Page 3 - eng1
P. 3

‫‪ .11‬פירוש המשפט‪ :‬בתחילת שנת ‪ ,2012‬זהב "שהה ב (שלט ב)" מחיר המדהים של ‪ 1800‬דולר‬
                                                                         ‫לאונקיה (יחידת משקל)‪.‬‬

 ‫תשובה ‪ .1‬זהב נשאר בביקוש גבוה אפילו כשהוא נמכר ב ‪ 1800‬דולר לאונקיה בתחילת ‪.2012‬‬
                          ‫התשובה אינה נכונה כיוון שאין מידע במשפט המקורי לגבי הביקוש‪.‬‬

       ‫תשובה ‪ .2‬המחיר של זהב מעולם לא השתווה שוב לשיאו של ‪ 1800‬דולר לאונקיה‪ ,‬שיא‬
   ‫שנקבע בתחילת ‪ .2012‬התשובה אינה נכונה כיוון שאיננו יודעים שזו הייתה הפעם היחידה‬

                                                                          ‫שהזהב הגיע למחיר זה‪.‬‬
     ‫תשובה ‪ .3‬מאז תחילת ‪ ,2012‬המחיר של זהב נשאר קבוע ב ‪ 1800‬דולר לאונקיה‪ .‬התשובה‬

                                    ‫אינה נכונה כיוון שלא נאמר שמחירו של הזהב נשאר קבוע‪.‬‬
        ‫תשובה ‪ .4‬בתחילת ‪ ,2012‬המחיר של זהב היה בשיא מדהים של ‪ 1800‬דולר לאונקיה‪.‬‬

      ‫‪ .12‬פירוש המשפט‪ :‬המונח "פוספורסנס" לרוב באופן שגוי נחשב נרדף ל "לומינסנס"‪ .‬מילת‬
‫המפתח במשפט היא "נרדף"‪ ,‬שהרי לא חשוב להבין את שני המונחים אלא רק את העובדה כי‬

                                                                              ‫הם נרדפים זה לזה‪.‬‬
    ‫תשובה ‪ .1‬היחסים בין "פוספורסנס" ו "לומינסנס" לרוב לא מובנים‪ .‬התשובה אינה נכונה‬

                                                        ‫כיוון שהמידע סותר את המידע המקורי‪.‬‬
     ‫תשובה ‪ .2‬בעבר התייחסו לתופעה של "לומינסנס" באופן שגוי כ "פוספורסנס"‪ .‬התשובה‬

                   ‫אינה נכונה כיוון שאין במשפט המקורי התייחסות לזמן (עבר לעומת הווה)‪.‬‬
 ‫תשובה ‪ .3‬לרוב משתמשים במונחים "לומינסנס" ו "פוספורסנס" באופן שגוי‪ .‬התשובה אינה‬

                                              ‫נכונה כיוון שזהו מידע שלא ניתן במשפט המקורי‪.‬‬
    ‫תשובה ‪ .4‬הרבה אנשים טועים כשהם חושבים ש"פוספורסנס" ו "לומינסנס" הם אותו‬

                                                                                            ‫הדבר‪.‬‬

                                                                   ‫הבנת הנקרא – טקסט ראשון‬
                                        ‫פסקה ראשונה – הצגת נושא השינה והבהרת חשיבותה‬
                                         ‫פסקה שנייה – הצגת "הבעיה" של נוער בהרגלי השינה‬
                                  ‫פסקה שלישית – הצגת פתרון לבעיה והיישום שלה בבתי ספר‬

                                                        ‫‪ .13‬כותרת טובה לטקסט הזה יכולה להיות ‪-‬‬
     ‫תשובה ‪ .1‬מחסור בשינה בבני נוער – השפעות ארוכות הטווח‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון‬
    ‫שלמרות ששתי פסקאות עוסקות בבני נוער אין התייחסות להשפעות לטווח ארוך עליהם‪.‬‬

         ‫תשובה ‪ .2‬שינה‪ :‬מותרות או הכרח ביולוגי‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שלמרות שזהו‬
    ‫משפט‪/‬רעיון שמופיע בפסקה הראשונה‪ ,‬הטקסט עצמו מתפתח לכיוונים אחרים ומתמקד‬

                                                                                         ‫בבני נוער‪.‬‬
‫תשובה ‪ .3‬שעון השינה‪-‬ערות של בני נוער – מה גורם לו לעבוד? תשובה זו נכונה כיוון שאכן‬

                 ‫רוב הטקסט עוסק בהרגלי השינה ובבעיות השינה (היקיצה) של בני הנוער‪.‬‬
        ‫תשובה ‪ .4‬מלטונין – ההורמון שמקדם שינה‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שהטקסט לא‬

                                              ‫מתמקד בהורמון זה (הוא פשוט מוזכר פעם אחת)‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6