Page 4 - qua1
P. 4

‫‪ .14‬השאלה שלפנינו הינה שאלת תלת מימד‪ .‬כפי שלמדנו‪ ,‬גובה הפירמידה נופל על מפגש האלכסונים‬
‫של הריבוע שבבסיס‪ .‬כדי למצוא את אורכו של הגובה נחבר אותו עם קודקוד הריבוע ונבנה משולש‬

                                                         ‫ישר זווית (הגובה מאונך לרצפת הפירמידה)‪.‬‬
  ‫כיוון שאנו יודעים את אורכה של צלע הריבוע נוכל לחשב את אורכו של האלכסון כולו ומשם את‬

                                                                   ‫החלק שמחבר בין הגובה לקודקוד‪.‬‬

 ‫כפי שלמדנו‪ ,‬המעבר בין ניצב ליתר במשולש ישר הזווית הנוצר בריבוע הוא על ידי הכפלה פי ‪.√2‬‬

‫כעת‪ ,‬המרחק ממפגש האלכסונים לקודקוד הריבוע הוא מחצית מכך ולכן אורך הקו הוא ‪.√2‬‬
                                   ‫כעת נעזר בפיתגורס לצורך מציאת הניצב (הגובה) המבוקש‪:‬‬

                                                                                       ‫‪2‬‬

                                                    ‫‪ℎ2 + (⏞√2)2 = 52 /−2‬‬

                                                              ‫√‪ℎ2 = 23 /‬‬

                                                               ‫‪     = √        ‬‬

‫‪ .15‬השאלה שלפנינו הינה שאלת אחוזים בה לא ידוע השלם‪ .‬לכן‪ ,‬כפי שלמדנו‪ ,‬ניגש לעבודה עם‬
                                                                                      ‫התשובות‪.‬‬

                                                  ‫תשובה מספר ‪ – 1‬נניח כי בכיתה ‪ 20‬בנים‪.‬‬  ‫‪‬‬
‫זה אומר כי ישנם בסך הכל ‪ 30‬תלמידים (‪ 10‬בנות ו ‪ 20‬בנים)‪ .‬נבדוק האם לאור האחוזים‬

                                            ‫הנתונים אכן נקבל כי לטיול יצאו ‪ 15‬תלמידים‪.‬‬

‫‪ 70%‬ממספר הבנות זה ‪ 7‬בנות )‪ ,(17000 ∙ 10‬ו ‪ 40%‬ממספר הבנים זה ‪ 8‬בנים )‪.(14000 ∙ 20‬‬
‫כלומר‪ ,‬לאור נתונים אלו אכן נקבל כי ‪ 15‬תלמידים יצאו לטיול )‪ .(7 + 8‬משמע‪ ,‬תשובה זו‬

                                  ‫הינה נכונה ואין צורך להמשיך ולבדוק את שאר התשובות‪.‬‬

‫‪ .16‬השאלה שלפנינו הינה שאלת אי שוויון המכילה מספר נעלמים ומספר אי שוויונים‪ .‬לצורך הפתרון‬

‫נפשט ראשית את אי השוויון הראשון על ידי העברת אגף והוצאת גורם משותף‪.‬‬

             ‫‪         <          /−        ‬‬

             ‫‪         −          < 0‬‬

             ‫‪    (     −     ) < 0‬‬

‫קיבלנו כעת מכפלה בין שני גורמים אשר תוצאתה שלילית‪ .‬מצב זה אפשרי רק כאשר אחד‬
                        ‫מהגורמים חיובי והשני שלילי‪ .‬כלומר‪ ,‬ישנם שני מצבים אפשריים‪:‬‬

‫שלילי חיובי‬  ‫חיובי שלילי‬
‫‪ ⏞     ∙ (⏞     −     ) < 0‬או ‪⏞     ∙ (⏞     −     ) < 0‬‬

                                                                                                  ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6