬עמית ואביב היו חלוקים בדעותיהם בנוגע להצגה‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בטענה כי‬
‫עמית טוען שיש להדיר רגליים מההצגה (להימנע מללכת להצגה)‪ ,‬בעוד שאביב טוען שההצגה אינה ראויה‪.‬‬

                                                        ‫אם דעותיהם דומות‪ ,‬הרי שאין ביניהם חילוקי דעות‪.‬‬
  ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬עמית ואביב היו חלוקים בדעותיהם בנוגע להצגה‪ .‬ואכן‪ ,‬עמית סבר שחובבי התיאטרון‬

    ‫למהר לצפות בה‪ ,‬ואילו אביב טען כי ההצגה נכתבה ברישול ולכן אינה מומלצת‪ .‬ההיגיון הפנימי נשמר‬
                                                                                               ‫לאורך כל הקטע‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬עמית ואביב הסכימו בדעותיהם בנוגע להצגה‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בטענה כי עמית‬
‫טוען שיש להדיר רגליים מההצגה (להימנע מללכת להצגה)‪ ,‬בעוד שאביב טוען שההצגה ראויה לצפייה‪ .‬אם‬

                                                                ‫דעותיהם מנוגדות‪ ,‬הרי שאין ביניהם הסכמה‪.‬‬
      ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬עמית ואביב הסכימו בדעותיהם בנוגע להצגה‪ .‬עמית טוען שיש למהר ולצפות‬
 ‫בהצגה‪ .‬אביב טוען שההצגה ראויה לצפייה‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון במילת הניגוד ״אך״ שתפקידה להפריד בין‬
     ‫שני רעיונות שונים‪ .‬אם שניהם מסכימים ודעותיהם אכן דומות‪ ,‬אז מילת הניגוד ״אך״ יוצרת סתירה‪.‬‬

                                                                                      ‫‪ .10‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
     ‫אין די בהגדלת מספר הסרטוטים והאיורים בספר כדי להפוך אותו למובן יותר לקהל הרחב‪ ,‬שכן רוב‬

             ‫הנושאים בספר מורכבים ומופשטים מכדי שיהיה אפשר להבהירם גם ללא אמצעים חזותיים‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי יש צורך בהגדלת כמות הסרטוטים בספר‪ .‬בסוף נאמר כי אכן רוב‬
    ‫הנושאים בספר ניתנים להבהרה באמצעות אמצעים חזותיים‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בשימוש מילת הניגוד‬

‫״אם כי״ (אולם‪ ,‬למרות ש‪ )-‬בין חלקי המשפט‪ .‬הרי שני חלקי המשפט טוענים רעיון דומה‪ ,‬אז מילת הניגוד‬
                                                                                                 ‫יוצרת סתירה‪.‬‬

     ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי אין צורך בהגדלת מספר הסרטוטים בספר‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון‬
  ‫בטענה כי רוב הנושאים בספר אינם מורכבים‪ ,‬וניתנים להבהרה באמצעות אמצעים חזותיים (סרטוטים‪,‬‬

                                                                                                        ‫איורים)‪.‬‬
      ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי יש צורך בהגדלת כמות הסרטוטים בספר‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון‬

                         ‫בטענה בסוף המשפט כי ניתן להבין את הנושאים בספר גם ללא אמצעים חזותיים‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬רוב הנושאים בספר מורכבים ומופשטים‪ ,‬כלומר חסרי צורה‪ ,‬ולכן אין די בהגדלת מספר‬

                                              ‫סרטוטים והאיורים‪ .‬ההיגיון הפנימי נשמר לאורך כל המשפט‪.‬‬

                                                                                      ‫‪ .11‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬

                                                                                                                            ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9