Page 2 - qua1
P. 2

‫‪ .5‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בהספק‪ .‬כיוון שלכל הדבורים אותו ההספק נעזר בטבלת‬

                                                                            ‫פועלים‪/‬עבודה‪/‬זמן‪:‬‬

‫זמן‬                          ‫עבודה‬                                 ‫פועלים‬

‫‪ 20‬דקות‬                      ‫‪5‬‬                                     ‫‪1‬‬

‫‪ 60‬דקות‬                      ‫‪    ‬‬                                  ‫‪3‬‬

                                       ‫כעת‪ ,‬כפי שלמדנו נבנה משוואה על האלכסונים‪:‬‬

                    ‫‪20 ∙      ∙ 1 = 3 ∙ 5 ∙ 60 /: 20‬‬

                             ‫‪     =      ∙      ∙      =         ‬‬

‫‪ .6‬השאלה שלפנינו הינה שאלה בגיאומטריה העוסקת בהיקפים‪ .‬נבנה את המשוואה הנתונה בשאלה‪:‬‬

                             ‫‪3    ‬‬  ‫=‬  ‫‪1‬‬  ‫∙‬  ‫‪4    ‬‬
                                       ‫‪2‬‬

                             ‫‪3     = 2    ‬‬

                    ‫מכאן שהיחס בין אורך הצלע במשולש לאורך הצלע בריבוע הוא ‪.2:3‬‬

     ‫‪ .7‬השאלה שלפנינו עוסקת במציאת שטח שאינו מוגדר‪ .‬כיוון שהמשולש הוא שווה צלעות ישנה‬
‫סימטריה בסרטוט ולכן השטח האפור הוא שליש מהשטח הנותר לאחר חיסור המעגל משטחו של‬

                                                                                             ‫המשולש‪.‬‬
                                                    ‫שטחו של המעגל הוא‪.        2 =     (√    )2 =          :‬‬

                                                                  ‫מכאן שהשטח האפור הוא‪.    −             :‬‬

‫‪ .8‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת ביחס‪ .‬כיוון שלא נתונים מספריים ממשיים בשאלה ניגש‬

‫לפתרון השאלה על ידי הצבת מספרים נוחים‪ .‬נניח כי נארז ארגז אחד של אפרסקים (ובו ‪100‬‬

                                                    ‫אפרסקים)‪ .‬כפי שנתון ‪ 12‬מהם פגומים‪.‬‬

‫נתון כי מספר ארגזי התפוחים גדול פי ‪ 3‬ולכן ישנם ‪ 3‬ארגזי תפוחים ובכל אחד מהם ‪ 3‬תפוחים‬

                                       ‫פגומים‪ .‬כלומר‪ ,‬ישנם בסך הכל ‪ 9‬תפוחים פגומים‪.‬‬

‫‪.192‬‬  ‫=‬  ‫‪    ‬‬  ‫הוא‬  ‫הפגומים‬  ‫האפרסקים‬  ‫למספר‬  ‫הפגומים‬              ‫התפוחים‬  ‫מספר‬  ‫בין‬  ‫שהיחס‬  ‫מכאן‬
         ‫‪    ‬‬

                                                                                  ‫הסקה מתרשים‬

  ‫‪ .9‬בשאלה שלפנינו עלינו למצוא את מיקומו האפשרי של בית שאליו אף חברה לא עושה משלוחים‪.‬‬

    ‫‪ ‬תשובה מספר ‪ 16 – 1‬ק"מ מזרחה ו ‪ 1‬ק"מ צפונה אינה תשובה אפשרית כיוון במיקום זה‬
                                                ‫ימצא ביתו של דני בטווח החלוקה של חברה ‪.A‬‬

‫‪ ‬תשובה מספר‪ 32 – 2‬ק"מ מזרחה ו ‪ 20‬ק"מ צפונה הינה נקודה שאינה נמצאת בטווח החלוקה‬
                                      ‫של אף אחת מהחברות השונות‪ .‬מכאן שתשובה זו נכונה‪.‬‬

                     ‫לאחר מציאת התשובה הנכונה אין צורך להמשיך ולבדוק את שאר התשובות‪.‬‬

                                                                                                             ‫‪2‬‬
   1   2   3   4   5