Page 2 - qua2
P. 2

‫‪ .6‬השאלה שלפנינו הינה שאלת אחוזים‪ .‬נתון כי בסמסטר ישנם ‪ 12‬שבועות ובכל שבוע ישנם ‪2‬‬
‫שיעורים‪ .‬כלומר‪ ,‬בסך הכל ישנם ‪ 24‬שיעורים מהם חובה להשתתף בלפחות ‪ .70%‬ניגש לחשב את‬

                                                                       ‫הכמות המינימלי של מפגשים‪:‬‬
        ‫‪70 7‬‬
       ‫‪100 × 24 = 10 × 24 = 7 × 2.4 = 7 × 2 + 7 × 0.4 = 14 + 2.8 = 16.8‬‬
   ‫כלומר‪ ,‬אם אורי ישתתף ב ‪ 16‬מפגשים הוא לא יעמוד ברף המינימום של ‪ 70%‬מהמפגשים ולכן‬

                        ‫אורי חייב להשתתף לפחות ב ‪ 17‬מפגשים כדי לעמוד בחובת ההשתתפות‪.‬‬

          ‫‪ .7‬השאלה שלפנינו הינה שאלת מספרים ואותיות‪ .‬בשאלה ישנם שני מספרים דו ספרתיים‬
  ‫המתחילים באותה הספרה וביניהם פעולת חיסור‪ .‬כיוון שהתוצאה היא חד ספרתית חיובית אז‬
‫נוכל לדעת כי בהכרח ‪      <     ‬וכי ‪ .     −      =     ‬על ידי העברת אגף פשוטה במשוואה זו נוכל לומר‬

                                                                                      ‫כי ‪.     =      +     ‬‬

                         ‫‪ .8‬השאלה שלפנינו הינה שאלת גיאומטריה תלת מימד‪ .‬בשאלה עלינו למצוא‬
                           ‫כמה אלכסונים ניתן להעביר במנסרה‪ ,‬כאשר ההגדרה היא לקו שמחבר‬
                                                                ‫שני קודקודים שאינם כבר מחוברים‪.‬‬
                              ‫לצורך ההסבר הוספנו על גבי הסרטוט מספרים על הקודקודים‪ .‬ניתן‬

                       ‫לראות כי מקודקוד אחד בחלקה התחתון של המנסרה ניתן להעביר רק שני‬
                                            ‫אלכסונים לקודקודים שאליהם אנו עדיין לא מחוברים‪.‬‬

                                   ‫כלומר‪ ,‬מכל אחד מהקודקודים בחלק התחתון ניתן להעביר שני‬
                                                    ‫אלכסונים‪ .‬מכאן שישנם ‪ 6‬אלכסונים אפשריים‪.‬‬

‫‪ ‬שימו לב – אנו לא סופרים שוב את האלכסונים מחלקה העליון של המנסרה כלפי מטה כיוון‬
                ‫שזהו אותו האלכסון‪ .‬הקו המחבר בין ‪ 1‬ל ‪ 5‬הוא אותו הקו המחבר בין ‪ 5‬ל ‪.1‬‬

‫זדרמןך‪.‬‬  ‫=‬  ‫‪ 10‬מטר‬  ‫יוסי‪:‬‬  ‫של‬  ‫מהירותו‬  ‫הוא‬  ‫בשאלה‬           ‫הראשון‬         ‫הנתון‬  ‫תנועה‪.‬‬  ‫שאלת‬  ‫הינה‬  ‫שלפנינו‬  ‫השאלה‬  ‫‪.9‬‬
            ‫‪ 1‬שניה‬

‫התבקשנו למצוא את הזמן הדרוש לעופר (בשעות) כדי לעבור מרחק של ‪ 18‬ק"מ‪ .‬שימו לב‪ ,‬בעת‬

         ‫הצבת הנתונים בנוסחת התנועה עלינו לוודא כי ישנה התאמת יחידות ולכן עלינו להמיר את‬

                                                             ‫המרחק הנתון בק"מ למרחק הנתון במטרים‪.‬‬

                    ‫כפי שלמדנו‪ 1 ,‬ק"מ שווה ל ‪ 1000‬מטרים ולכן ‪ 18‬ק"מ שווים ל ‪ 18,000‬מטרים‪.‬‬

                                        ‫מהירות × זמן = דרך‬

                                        ‫‪18,000 =      × 10 /: 10‬‬

                                             ‫‪ 1800‬שניות = ‪    ‬‬

‫כפי שלמדנו‪ ,‬כל דקה מכילה ‪ 60‬שניות ולכן נחלק תוצאה זו ב ‪ 60‬כדי לקבל את מספר הדקות‪:‬‬

                               ‫‪    ‬‬  ‫=‬  ‫‪                ‬‬  ‫=‬  ‫‪         ‬דקות‬  ‫=‬  ‫שעה‬  ‫‪    ‬‬
                                         ‫‪        ‬‬                                   ‫‪    ‬‬

                                                                                                                           ‫‪2‬‬
   1   2   3   4   5   6