Page 2 - qua1
P. 2

‫‪ .5‬השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית העוסקת בטווחים זאת כיוון שהתבקשנו למצוא בשאלה את‬
                                                            ‫המספר המקסימלי של אופנועים תקינים‪.‬‬

 ‫נתון כי ישנם סך הכל ‪ 21‬אופנועים ולכל אופנוע שני גלגלים‪ .‬כדי להגיע למצב בו ישנם כמה שיותר‬
       ‫אופנועים תקינים נרצה כי יהיו כמה שפחות אופנועים עם רק גלגל אחד לא תקין (עם תקר)‪.‬‬

   ‫לכן‪ ,‬ראשית "נעניק" לארבעה אופנועים שני תקרים (כך ששני הגלגלים שלהם יהיו לא תקינים)‪.‬‬
          ‫נתון כי ישנם בסך הכל ‪ 9‬גלגלים עם תקר ולכן יהיה בהכרח עוד אופנוע אחד שאינו תקין‪.‬‬

   ‫משמע‪ ,‬בסך הכל יהיו לכל הפחות ‪ 5‬אופנועים שאינם תקינים ולכל היותר ‪ 16‬אופנועים תקינים‪.‬‬

         ‫‪ .6‬בשאלה שלפנינו ישנו משולש החסום בתוך ריבוע‪ .‬כפי שלמדנו‪ ,‬כאשר משולש חסום בתוך‬
‫מקבילית‪/‬מלבן‪/‬מעוין‪/‬ריבוע הוא שווה בשטחו למחצית משטח הצורה‪ .‬לכן‪ ,‬כיוון שנתון בשאלה כי‬

      ‫המשולש שבשאלה חסום בתוך הריבוע נוכל לדעת כי הוא מהווה בהכרח מחצית משטחו של‬
                         ‫הריבוע והוא אינו תלוי בגודלה של הצלע )‪ (    ‬או במיקומה של הנקודה ‪.    ‬‬

    ‫‪ .7‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בתכונות הזוויות בין ישרים מקבילים ובמשולשים‪ .‬כיוון‬
      ‫שנתון כי הישרים ‪     ‬ו ‪     ‬מקבילים זה לזה נוכל לדעת כי הזוויות הסמוכות בינהם משלימות ל‬

‫‪ .180°‬כמו כן‪ ,‬הזווית ‪     ‬נמצאת על קו ישר ולכן הזווית הצמודה לה משלימה גם היא ל ‪ .180°‬כעת‬
         ‫נוכל למצוא את ערכה של הזווית המבוקשת ‪     ‬כיוון שהיא זווית חיצונית למשולש שנוצר‪:‬‬

                                                                 ‫‪     = 180 −      + 180 −     ‬‬
                                                                    ‫‪     =              −      −     ‬‬

‫‪ .8‬השאלה שלפנינו הינה שאלה של פעולות מומצאות ולכן עלינו להציב את המבוקש בתרגיל בתוך‬
  ‫"הנוסחה" הנתונה לנו בתרגיל‪ .‬נתחיל‪ ,‬על פי סדר פעולות החשבון מתוך הסוגריים הפנימיים‬

                                                                               ‫בביטוי המבוקש‪:‬‬

                    ‫))‪$($(    ‬‬     ‫=‬  ‫‪$‬‬  ‫‪(    ‬‬  ‫‪1‬‬  ‫)‪1‬‬
                                                ‫‪+‬‬

‫בשלב זה הבענו רק את הביטוי הראשון שמופיע בתוך הסוגריים וכעת עלינו לבצע מחדש את‬

‫הפעולה המומצאות המוגדרת בתרגיל על האיבר החדש שנוצר לנו בתוך הסוגריים‪:‬‬

‫‪$‬‬  ‫‪(    ‬‬  ‫‪1‬‬  ‫)‪1‬‬  ‫=‬        ‫‪1‬‬  ‫‪1‬‬        ‫=‬  ‫‪1‬‬        ‫‪1‬‬       ‫‪1‬‬  ‫=‬  ‫‪    ‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪    ‬‬
          ‫‪+‬‬               ‫‪+‬‬  ‫‪1‬‬                  ‫‪+      +‬‬        ‫‪    ‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪    ‬‬
                    ‫‪    ‬‬        ‫‪+‬‬  ‫‪1‬‬            ‫‪     + 1‬‬

      ‫‪ .9‬השאלה שלפנינו הינה שאלת ממוצע ולכן ניגש להציב את הנתונים בנוסחת הממוצע‪ .‬נניח כי‬
‫שלושת המספרים עליהם מדברים בשאלה הם ‪     ,     ‬ו ‪ .    ‬שימו לב כי בשאלה התבקשנו למצוא מהו‬

   ‫סכומם של שלושת המספרים ולכן לא ננסה לבודד נעלם מסוים אלא להציג את שלושתם יחד‪:‬‬

                                                                                                       ‫‪2‬‬
   1   2   3   4   5   6