Page 5 - qua2
P. 5

‫‪ .17‬השאלה שלפנינו הינה שאלת גיאומטריה אנליטית בה אין סרטוט‪ .‬ראשית נוסיף לסרטוט את הקו‬
                                                              ‫המחבר בין ‪ A‬ל ‪ B‬ונבנה עליו את המשולש שווה צלעות‪.‬‬
                                                                      ‫ניתן לראות כי הנקודה ‪ C‬נוצרה ברביע השני או‬
                                                                                           ‫הרביעי‪ .‬ניגש כעת לתשובות‪:‬‬
                                                                  ‫‪ ‬תשובה מספר ‪ – 1‬על פי הסימטריה שבסרטוט‬
                                                               ‫נראה שנכון לטעון כי הערכים של ‪     ‬ו ‪     ‬נגדיים זה‬
                                                             ‫לזה (ברביע השני והרביעי אחד חיובי והשני שלילי)‪.‬‬
                                                                ‫אבל כיוון שאנו לא מחשבים את מיקומם נמשיך‬
                                                                               ‫במטרה לפסול את שאר התשובות‪.‬‬
                                                                 ‫‪ ‬תשובה מספר ‪ – 2‬ניתן לראות על פי הסרטוט כי‬
                                                                   ‫ערך ה ‪     ‬גדול מ ‪ 2‬וכך גם ערך ה ‪ .    ‬תשובה לא‬
                                                                                                             ‫נכונה‪.‬‬

                ‫‪ ‬תשובה מספר ‪ – 3‬מכפלתם אינה חיובית כיוון שאחד מהם בהכרח שלילי והשני בהכרח חיובי‪.‬‬
                                                                                                 ‫תשובה לא נכונה‪.‬‬

                  ‫‪ ‬תשובה מספר ‪ – 4‬ניתן לראות בסרטוט כי מרחקה של הנקודה ‪ C‬גדול ממרחקה של הנקודה‬
                                                                          ‫‪( A‬או ‪ )B‬מהראשית‪ .‬תשובה לא נכונה‪.‬‬

                                           ‫לאחר פסילת תשובות ‪ 3 ,2‬ו ‪ 4‬נוכל לסמן בבטחה את התשובה הראשונה‪.‬‬

                         ‫‪ .18‬השאלה שלפנינו עוסקת במספרים ואותיות בשילוב בעיות צירופים‪ .‬התבקשנו למצוא כמה‬
                   ‫אפשרויות יש למציאת מספר תלת ספרתי בו כל הספרות שוות זו לזו (אם שינוי סדר כל הספרות‬

                                                                          ‫לא משנה את המספר אזי כל הספרות שוות)‪.‬‬
                  ‫כיוון שלא ניתן להשתמש בספרה ‪ 0‬במקרה שכזה נוכל להשתמש בכל אחת מהספרות ‪ 1‬עד ‪ 9‬ולכן‬

                                                                       ‫ישנן ‪ 9‬אפשרויות‪(111,222,333 … … 999) .‬‬

                   ‫‪ .19‬בשאלה שלפנינו עלינו למצוא את טווח הערכים האפשרי לנעלם המועלה בריבוע‪ .‬העלאה בריבוע‬
                  ‫מניבה בהכרח תוצאה חיובית או ‪ .0‬על פי התחום הנתון בשאלה יתכן כי ‪      = 0‬ולכן נוכל ראשית‬

                                                                 ‫לדעת כי ‪( 0 <     2‬עובדה הפוסלת את תשובות ‪ 3‬ו ‪.)4‬‬
                ‫בנוסף‪ ,‬הערך המקסימלי ל ‪     2‬יתקבל כאשר ‪     ‬יהיה במרחק הגדול ביותר מ ‪ .0‬לכן כאשר ‪     = −1‬‬

                                                                    ‫נקבל עבור ‪     2‬את התוצאה הגדולה ביותר והיא ‪.1‬‬
                                                                    ‫משמע‪ ,‬התחום הנכון עבור ‪     2‬הוא‪     <          <      :‬‬

‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6