Page 8 - qua2
P. 8

‫‪   = 4 ∙ 3 ∙ 2 ∙ 1 = 24‬‬

                                            ‫• תשובה מספר ‪   = 4 - 4‬‬
                     ‫!‪   ∙ 4 = 4‬‬
            ‫‪   ∙ 4 = 4 ∙ 3 ∙ 2 ∙ 1 /: 4‬‬
                 ‫‪   = 3 ∙ 2 ∙ 1 = 6‬‬
‫תשובות אלו תיתכנה ולכן נעבור להציב את שתי התשובות שנותרו‪:‬‬

                                            ‫• תשובה מספר ‪   = 2 - 2‬‬
                      ‫!‪2   =   ‬‬

                          ‫מצב זה יתכן במקרה שבו‪ ,‬למשל‪:   = 3 ,‬‬
              ‫‪2 ∙ 3 = 3! = 3 ∙ 2 ∙ 1‬‬

‫לאור העובדה כי מצאנו ‪ 3‬תשובות שתיתכנה נוכל לסמן את התשובה היחידה שנותרה בתור‬
                                             ‫התשובה הנכונה (התשובה היחידה שלא תיתכן)‪.‬‬

       ‫‪ .18‬השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית העוסקת באחוזים‪ .‬כיוון שבשאלה אין נתונים‬
‫מספריים והתבקשנו למצוא את אחוז ההנחה יהיה נוח לגשת לפתרון השאלה על ידי הצבת‬

                                                                              ‫מספרים נוחים –‬

‫נניח כי מחירה של מקלדת הוא ‪ 100‬שקלים ומחירו של צג מחשב הוא ‪ 400‬שקלים‪.‬‬

‫על צג המחשב קיבלה גלי הנחה של ‪( 60%‬כלומר שילמה מחיר השווה ל ‪ 40%‬ממחיר הצג)‬

        ‫שקלים‪.‬‬  ‫‪240‬‬  ‫הייתה‬  ‫וההנחה‬   ‫‪( 40‬‬   ‫∙‬  ‫)‪400‬‬  ‫‪160‬‬  ‫היה‬  ‫מחירו‬  ‫ולכן‬

                                       ‫‪100‬‬

‫על המקלדת קיבלה גלי הנחה של ‪( 20%‬כלומר שילמה מחיר השווה ל ‪ 80%‬ממחיר‬

‫שקלים‪.‬‬  ‫‪20‬‬  ‫הייתה‬  ‫וההנחה‬  ‫‪( 80‬‬   ‫∙‬  ‫)‪100‬‬  ‫‪80‬‬  ‫היה‬  ‫מחירה‬  ‫ולכן‬  ‫המקלדת)‬

                             ‫‪100‬‬

‫התבקשנו למצוא מה היה אחוז ההנחה שקיבלה גלי‪ .‬המחיר הכולל שגלי הייתה אמורה‬

‫לשלם הוא ‪ 500‬שקלים‪ ,‬וההנחה שקיבלה הייתה ‪ 260‬שקלים‪ .‬נחשב כמה אחוזים זה מייצג‬

                                                           ‫מתוך השלם –‬

             ‫‪  ‬‬
            ‫‪100 ∙ 500 = 260‬‬

                ‫‪5   = 260 /: 5‬‬
   3   4   5   6   7   8   9