Page 5 - eng1
P. 5
.17בהתאם לטקסט ,בני נוער סובלים ממחסור בשינה בגלל -
תשובה .1הם מזניחים את בריאותם הנפשית והפיזית .התשובה אינה נכונה ,נאמר כי
העובדה שהם לא ישנים היא בעצם הזנחה.
תשובה .2הם מסרבים ללכת לישון בשעות מוקדמות .התשובה אינה נכונה כיוון שהם לא
מסרבים ,הם פשוט לא יכולים (הוסבר בהרחבה בטקסט).
תשובה .3הקצב הביולוגי שלהם מתנגש עם השעות של בית הספר .התשובה נכונה ,הם לא
מצליחים ללכת לישון מוקדם (עקב בעיות הורמונליות) וחייבים לקום מוקדם כדי להגיע
לבית הספר.
תשובה .4גופם מייצר כמויות גדולות של מלאטונין .התשובה אינה נכונה ,ראשית לא נאמר
כי הם מייצרים כמות גדולה ,ושנית הורמון זה דווקא אחראי לשינה והם לעומת זאת אינה
מסוגלים לישון.
הבנת הנקרא – טקסט שני
פסקה ראשונה – הצגת צייר פורטרטים (דיוקנאות) פורץ דרך
פסקה שנייה – הצגת רקע קצר ונקודת ההתחלה (הפורטרטים הראשונים שלו).
פסקה שלישית – הצגת העבודה הגדולה ביותר שהצייר אי פעם עשה
פסקה רביעית – הצגת ניגוד בין פורטרטים רגילים לפורטרטים של הצייר המפורסם
.18כותרת מתאימה לטקסט יכולה להיות -
תשובה .1החיים והקריירה של רודריגז-גרנדה .התשובה אינה מדויקת כיוון שאין
הרחבה/העמקה אמיתית בחייו.
תשובה .2חוץ להרבה ,אחד :מחווה לחברה האמריקאית .התשובה אינה נכונה כיוון
שהטקסט אינו עושו בעיקר ביצירה האחת והמיוחדת של האומן.
תשובה .3ציור פנים באומנות האמריקאית .התשובה אינה נכונה כיוון שאין הרחבה לגבי
האומנות האמריקאית או התרבות של דיוקנאות (ציורי פנים).
תשובה .4רודריגז-גרנדה :משנה את הבנתנו לגבי פורטרטים (דיוקנאות) .התשובה נכונה
כיוון שלאורך כל הטקסט מודגשת היותו של האומן פורץ דרך.
.19המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל -
תשובה .1לסכם את החיים המוקדמים של רודריגז-גרנדה .התשובה אינה נכונה כיוון למרות
שהפסקה מתחילה במשפט המתייחס למקום לידתו ולנקודת הזמן בה עבר לספרד היא אינה
ממשיכה לעסוק בתחום זה אלא מתמקדת בעבודותיו הראשונות.
תשובה .2לדון בדוגמאות לדיוקנאות של רודריגז-גרנדה .התשובה נכונה כיוון שבפסקה
ישנו עיסוק נרחב בשני פורטרטים שעשה.
תשובה .3להסביר מדוע הפך רודריגז-גרנדה לאומן דיוקנאות (פורטרטים) .התשובה אינה
נכונה כיוון שלא מתארים תהליך בו הוא הפך לכזה או אירוע מסוים שהוביל לכך.
תשובה .4לתאר את החומרים בהם השתמש רודריגז-גרנדה בדיוקנאות שלו .התשובה אינה
נכונה כיוון שרק בפסקה השלישית ישנה התייחסות לכיצד עשה את העבודה הגדולה ביותר
שלו.