Page 4 - qua2
P. 4

‫כלומר‪ ,‬בשפה זו מתקיים היחס המבוקש בשאלה ולכן תשובה זו נכונה‪.‬‬
                            ‫אין צורך בשלב זה להמשיך ולבדוק את שאר התשובות‪.‬‬

‫‪ .14‬השאלה שלפנינו עוסקת בבעיות ממוצע‪ .‬נציב את הנתונים בנוסחת הממוצע‪:‬‬

                            ‫סכום הציונים‬                      ‫=‬  ‫ממוצע‬
                           ‫מספר התלמידים‬

               ‫נתון בשאלה כי סכום הציונים גדול פי ‪ 12‬מממוצע הציונים‪ ,‬כלומר‪:‬‬

                             ‫ממוצע × ‪12‬‬                       ‫=‬  ‫ממוצע‬
                           ‫מספר התלמידים‬

‫כדי ליצור שוויון במשוואה זו המכנה (מספר התלמידים) צריך להיות שווה ל ‪.12‬‬

‫‪ ‬ניתן היה גם לפתור את השאלה על ידי הצבת מספרים נוחים‪ .‬נניח כי הממוצע של הקבוצה‬
      ‫הוא ‪ ,10‬ולכן סכום הציונים של התלמידים שווה ל ‪ .120‬ניגש כעת לנוסחת הממוצע‪:‬‬

                                           ‫‪120‬‬
                                    ‫‪ = 10‬מספר התלמידים‬
 ‫ממשוואה זו נוכל לדעת כי מספר התלמידים שווה ל ‪ .12‬הצבה אחת במקרה זה מספיקה כיוון‬

                                                                     ‫שישנה רק תשובה אחת נכונה‪.‬‬

‫‪ .15‬השאלה שלפנינו עוסקת בחישוב גזרות במעגלים‪ .‬נתון בשאלה כי הגזרה המקווקות שווה לגזרה‬
                                                                                         ‫הכהה ולכן‪:‬‬

                              ‫שטח מקווקו‬                      ‫שטח כהה‬

                           ‫‪2⏞40‬‬  ‫×‬  ‫‪        ‬‬  ‫‪2‬‬  ‫=‬      ‫‪⏞270‬‬      ‫×‬      ‫‪        2‬‬
                           ‫‪360‬‬                          ‫‪360‬‬

                           ‫‪2‬‬  ‫×‬  ‫‪        2‬‬  ‫=‬    ‫‪3‬‬     ‫×‬  ‫‪        2‬‬       ‫‪/:     ‬‬
                           ‫‪3‬‬                     ‫‪4‬‬

                                 ‫‪2‬‬  ‫‪    2‬‬   ‫=‬    ‫‪3‬‬     ‫‪    2‬‬  ‫‪/∙ 4‬‬
                                 ‫‪3‬‬               ‫‪4‬‬

                                 ‫‪8‬‬  ‫‪    2‬‬   ‫=‬    ‫‪3    2‬‬       ‫‪/: 3‬‬
                                 ‫‪3‬‬

                                 ‫‪8‬‬  ‫‪    2‬‬   ‫=‬    ‫‪    2‬‬        ‫√‪/‬‬
                                 ‫‪9‬‬

                              ‫‪    ‬‬  ‫=‬  ‫‪√    ‬‬     ‫‪    ‬‬  ‫=‬      ‫‪    √    ‬‬  ‫‪    ‬‬
                                       ‫‪    ‬‬                    ‫‪    ‬‬

‫‪ .16‬השאלה שלפנינו הינה ביטוי אלגברי אותו עלינו לפשט על ידי שימוש בחוקי חזקות‪.‬‬

  ‫‪        ‬‬  ‫∙‬  ‫‪        ‬‬    ‫=‬  ‫)‪        −(    −1‬‬  ‫∙‬     ‫)‪        −(    −1‬‬  ‫=‬    ‫‪    1‬‬  ‫∙‬  ‫‪    1‬‬  ‫=‬  ‫‪        ‬‬
‫‪        −1‬‬  ‫∙‬  ‫‪        −1‬‬

                                                                                                             ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6