Page 3 - ver2
P. 3
תשובה ( )4אינה נכונה .עובדה זו אינה מהווה כל בעיה בשיטת המחקר המוצעת ,שכן לו אכן תתרחש
תקלה בתחנת המדידה ניתן יהיה לזהות זאת באותו טווח הזמן בו נמדדת עוצמת גל הקול (אחת
לשבוע) ,והחוקרים יוכלו להוציא את הנתונים שנאספו בזמן התקלה מכלל הנתונים שנאספו במהלך
המחקר.
.9התשובה הנכונה היא (.)4
הציפייה כי תושבי דולמניה יקבלו בהתלהבות את השינויים שעשה השלטון החדש בהשראת המערב
לא התממשה; התברר כי התושבים נרתעים מההתמערבות המהירה במחוזותיהם ומתגעגעים לסדר
הישן המוכר להם.
תשובה ( )1אינה נכונה .בתחילת הקטע נאמר כי תושבי דולמניה מתנגדים לשינויים שביצע השלטון.
לפיכך ,אין היגיון בטענה כי האזרחים מברכים על השינויים המהירים ,ואינם מעוניינים לחזור לסדר
הישן .שהרי אם הם מרוצים מהתמערבות ,מדוע הם מתנגדים לה?
תשובה ( )2אינה נכונה .בתחילת הקטע נאמר כי תושבי דולמניה מתנגדים לשינויים שביצע השלטון.
לפיכך ,אין היגיון בטענה כי האזרחים מרוצים מהשינויים המהירים ,ואינם מתגעגעים לסדר הישן.
שהרי אם הם מרוצים מהתמערבות ,מדוע הם מתנגדים לה?
תשובה ( )3אינה נכונה .בתחילת הקטע נאמר כי תושבי דולמניה תומכים בשינויים שביצע השלטון.
לפיכך ,אין היגיון בטענה כי האזרחים חוששים מההתמערבות ומתגעגעים לסדר הישן .שהרי אם הם
חוששים מהתמערבות ,מדוע הם תומכים בה?
תשובה ( )4נכונה .בתחילת הקטע נאמר כי תושבי דולמניה מתנגדים לשינויים שביצע השלטון .לפיכך,
יש היגיון בטענה בהמשך כי האזרחים נרתעים מההתמערבות ומתגעגעים לסדר הישן.
.10התשובה הנכונה היא (.)2
עקב מיעוט הנרשמים לחוג למתמטיקה ,התלבט ראש החוג אם להקל את דרישות הקבלה .לחלופין
הוא שקל לצמצם את מספר הכיתות ,מה שיאפשר להשאיר בעינו את סף הקבלה הגבוה לחוג.
תשובה ( )1אינה נכונה .עקב ריבוי נרשמים לחוג במתמטיקה ,ראש החוג התלבט האם להקל את
דרישות הקבלה (וכך לאפשר לעוד נרשמים להתקבל) .אולם ,אין היגיון בטענה בהמשך כי שקל
לחלופין לצמצם את מספר הכיתות (וכך להשאיר את סף הקבלה לחוג גבוה).
תשובה ( )2נכונה .עקב מיעוט נרשמים לחוג במתמטיקה ,ראש החוג התלבט בין שתי אפשרויות
הגיוניות; האם להקל את דרישות הקבלה (וכך לאפשר לעוד נרשמים להתקבל) ,או לצמצם את מספר
הכיתות (וכך להשאיר את סף הקבלה לחוג גבוה) .ההיגיון הפנימי נשמר לאורך המשפט.
תשובה ( )3אינה נכונה .עקב ריבוי נרשמים לחוג במתמטיקה ,ראש החוג שקל להגדיל את מספר
הכיתות .אולם ,אין היגיון בטענה בהמשך לפיה הגדלת כמות הכיתות תקטין את מספר התלמידים
בחוג.
תשובה ( )4אינה נכונה .עקב מיעוט נרשמים לחוג במתמטיקה ,ראש החוג התלבט האם להקל את
דרישות הקבלה (וכך לאפשר לעוד נרשמים להתקבל) או לחילופין להגדיל את מספר הכיתות .אולם,
אין היגיון בטענה בהמשך לפיה הגדלת כמות הכיתות תגדיל את מספר התלמידים.
3