Page 9 - ver2
P. 9
תשובה ( )3נכונה .כאמור ,המאפיין העיקרי של הבאוהאוס הוא שילובן של שימושיות ואסתטיות.
תשובה ( )4אינה נכונה .בפסקה נאמר כי הרעיון המרכזי של הבאוהאוס בא לידי ביטוי במבנה תכנית
הלימודים אשר משמשת להכשרת התלמידים ,ולא כי הכשרת תלמידי עיצוב ואדריכלות היא המאפיין
המרכזי של הבאוהאוס.
.22התשובה הנכונה היא (.)2
בפסקה השלישית נאמר כי " ...הוא (גרופיוס) דחה את ההעדפה העקרונית שגילה מוריס כלפי עבודת
יד ייחודית שאינה מאפשרת ייצור המוני ,בהבינו כי האפשרות לייצור מתועש חייבת להיות תנאי
מוקדם לעיצוב( "..שורות .)16-17מכך ניתן להבין כי החידוש של גרופיוס ביחס להשקפותיו של מוריס
בא לידי ביטוי בעיקר בהכרת הצורך בייצור המוני.
תשובה ( )1אינה נכונה .בפסקה השלישית נאמר כי "גם גרופיוס ,כמוריס לפניו ,האמין שאין בסיס
להבחנה בין יצירתו של האמן לבין זו של האומן" (שורות ,)15-16מכאן שהם חלקו השקפה דומה
בנוגע להבדל בין אמנות לאומנות.
תשובה ( )2נכונה .כאמור ,החידוש של גרופיוס ביחס להשקפתו של מוריס אכן בא לידי ביטוי בעיקר
בהכרתו בהכרחיות של הייצור התעשייתי בכמויות גדולות.
תשובה ( )3אינה נכונה .בפסקה השלישית נאמר כי "השם 'באוהאוס' נקשר במהלך השנים בעיקר עם
יצירות אדריכליות( "...שורה .)20כלומר ,קיים סגנון אדריכלי ששאב השראה מהעקרונות המאפיינים
את השקפתו של גרופיוס ,אך הוא עצמו לא התמקד בתחום האדריכלות.
תשובה ( )4אינה נכונה .הקמת מוסד חינוכי אינה מהווה חידוש מצד גרופיוס ביחס להשקפותיו של
מוריס ,שכן ידוע כי מוריס ייסד את התנועה לאמנויות ואומנויות ,כך ששניהם למעשה נתנו ביטוי
להשקפותיהם בהקשרים לימודיים ומעשיים רחבים יותר.
.23התשובה הנכונה היא (.)1
מודל ההוראה הנזכר בפסקה האחרונה הוא מודל המשלב הכשרה הניתנת על ידי אמן (צייר ,פסל
וכד') עם הכשרה הניתנת על ידי אומן (בנאי ,נגר ,תופר וכד') .נבדוק באיזה מן הצמדים המופיעים
בתשובות לא מופיע שילוב של אנשי מקצוע המשתייכים כל אחד לקטגוריה שונה.
תשובה ( )1נכונה .בנאי הוא אומן וגם צבע הוא אומן לא מתאים למודל ההוראה.
תשובה ( )2אינה נכונה .צבע הוא אומן וצייר הוא אמן מתאים למודל ההוראה.
תשובה ( )3אינה נכונה .צייר הוא אמן וסנדלר הוא אומן מתאים למודל ההוראה.
תשובה ( )4אינה נכונה .סנדלר הוא אומן ופסל הוא אמן מתאים למודל ההוראה.
9