Page 3 - qua1
P. 3

‫בשלב זה אין טעם להמשיך ולבדוק את שאר התשובות‪.‬‬

   ‫תשובה מספר ‪ – 4‬אם ישנם ‪ 14‬בנים אז נוכל להסיק כי ישנן ‪ 22‬בנות‪ 5 .‬נקודות לכל בן יוסיפו‬                                           ‫‪‬‬
   ‫לממוצע ‪ (5 ∙ 14) 70‬נקודות והוספת ‪ 4‬נקודות לכל בת יוסיפו לממוצע ‪ (4 ∙ 22) 88‬נקודות‪.‬‬

                                                        ‫זו תוספת שונה ולכן תשובה זו אינה נכונה‪.‬‬

                                                                                                                     ‫הסקה מתרשים‬

   ‫‪ .8‬בשאלה שלפנינו התבקשנו למצוא באיזו שנה שווה היחס הנתון ל ‪ 2‬ולכן ניגש לתשובות ולתרשים‪:‬‬

                                                        ‫אחוז הלומדים‬    ‫=‬  ‫‪80‬‬        ‫=‬  ‫‪4‬‬        ‫תשובה מספר ‪ – 1‬שנת ‪:2001‬‬         ‫‪‬‬
                                                       ‫אחוז לא הלומדים‬     ‫‪20‬‬

                                                ‫אחוז הלומדים‬        ‫=‬      ‫‪        ‬‬  ‫=‬  ‫‪    ‬‬  ‫תשובה מספר ‪ – 2‬שנת ‪:2002‬‬            ‫‪‬‬
                                               ‫אחוז לא הלומדים‬             ‫‪        ‬‬

                                                           ‫בשלב זה אין טעם להמשיך ולבדוק את שאר התשובות‪.‬‬

   ‫‪ .9‬בשאלה שלפנינו עלינו ליצור תרשים חדש מנתוני התרשים הקיים‪ .‬בתרשים החדש עלינו להתייחס‬
                                                                ‫רק לשתי קבוצות – הלומדים והבוגרים‪.‬‬

     ‫בשנתיים הראשונות אין כלל בוגרים ולכן קבוצת הלומדים מהווה ‪ .100%‬נתון זה בלבד מאפשר‬
     ‫לפסול את תשובות ‪ 3 ,1‬ו ‪ .4‬בשלושת תשובות אלו קבוצת הבוגרים מהווה אחוז מסוים מהשנים‬

                ‫‪ 2001‬ו‪/‬או ‪ 2002‬ולכן אינן נכונות‪ .‬משמע‪ ,‬התשובה הנכונה היא התרשים בתשובה ‪.2‬‬

   ‫‪ .10‬בשאלה התבקשנו למצוא את נקודת הזמן הראשונה (השנה הראשונה) בה אחוז הבוגרים היה גדול‬
          ‫יותר מאחוז הלומדים‪ .‬עד ‪( 2002‬כולל) אחוז הלומדים היה הרוב המכריע‪ .‬בשנת ‪ 2003‬אחוז‬

   ‫הלומדים והבוגרים היה שווה ל ‪ .35%‬לכן רק בשנת ‪ 2004‬לראשונה אחוז הבוגרים (‪ )40%‬עבר את‬
                                                                                   ‫אחוז הלומדים (‪.)15%‬‬

                    ‫‪ .11‬בשאלה התבקשנו למצוא את השנה בה היה את הגידול המירבי במספר הבוגרים‪.‬‬
                                             ‫בשנת ‪ 2002‬התווספו ‪ 10%‬בוגרים (היה גידול מ ‪ 0‬ל ‪.)10%‬‬
                                            ‫בשנת ‪ 2003‬היה גידול של ‪( 25%‬היה גידול מ ‪ 10%‬ל ‪.)35%‬‬

   ‫בכל השנים שלאחר מכן היה גידול קטן של אחוזים בודדים בכל שנה‪ ,‬ולכן בשנת ‪ 2003‬נוספו הכי‬
                                                                                  ‫הרבה בוגרים חדשים‪.‬‬

                                ‫‪ .12‬השאלה שלפנינו הינה שאלת הספק המכילה שני גורמים העובדים בו זמנית‪.‬‬

   ‫נחבר‬  ‫יחד‬  ‫עובדים‬  ‫שהם‬          ‫כיוון‬  ‫)עזבומדןה(‪.‬‬  ‫‪1‬‬   ‫הוא‬  ‫ב'‬  ‫ברז‬  ‫של‬          ‫והספקו‬      ‫)עזבומדןה(‬  ‫‪1‬‬  ‫הוא‬  ‫א'‬  ‫ברז‬  ‫של‬  ‫הספקו‬
                                                       ‫‪10‬‬                                                    ‫‪5‬‬

                                                                                        ‫הספקים למציאת הספקם המשותף‪:‬‬

                                           ‫‪ 3‬בריכות ‪1 1 2 1‬‬
                                           ‫‪ 10‬שעות = ‪5 + 10 = 10 + 10‬‬

   ‫למלא‬  ‫כדי‬  ‫שעות‬  ‫‪    ‬‬  ‫‪    ‬‬  ‫ל‬  ‫זקוקים‬  ‫הם‬  ‫כלומר‬       ‫שעות‪.‬‬    ‫‪10‬‬  ‫ב‬  ‫בריכות‬             ‫‪3‬‬  ‫הברזים‬      ‫ממלאים‬  ‫יחדיו‬    ‫כי‬  ‫קיבלנו‬
                          ‫‪    ‬‬

                                                                                                                         ‫בריכה אחת‪.‬‬

‫‪3‬‬
   1   2   3   4   5