Page 3 - qua1
P. 3
בשלב זה אין טעם להמשיך ולבדוק את שאר התשובות.
תשובה מספר – 4אם ישנם 14בנים אז נוכל להסיק כי ישנן 22בנות 5 .נקודות לכל בן יוסיפו
לממוצע (5 ∙ 14) 70נקודות והוספת 4נקודות לכל בת יוסיפו לממוצע (4 ∙ 22) 88נקודות.
זו תוספת שונה ולכן תשובה זו אינה נכונה.
הסקה מתרשים
.8בשאלה שלפנינו התבקשנו למצוא באיזו שנה שווה היחס הנתון ל 2ולכן ניגש לתשובות ולתרשים:
אחוז הלומדים = 80 = 4 תשובה מספר – 1שנת :2001
אחוז לא הלומדים 20
אחוז הלומדים = = תשובה מספר – 2שנת :2002
אחוז לא הלומדים
בשלב זה אין טעם להמשיך ולבדוק את שאר התשובות.
.9בשאלה שלפנינו עלינו ליצור תרשים חדש מנתוני התרשים הקיים .בתרשים החדש עלינו להתייחס
רק לשתי קבוצות – הלומדים והבוגרים.
בשנתיים הראשונות אין כלל בוגרים ולכן קבוצת הלומדים מהווה .100%נתון זה בלבד מאפשר
לפסול את תשובות 3 ,1ו .4בשלושת תשובות אלו קבוצת הבוגרים מהווה אחוז מסוים מהשנים
2001ו/או 2002ולכן אינן נכונות .משמע ,התשובה הנכונה היא התרשים בתשובה .2
.10בשאלה התבקשנו למצוא את נקודת הזמן הראשונה (השנה הראשונה) בה אחוז הבוגרים היה גדול
יותר מאחוז הלומדים .עד ( 2002כולל) אחוז הלומדים היה הרוב המכריע .בשנת 2003אחוז
הלומדים והבוגרים היה שווה ל .35%לכן רק בשנת 2004לראשונה אחוז הבוגרים ( )40%עבר את
אחוז הלומדים (.)15%
.11בשאלה התבקשנו למצוא את השנה בה היה את הגידול המירבי במספר הבוגרים.
בשנת 2002התווספו 10%בוגרים (היה גידול מ 0ל .)10%
בשנת 2003היה גידול של ( 25%היה גידול מ 10%ל .)35%
בכל השנים שלאחר מכן היה גידול קטן של אחוזים בודדים בכל שנה ,ולכן בשנת 2003נוספו הכי
הרבה בוגרים חדשים.
.12השאלה שלפנינו הינה שאלת הספק המכילה שני גורמים העובדים בו זמנית.
נחבר יחד עובדים שהם כיוון )עזבומדןה(. 1 הוא ב' ברז של והספקו )עזבומדןה( 1 הוא א' ברז של הספקו
10 5
הספקים למציאת הספקם המשותף:
3בריכות 1 1 2 1
10שעות = 5 + 10 = 10 + 10
למלא כדי שעות ל זקוקים הם כלומר שעות. 10 ב בריכות 3 הברזים ממלאים יחדיו כי קיבלנו
בריכה אחת.
3