Page 2 - qua2
P. 2
.6השאלה שלפנינו הינה שאלת אחוזים .נתון כי בסמסטר ישנם 12שבועות ובכל שבוע ישנם 2
שיעורים .כלומר ,בסך הכל ישנם 24שיעורים מהם חובה להשתתף בלפחות .70%ניגש לחשב את
הכמות המינימלי של מפגשים:
70 7
100 × 24 = 10 × 24 = 7 × 2.4 = 7 × 2 + 7 × 0.4 = 14 + 2.8 = 16.8
כלומר ,אם אורי ישתתף ב 16מפגשים הוא לא יעמוד ברף המינימום של 70%מהמפגשים ולכן
אורי חייב להשתתף לפחות ב 17מפגשים כדי לעמוד בחובת ההשתתפות.
.7השאלה שלפנינו הינה שאלת מספרים ואותיות .בשאלה ישנם שני מספרים דו ספרתיים
המתחילים באותה הספרה וביניהם פעולת חיסור .כיוון שהתוצאה היא חד ספרתית חיובית אז
נוכל לדעת כי בהכרח < וכי . − = על ידי העברת אגף פשוטה במשוואה זו נוכל לומר
כי . = +
.8השאלה שלפנינו הינה שאלת גיאומטריה תלת מימד .בשאלה עלינו למצוא
כמה אלכסונים ניתן להעביר במנסרה ,כאשר ההגדרה היא לקו שמחבר
שני קודקודים שאינם כבר מחוברים.
לצורך ההסבר הוספנו על גבי הסרטוט מספרים על הקודקודים .ניתן
לראות כי מקודקוד אחד בחלקה התחתון של המנסרה ניתן להעביר רק שני
אלכסונים לקודקודים שאליהם אנו עדיין לא מחוברים.
כלומר ,מכל אחד מהקודקודים בחלק התחתון ניתן להעביר שני
אלכסונים .מכאן שישנם 6אלכסונים אפשריים.
שימו לב – אנו לא סופרים שוב את האלכסונים מחלקה העליון של המנסרה כלפי מטה כיוון
שזהו אותו האלכסון .הקו המחבר בין 1ל 5הוא אותו הקו המחבר בין 5ל .1
זדרמןך. = 10מטר יוסי: של מהירותו הוא בשאלה הראשון הנתון תנועה. שאלת הינה שלפנינו השאלה .9
1שניה
התבקשנו למצוא את הזמן הדרוש לעופר (בשעות) כדי לעבור מרחק של 18ק"מ .שימו לב ,בעת
הצבת הנתונים בנוסחת התנועה עלינו לוודא כי ישנה התאמת יחידות ולכן עלינו להמיר את
המרחק הנתון בק"מ למרחק הנתון במטרים.
כפי שלמדנו 1 ,ק"מ שווה ל 1000מטרים ולכן 18ק"מ שווים ל 18,000מטרים.
מהירות × זמן = דרך
18,000 = × 10 /: 10
1800שניות =
כפי שלמדנו ,כל דקה מכילה 60שניות ולכן נחלק תוצאה זו ב 60כדי לקבל את מספר הדקות:
= = דקות = שעה
2