Page 10 - ver1
P. 10
תשובה ( )1אינה נכונה .העובדה שהסוציאליזם הציוני היה נתון בקשיים מובאת בפסקה על מנת להסביר
מדוע הוא נשען על מיתוסים ,והעובדה כי תנועת הפועלים היהודית חוותה שגשוג ותנופת עשייה מובאת בה
כדי להסביר מדוע תנועה זו לא ייצרה לעצמה מיתוסים .אם כן ,נראה כי הפסקה משיבה על שאלה הנוגעת
למקור ההבדל בבחירה אם לייצר מיתוס או לא ,שהרי הסיבות שנזכרו לעיל הן בעצם התשובות לכך .לפיכך,
לא ייתכן שהתשובות הללו נכללו בשאלה ,ומכאן ,לא הגיוני שהפסקה משיבה על השאלה מדוע העובדה
שהסוציאליזם הציוני היה נתון בקשיים גרמה לו להישען על מיתוסים ,ואילו השגשוג של תנועת הפועלים
לא גרם לה לייצר מיתוס.
תשובה ( )2אינה נכונה .מן השאלה שמופיעה בתשובה זו משתמע ששני המיתוסים שימשו כל תנועה .ואולם,
מהפסקה עולה כי הייתה רק תנועה אחת שעשתה שימוש במיתוס אחד – הסוציאליזם הציוני שהשתמש
במיתוס בילו .אם כן ,לא הגיוני כי הפסקה משיבה על השאלה כיצד שימשו שני המיתוסים את הסוציאליזם
הציונים מזה ואת תנועת הפועלים מזה.
תשובה ( )3אינה נכונה .כאמור ,הפסקה מספקת הסבר לשאלה בדבר ההבדל בבחירה של שתי תנועות לייצר
מיתוס – מדוע תנועה אחת בחרה לייצר לעצמה מיתוס ,ואילו האחרת לא עשתה זאת .אם כן ,לא הגיוני
שהפסקה נועדה להשיב על השאלה כיצד אפשר להסביר את העובדה שהסוציאליזם הציוני מצא לו מקור
השראה דווקא בתנועת ביל״ו ולא בתנועת ״עם עולם״ .נשים לב כי שאלה זו לא מכוונת לשום התייחסות
לתנועת הפועלים ולכך שהיא לא ייצרה לעצמה מיתוס.
תשובה ( )4נכונה .כפי שהוסבר לעיל ,נראה כי הפסקה משיבה על שאלה הנוגעת למקור ההבדל בבחירה אם
לייצר מיתוס או לא .אם כן ,בהחלט הגיוני כי מדובר בשאלה מדוע השתרש מיתוס ביל״ו אצל
הסוציאליסטים הציונים ,ואילו בתנועת הפועלים היהודית לא היה ל״עם עולם״ מקום דומה .כאמור,
ההסבר לכך הוא שהנטייה לייצר מיתוסים על העבר כדי לעצב את העתיד משרתת תנועות פוליטיות בעיקר
בעתות משבר ,ומשום שהסוציאליזם הציוני היה שרוי בקשיים בתקופתו הוא נשען על מיתוס ביל״ו .לעומת
זאת ,תנועת הפועלים היהודית שגשגה והייתה בתנופה עשייה ,ועל כן לא היה לה צורך לייצר לעצמה מיתוס
הנשען על תנועת ״עם עולם״.
.18התשובה הנכונה היא (.)2
בפסקה הראשונה נכתב כי הארגון המטאורולוגי נותן לכל סופת הוריקן עזה שם אנושי מתוך רשימת שמות
קבועה ,וכי נוהג זה ,שראשיתו בשנות החמישים של המאה העשרים ,מקל על ההתייחסות לסופה בשיחות
ובאמצעי התקשורת .אם כן ,מהפסקה משתמע כי לפני שנות החמישים של מאה זו ,סביר כי ההתייחסות
לסופות הוריקן באמצעי התקשורת הייתה מסורבלת יותר (הרי הנוהג האמור שמקל על התייחסות אליה
בתקשורת לא היה קיים עד אותה עת).
תשובה ( )1אינה נכונה .מן הפסקה משתמע כי נוהג מתן שם מצד הארגון המטאורולוגי לא היה קיים עד
שנות החמישים של המאה העשרים ,ולא כי הארגון עצמו לא הוקם עדיין.
תשובה ( )2נכונה .כפי שהוסבר לעיל ,מהפסקה אכן משתמע כי לפני שנות החמישים של המאה העשרים
ההתייחסות לסופות הוריקן בתקשורת הייתה מסורבלת יותר.

