Page 8 - ver2
P. 8

‫האידיאולוגיה עליה מדובר היא חזרה אל דגם היצירה בנוסח ימי הביניים‪ ,‬דגם ששולבו בו האמנויות‬
  ‫היפות עם האומנויות‪ .‬מכך ניתן להסיק כי במוצרים שיוצרו באותן סדנאות אכן ניתן ביטוי רב לצד‬
                                                                                                 ‫האמנותי‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬בפסקה נאמר כי היוצרים בסדנאות אלה התמודדו עם הביקורת כי "זוהי עבודתם‬
      ‫של מעטים בשביל מעטים" (שורות ‪ ,)11-12‬לאור העובדה כי עלותם לא תאמה את מגמת הייצור‬
        ‫החסכוני‪ ,‬ולפיכך רק מעטים יכלו להרשות לעצמם לרכוש מוצרים אלה‪ .‬מכאן‪ ,‬שהסדנאות לא‬
                           ‫התמקדו בייצור חסכוני שאפשר לשכבות רבות בציבור לרכוש את מוצריהן‪.‬‬
        ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה נאמר כי "הביקורת שעמה נאלצו יוצרים אלה להתמודד גרסה‬
                              ‫שגישתם אינה מעשית ואינה מתאימה לעולם המודרני‪( "...‬שורות ‪.)11-12‬‬
  ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה נאמר כי "כמו מוריס‪ ,‬הם (מקימי הסדנאות) ביקשו לצאת נגד ייצור‬
     ‫תעשייתי בכמויות גדולות" (שורות ‪ .)8-9‬הייצור התעשייתי בכמויות גדולות היה חלק מהשינויים‬
                     ‫שהביאה המהפכה התעשייתית‪ ,‬ומכאן שהקמת הסדנאות אכן באה בתגובה לכך‪.‬‬

                                                                                 ‫‪ .20‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
‫הביקורת לגביה אנחנו נשאלים הינה כי "זוהי עבודתם של מעטים בשביל מעטים"‪ .‬ביקורת זו הובאה‬
‫בפסקה כדי להדגים את הביקורת עמה נאלצו להתמודד היוצרים בסדנאות לפיה גישתם אינה מעשית‬

   ‫ואינה מתאימה לעולם המודרני ולהתפתחויות הטכנולוגיות בו‪ .‬כלומר‪ ,‬אינה מבטאת העדפת ייצור‬
                           ‫חסכוני והתאמת המוצר לאופנות חולפות‪ ,‬על פני ערכו האסתטי של המוצר‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬אמנות טהורה מוזכרת בפסקה בהקשר של ביטול ההבחנה בינה ובין אמנות‬
                             ‫שימושית על ידי מקימי הסדנאות‪ ,‬ואין לה כל התייחסות בדבריו המבקר‪.‬‬

    ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬המוצרים המוזכרים בשורה ‪ 8‬הם המוצרים שיוצרו בסדנאות‪ ,‬ואליהם מתייחס‬
   ‫המבקר בדבריו – הוא סבור כי אכן רק מעטים הם הנהנים ממוצרים אלה‪ ,‬שכן בשל עלותם‪ ,‬רבים‬

                                                                  ‫אינם יכולים להרשות לעצמם לרכושם‪.‬‬
  ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬בדבריו של המבקר הוא מתייחס כאמור למעט האנשים בסדנאות ולמוצרים‬

                                                           ‫שהם מייצרים‪ ,‬ולא לאנשי השיווק והמכירות‪.‬‬
  ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬בדבריו של המבקר הוא מתייחס כאמור למעט האנשים בסדנאות ולמוצרים‬

                    ‫שהם מייצרים‪ ,‬שהם דווקא מי שלא התאימו עצמם להתפתחויות בעולם המודרני‪.‬‬

                                                                                 ‫‪ .21‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
   ‫בראשית הפסקה האחרונה נכתב כי "עמדתו הרעיונית של בית הספר 'באוהאוס' באה‪ ,‬כמובן‪ ,‬לידי‬
 ‫ביטוי במבנה תכנית הלימודים" (שורה ‪ .)24‬בהמשך תוארה תכנית הלימודים בה ההכשרה מתבצעת‬

       ‫על ידי שני מורים במקביל – האחד אמן והאחר אומן‪ .‬מכך אנו מבינים כי המאפיין העיקרי של‬
           ‫הבאוהאוס הוא שילוב של האמנות והאומנות‪ ,‬כלומר‪ ,‬שילוב של השימושיות והאסתטיות‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬הרעיון המרכזי על הבאוהאוס הוא שילוב של השימושיות והאסתטיות מבלי‬
                                                          ‫להדגיש של חשיבותה של אחת על פני האחרת‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬הרעיון המרכזי על הבאוהאוס הוא שילוב של השימושיות והאסתטיות מבלי‬
                                                          ‫להדגיש של חשיבותה של אחת על פני האחרת‪.‬‬

                                                                                                                           ‫‪8‬‬
   3   4   5   6   7   8   9