Page 4 - eng1
P. 4
.14בהתאם לפסקה הראשונה ,בני נוער -
תשובה .1ישנים יותר מאשר מבוגרים או ילדים קטנים .התשובה אינה נכונה כיוון שהיא
סותרת במפורש את הנאמר בטקסט וזה כי הם הולכים לישון מאוחר וקמים מוקדם.
תשובה .2לעיתים קרובות אינם עייפים בלילה .התשובה נכונה כיוון שזה נאמר במפורש
בפסקה הראשונה בשורה .6
תשובה .3נוטים להתאמן מעט מאוד .התשובה אינה נכונה כיוון שזה כלל לא נאמר (או נרמז)
בטקסט.
תשובה .4עסוקים מדי כדי ללכת לישון מוקדם .התשובה אינה נכונה כיוון שזה כלל לא
נאמר בטקסט.
.15בהתאם לפסקה השנייה ,מארי קרסקדון למדה/חקרה -
תשובה .1את כמות השינה שבני נוער באמת צריכים .התשובה אינה נכונה כיוון שזה לא
נאמר או נרמז בפסקה זו.
תשובה .2הפרשות לא סדירות של מלאטונין .התשובה אינה נכונה כיוון שמטרת המחקר
שלה לא הייתה הפרשות ההורמון אלא בדיקת הרגלי השינה של בני נוער והסיבות לכך.
תשובה .3רמות הורמון מוגברות בבני נוער .התשובה אינה נכונה כיוון שלא סופר כי רמות
ההורמון גבוהות...אלא כי הן פשוט שונות (וגם בזמנים שונים).
תשובה .4ההיבט הביולוגי של הרגלי השינה של בני נוער.
.16המטרה העיקרית של הפסקה האחרונה היא ל –
בפסקה האחרונה מוצגת המלצתה של החוקרת ,כיצד בתי ספר שונים מאמצים אותה
וההשפעות החיוביות מאימוץ המודל החדש.
תשובה .1להראות את התוצאות של המחקר שהוצג בשורה ה .1התשובה אינה נכונה כיוון
שהמחקר שהוצג בפסקה הראשונה מתייחס לנחיצות הביולוגית ובפסקה האחרונה אין
התייחסות לכך.
תשובה .2להתנגד/לקרוא תיגר על המחקר שהוצג בשורה .11התשובה אינה נכונה כיוון
שהמחקר בשורה 11מתייחס להפרשות ההורמון ולא לפתרון הבעיה שהוצג בפסקה
האחרונה.
תשובה .3להציע פתרון לעימות שהוצג בשורה .15התשובה נכונה כיוון שבשורה 15חידדו
את העובדה כי לצעירים (שלא באשמתם) יש בעיה לקום מוקדם והפסקה האחרונה מציגה
פתרון לבעיה זו.
תשובה .4לדון בפוטנציאל הלמידה שהוזכר בשורה .16התשובה אינה נכונה כיוון בפסקה לא
מתארים את הפוטנציאל שלהם ,אלא רק כיצד ניתן להתמודד עם הקושי של תלמידים
להתעורר בבוקר וגם כיצד באמת בתי ספר מסוימים ראו תוצאות חיוביות.