Page 9 - ver2
P. 9

‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬המאפיין העיקרי של הבאוהאוס הוא שילובן של שימושיות ואסתטיות‪.‬‬
              ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה נאמר כי הרעיון המרכזי של הבאוהאוס בא לידי ביטוי במבנה תכנית‬
            ‫הלימודים אשר משמשת להכשרת התלמידים‪ ,‬ולא כי הכשרת תלמידי עיצוב ואדריכלות היא המאפיין‬

                                                                                               ‫המרכזי של הבאוהאוס‪.‬‬

                                                                                             ‫‪ .22‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
             ‫בפסקה השלישית נאמר כי "‪ ...‬הוא (גרופיוס) דחה את ההעדפה העקרונית שגילה מוריס כלפי עבודת‬

                  ‫יד ייחודית שאינה מאפשרת ייצור המוני‪ ,‬בהבינו כי האפשרות לייצור מתועש חייבת להיות תנאי‬
            ‫מוקדם לעיצוב‪( "..‬שורות ‪ .)16-17‬מכך ניתן להבין כי החידוש של גרופיוס ביחס להשקפותיו של מוריס‬

                                                                   ‫בא לידי ביטוי בעיקר בהכרת הצורך בייצור המוני‪.‬‬

                ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה השלישית נאמר כי "גם גרופיוס‪ ,‬כמוריס לפניו‪ ,‬האמין שאין בסיס‬
                 ‫להבחנה בין יצירתו של האמן לבין זו של האומן" (שורות ‪ ,)15-16‬מכאן שהם חלקו השקפה דומה‬

                                                                                     ‫בנוגע להבדל בין אמנות לאומנות‪.‬‬
              ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬החידוש של גרופיוס ביחס להשקפתו של מוריס אכן בא לידי ביטוי בעיקר‬

                                                          ‫בהכרתו בהכרחיות של הייצור התעשייתי בכמויות גדולות‪.‬‬
             ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה השלישית נאמר כי "השם 'באוהאוס' נקשר במהלך השנים בעיקר עם‬
            ‫יצירות אדריכליות‪( "...‬שורה ‪ .)20‬כלומר‪ ,‬קיים סגנון אדריכלי ששאב השראה מהעקרונות המאפיינים‬

                                           ‫את השקפתו של גרופיוס‪ ,‬אך הוא עצמו לא התמקד בתחום האדריכלות‪.‬‬
                ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬הקמת מוסד חינוכי אינה מהווה חידוש מצד גרופיוס ביחס להשקפותיו של‬
                 ‫מוריס‪ ,‬שכן ידוע כי מוריס ייסד את התנועה לאמנויות ואומנויות‪ ,‬כך ששניהם למעשה נתנו ביטוי‬

                                                           ‫להשקפותיהם בהקשרים לימודיים ומעשיים רחבים יותר‪.‬‬

                                                                                             ‫‪ .23‬התשובה הנכונה היא (‪.)1‬‬
                 ‫מודל ההוראה הנזכר בפסקה האחרונה הוא מודל המשלב הכשרה הניתנת על ידי אמן (צייר‪ ,‬פסל‬
                 ‫וכד') עם הכשרה הניתנת על ידי אומן (בנאי‪ ,‬נגר‪ ,‬תופר וכד')‪ .‬נבדוק באיזה מן הצמדים המופיעים‬

                                  ‫בתשובות לא מופיע שילוב של אנשי מקצוע המשתייכים כל אחד לקטגוריה שונה‪.‬‬

                               ‫תשובה (‪ )1‬נכונה‪ .‬בנאי הוא אומן וגם צבע הוא אומן ‪ ‬לא מתאים למודל ההוראה‪.‬‬
                                 ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬צבע הוא אומן וצייר הוא אמן ‪ ‬מתאים למודל ההוראה‪.‬‬

                               ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬צייר הוא אמן וסנדלר הוא אומן ‪ ‬מתאים למודל ההוראה‪.‬‬
                               ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬סנדלר הוא אומן ופסל הוא אמן ‪ ‬מתאים למודל ההוראה‪.‬‬

‫‪9‬‬
   4   5   6   7   8   9