Page 3 - ver1
P. 3

‫סבור כי כשם ששחייה היא דבר כה טבעי לדג‪ ,‬כך גם הנימוסים וההליכות טבעיים עבור‬
                 ‫פלמינים‪ ,‬לפיכך הוא מתקשה להבין כיצד הגיעו למצב בו יש לקיים מסע הסברה שיזכיר להם‬

                                 ‫כיצד לנהוג באופן זה (בדיוק כמו שאין באמת צורך להזכיר לדג כיצד לשחות)‪.‬‬

                      ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬מדבריו של יושב הראש עולה כי הוא כלל לא מבין מדוע יש צורך‬
                        ‫במסע הסברה‪ ,‬שכן הפלמינים הם אנשים מנומסים‪ ,‬ולא כי הוא מטיל ספק בכך שמסע‬

                                   ‫הפרסום יכול להביא לידי הורדמת רמת האלימות המילולית בקרב בני נוער‪.‬‬
                  ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬מדבריו של יושב הראש עולה כי הוא מופתע שיש צורך במסע הסברה‬
                 ‫שילמד את בני הנוער לנהוג בנימוס‪ ,‬מכיוון שככלל‪ ,‬פלמינים הם אנשים מנומסים‪ ,‬ולא כי הם‬

                           ‫יכולים ללמד את עצמם כיצד לעשות כן‪ ,‬כפי שדג יכול ללמד את עצמו כיצד לשחות‪.‬‬
                 ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬מדבריו של יושב הראש עולה כי הוא מופתע מכך שיש צורך ללמד את‬

                     ‫בני הנוער נימוסים והליכות‪ ,‬ולא כי לא המורים הם שצריכים ללמד זאת את התלמידים‪.‬‬
                   ‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬מדבריו של יושב הראש אכן עולה כי תושבי פלמינה הם אנשים מנומסים‬
                  ‫מטבעם‪ ,‬שהרי הדבר מסביר את פליאתו מכך שיש צורך במסע הסברה שילמד את בני הנוער‬

                                                                                                     ‫לנהוג בנימוס‪.‬‬

                                                                                         ‫‪ .9‬התשובה הנכונה היא (‪.)1‬‬
                   ‫בשאלה זו אנו מתבקשים לקבוע איזה מן המורים המופיעים בתשובות לא הפר בהכרח את‬
                ‫ההנחיות‪ .‬לפיכך‪ ,‬נעמוד תחילה על הנחיות אלה ולאחר מכן נבחן לאורן כל אחת מן התשובות‪.‬‬

                      ‫על כל מחנך להקדיש מספר שעות לעבודה פרטנית (= תגבור לימודי לקבוצות קטנות של‬
                                                              ‫תלמידים או שיחות אישיות עם תלמידים יחידים)‪.‬‬

                                                       ‫א‪ .‬היקף השעות השבועיות המוקדשות לעבודה פרטנית‪:‬‬
                                                                        ‫‪ -‬בית ספר יסודי – ‪ 5‬שעות בדיוק‪.‬‬
                                                                         ‫‪ -‬חטיבת ביניים – ‪ 4‬שעות בדיוק‪.‬‬

                                                    ‫ב‪ .‬כמות תלמידים מקסימלית בקבוצות התגבור הלימודי‪:‬‬
                                                                       ‫‪ -‬חינוך רגיל – ‪ 5‬ילדים לכל היותר‪.‬‬

                                                                     ‫‪ -‬חינוך מיוחד – ‪ 3‬ילדים לכל היותר‪.‬‬
                  ‫ג‪ .‬היקף שעות שבועיות לשיחות אישיות ‪ :‬בדיוק שעתיים מתוך השעות הפרטניות יוקדשו‬

                                                                                              ‫לשיחות אישיות‪.‬‬
                        ‫תשובה (‪ )1‬נכונה‪ .‬מחנך בחטיבת ביניים של החינוך המיוחד שהקדיש שעתיים שבועיות‬
                ‫לשיחות אישיות עם תלמידיו‪ ,‬לא הפר אף אחת מן ההנחיות‪ ,‬שכן הוא עמד בסעיף ג'‪ ,‬ולא ידוע‬
                       ‫לנו דבר אשר להיקף השעות השבועיות המוקדשות לעבודה פרטנית (סעיף א) וכן לכמות‬

                                                                                    ‫התלמידים בקבוצות התגבור‪.‬‬
                 ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬מחנך בבית ספר יסודי שהקדיש ‪ 3‬שעות שבועיות לשיחות אישיות עם‬

                                           ‫תלמידיו הפר את סעיף ג' (בדיוק שעתיים שבועיות לשיחות אישיות)‪.‬‬
                         ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬מחנך בבית ספר יסודי של החינוך המיוחד שנתן תגבור לימודי‬
                   ‫לקבוצה של חמישה תלמידים הפר את סעיף ב'‪ ,‬שכן נאמר כי בחינוך המיוחד יימנו קבוצות‬

                                                                                  ‫התגבור ‪ 3‬תלמידים לכל היותר‪.‬‬

‫‪3‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8