Page 5 - eng1
P. 5

‫‪ .17‬בהתאם לטקסט‪ ,‬בני נוער סובלים ממחסור בשינה בגלל ‪-‬‬
       ‫תשובה ‪ .1‬הם מזניחים את בריאותם הנפשית והפיזית‪ .‬התשובה אינה נכונה‪ ,‬נאמר כי‬

                                                     ‫העובדה שהם לא ישנים היא בעצם הזנחה‪.‬‬
   ‫תשובה ‪ .2‬הם מסרבים ללכת לישון בשעות מוקדמות‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שהם לא‬

                                     ‫מסרבים‪ ,‬הם פשוט לא יכולים (הוסבר בהרחבה בטקסט)‪.‬‬
‫תשובה ‪ .3‬הקצב הביולוגי שלהם מתנגש עם השעות של בית הספר‪ .‬התשובה נכונה‪ ,‬הם לא‬

   ‫מצליחים ללכת לישון מוקדם (עקב בעיות הורמונליות) וחייבים לקום מוקדם כדי להגיע‬
                                                                                     ‫לבית הספר‪.‬‬

 ‫תשובה ‪ .4‬גופם מייצר כמויות גדולות של מלאטונין‪ .‬התשובה אינה נכונה‪ ,‬ראשית לא נאמר‬
  ‫כי הם מייצרים כמות גדולה‪ ,‬ושנית הורמון זה דווקא אחראי לשינה והם לעומת זאת אינה‬

                                                                                  ‫מסוגלים לישון‪.‬‬

                                                                      ‫הבנת הנקרא – טקסט שני‬
                                 ‫פסקה ראשונה – הצגת צייר פורטרטים (דיוקנאות) פורץ דרך‬
              ‫פסקה שנייה – הצגת רקע קצר ונקודת ההתחלה (הפורטרטים הראשונים שלו)‪.‬‬
                          ‫פסקה שלישית – הצגת העבודה הגדולה ביותר שהצייר אי פעם עשה‬
         ‫פסקה רביעית – הצגת ניגוד בין פורטרטים רגילים לפורטרטים של הצייר המפורסם‬

                                                        ‫‪ .18‬כותרת מתאימה לטקסט יכולה להיות ‪-‬‬
           ‫תשובה ‪ .1‬החיים והקריירה של רודריגז‪-‬גרנדה‪ .‬התשובה אינה מדויקת כיוון שאין‬

                                                                 ‫הרחבה‪/‬העמקה אמיתית בחייו‪.‬‬
        ‫תשובה ‪ .2‬חוץ להרבה‪ ,‬אחד‪ :‬מחווה לחברה האמריקאית‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון‬

                              ‫שהטקסט אינו עושו בעיקר ביצירה האחת והמיוחדת של האומן‪.‬‬
    ‫תשובה ‪ .3‬ציור פנים באומנות האמריקאית‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שאין הרחבה לגבי‬

                                ‫האומנות האמריקאית או התרבות של דיוקנאות (ציורי פנים)‪.‬‬
 ‫תשובה ‪ .4‬רודריגז‪-‬גרנדה‪ :‬משנה את הבנתנו לגבי פורטרטים (דיוקנאות)‪ .‬התשובה נכונה‬

                               ‫כיוון שלאורך כל הטקסט מודגשת היותו של האומן פורץ דרך‪.‬‬

                                                  ‫‪ .19‬המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל ‪-‬‬
‫תשובה ‪ .1‬לסכם את החיים המוקדמים של רודריגז‪-‬גרנדה‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון למרות‬
‫שהפסקה מתחילה במשפט המתייחס למקום לידתו ולנקודת הזמן בה עבר לספרד היא אינה‬

                             ‫ממשיכה לעסוק בתחום זה אלא מתמקדת בעבודותיו הראשונות‪.‬‬
   ‫תשובה ‪ .2‬לדון בדוגמאות לדיוקנאות של רודריגז‪-‬גרנדה‪ .‬התשובה נכונה כיוון שבפסקה‬

                                                     ‫ישנו עיסוק נרחב בשני פורטרטים שעשה‪.‬‬
   ‫תשובה ‪ .3‬להסביר מדוע הפך רודריגז‪-‬גרנדה לאומן דיוקנאות (פורטרטים)‪ .‬התשובה אינה‬

           ‫נכונה כיוון שלא מתארים תהליך בו הוא הפך לכזה או אירוע מסוים שהוביל לכך‪.‬‬
‫תשובה ‪ .4‬לתאר את החומרים בהם השתמש רודריגז‪-‬גרנדה בדיוקנאות שלו‪ .‬התשובה אינה‬

  ‫נכונה כיוון שרק בפסקה השלישית ישנה התייחסות לכיצד עשה את העבודה הגדולה ביותר‬
                                                                                              ‫שלו‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6