Page 8 - ver2
P. 8
האידיאולוגיה עליה מדובר היא חזרה אל דגם היצירה בנוסח ימי הביניים ,דגם ששולבו בו האמנויות
היפות עם האומנויות .מכך ניתן להסיק כי במוצרים שיוצרו באותן סדנאות אכן ניתן ביטוי רב לצד
האמנותי.
תשובה ( )2נכונה .בפסקה נאמר כי היוצרים בסדנאות אלה התמודדו עם הביקורת כי "זוהי עבודתם
של מעטים בשביל מעטים" (שורות ,)11-12לאור העובדה כי עלותם לא תאמה את מגמת הייצור
החסכוני ,ולפיכך רק מעטים יכלו להרשות לעצמם לרכוש מוצרים אלה .מכאן ,שהסדנאות לא
התמקדו בייצור חסכוני שאפשר לשכבות רבות בציבור לרכוש את מוצריהן.
תשובה ( )3אינה נכונה .בפסקה נאמר כי "הביקורת שעמה נאלצו יוצרים אלה להתמודד גרסה
שגישתם אינה מעשית ואינה מתאימה לעולם המודרני( "...שורות .)11-12
תשובה ( )4אינה נכונה .בפסקה נאמר כי "כמו מוריס ,הם (מקימי הסדנאות) ביקשו לצאת נגד ייצור
תעשייתי בכמויות גדולות" (שורות .)8-9הייצור התעשייתי בכמויות גדולות היה חלק מהשינויים
שהביאה המהפכה התעשייתית ,ומכאן שהקמת הסדנאות אכן באה בתגובה לכך.
.20התשובה הנכונה היא (.)2
הביקורת לגביה אנחנו נשאלים הינה כי "זוהי עבודתם של מעטים בשביל מעטים" .ביקורת זו הובאה
בפסקה כדי להדגים את הביקורת עמה נאלצו להתמודד היוצרים בסדנאות לפיה גישתם אינה מעשית
ואינה מתאימה לעולם המודרני ולהתפתחויות הטכנולוגיות בו .כלומר ,אינה מבטאת העדפת ייצור
חסכוני והתאמת המוצר לאופנות חולפות ,על פני ערכו האסתטי של המוצר.
תשובה ( )1אינה נכונה .אמנות טהורה מוזכרת בפסקה בהקשר של ביטול ההבחנה בינה ובין אמנות
שימושית על ידי מקימי הסדנאות ,ואין לה כל התייחסות בדבריו המבקר.
תשובה ( )2נכונה .המוצרים המוזכרים בשורה 8הם המוצרים שיוצרו בסדנאות ,ואליהם מתייחס
המבקר בדבריו – הוא סבור כי אכן רק מעטים הם הנהנים ממוצרים אלה ,שכן בשל עלותם ,רבים
אינם יכולים להרשות לעצמם לרכושם.
תשובה ( )3אינה נכונה .בדבריו של המבקר הוא מתייחס כאמור למעט האנשים בסדנאות ולמוצרים
שהם מייצרים ,ולא לאנשי השיווק והמכירות.
תשובה ( )4אינה נכונה .בדבריו של המבקר הוא מתייחס כאמור למעט האנשים בסדנאות ולמוצרים
שהם מייצרים ,שהם דווקא מי שלא התאימו עצמם להתפתחויות בעולם המודרני.
.21התשובה הנכונה היא (.)3
בראשית הפסקה האחרונה נכתב כי "עמדתו הרעיונית של בית הספר 'באוהאוס' באה ,כמובן ,לידי
ביטוי במבנה תכנית הלימודים" (שורה .)24בהמשך תוארה תכנית הלימודים בה ההכשרה מתבצעת
על ידי שני מורים במקביל – האחד אמן והאחר אומן .מכך אנו מבינים כי המאפיין העיקרי של
הבאוהאוס הוא שילוב של האמנות והאומנות ,כלומר ,שילוב של השימושיות והאסתטיות.
תשובה ( )1אינה נכונה .הרעיון המרכזי על הבאוהאוס הוא שילוב של השימושיות והאסתטיות מבלי
להדגיש של חשיבותה של אחת על פני האחרת.
תשובה ( )2אינה נכונה .הרעיון המרכזי על הבאוהאוס הוא שילוב של השימושיות והאסתטיות מבלי
להדגיש של חשיבותה של אחת על פני האחרת.
8