Page 4 - eng1
P. 4

‫‪ .14‬בהתאם לפסקה הראשונה‪ ,‬בני נוער ‪-‬‬
     ‫תשובה ‪ .1‬ישנים יותר מאשר מבוגרים או ילדים קטנים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שהיא‬

         ‫סותרת במפורש את הנאמר בטקסט וזה כי הם הולכים לישון מאוחר וקמים מוקדם‪.‬‬
    ‫תשובה ‪ .2‬לעיתים קרובות אינם עייפים בלילה‪ .‬התשובה נכונה כיוון שזה נאמר במפורש‬

                                                                     ‫בפסקה הראשונה בשורה ‪.6‬‬
‫תשובה ‪ .3‬נוטים להתאמן מעט מאוד‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שזה כלל לא נאמר (או נרמז)‬

                                                                                          ‫בטקסט‪.‬‬
      ‫תשובה ‪ .4‬עסוקים מדי כדי ללכת לישון מוקדם‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שזה כלל לא‬

                                                                                    ‫נאמר בטקסט‪.‬‬

                                        ‫‪ .15‬בהתאם לפסקה השנייה‪ ,‬מארי קרסקדון למדה‪/‬חקרה ‪-‬‬
      ‫תשובה ‪ .1‬את כמות השינה שבני נוער באמת צריכים‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שזה לא‬

                                                                         ‫נאמר או נרמז בפסקה זו‪.‬‬
     ‫תשובה ‪ .2‬הפרשות לא סדירות של מלאטונין‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שמטרת המחקר‬

       ‫שלה לא הייתה הפרשות ההורמון אלא בדיקת הרגלי השינה של בני נוער והסיבות לכך‪.‬‬
    ‫תשובה ‪ .3‬רמות הורמון מוגברות בבני נוער‪ .‬התשובה אינה נכונה כיוון שלא סופר כי רמות‬

                                 ‫ההורמון גבוהות‪...‬אלא כי הן פשוט שונות (וגם בזמנים שונים)‪.‬‬
                                    ‫תשובה ‪ .4‬ההיבט הביולוגי של הרגלי השינה של בני נוער‪.‬‬

                                                ‫‪ .16‬המטרה העיקרית של הפסקה האחרונה היא ל –‬
        ‫בפסקה האחרונה מוצגת המלצתה של החוקרת‪ ,‬כיצד בתי ספר שונים מאמצים אותה‬

                                                    ‫וההשפעות החיוביות מאימוץ המודל החדש‪.‬‬
   ‫תשובה ‪ .1‬להראות את התוצאות של המחקר שהוצג בשורה ה ‪ .1‬התשובה אינה נכונה כיוון‬

       ‫שהמחקר שהוצג בפסקה הראשונה מתייחס לנחיצות הביולוגית ובפסקה האחרונה אין‬
                                                                                   ‫התייחסות לכך‪.‬‬

      ‫תשובה ‪ .2‬להתנגד‪/‬לקרוא תיגר על המחקר שהוצג בשורה ‪ .11‬התשובה אינה נכונה כיוון‬
           ‫שהמחקר בשורה ‪ 11‬מתייחס להפרשות ההורמון ולא לפתרון הבעיה שהוצג בפסקה‬
                                                                                         ‫האחרונה‪.‬‬

  ‫תשובה ‪ .3‬להציע פתרון לעימות שהוצג בשורה ‪ .15‬התשובה נכונה כיוון שבשורה ‪ 15‬חידדו‬
 ‫את העובדה כי לצעירים (שלא באשמתם) יש בעיה לקום מוקדם והפסקה האחרונה מציגה‬

                                                                                  ‫פתרון לבעיה זו‪.‬‬
‫תשובה ‪ .4‬לדון בפוטנציאל הלמידה שהוזכר בשורה ‪ .16‬התשובה אינה נכונה כיוון בפסקה לא‬

       ‫מתארים את הפוטנציאל שלהם‪ ,‬אלא רק כיצד ניתן להתמודד עם הקושי של תלמידים‬
                    ‫להתעורר בבוקר וגם כיצד באמת בתי ספר מסוימים ראו תוצאות חיוביות‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6