Page 5 - ver1
P. 5

‫להכיר‪ ...‬והדבר יאפשר למוסדות החינוך החדשים להיענות‪.)..‬‬
                ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬היכולת לספק מענה לצורכיהם של סוגים רבים יותר של תלמידים מחייבת‬

                        ‫תחילה הכרה בכך שללומדים שונים מוטיבציות שונות‪ ,‬ולא להיפך כפי שעולה מתשובה זו‪.‬‬

                                                                                             ‫‪ .13‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
                                       ‫נבחן כל טענה מול המידע המופיע בפסקה‪ ,‬ונבדוק איזו מהן אכן עולה ממנה‪.‬‬

           ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה נאמר שהאקדמיה ממילא לא זכתה לאמונו של פורט‪ ,‬ומכאן שסביר כי‬
                                                                  ‫דווקא לא ציפה לזכות בהתייחסותה לרעיון שהגה‪.‬‬

              ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬בפסקה נאמר כי "פרסומו של מאמר בנושא בכתב עת מדעי‪ ...‬מעיד כי שישים שנה‬
               ‫אחר שנהגה‪ ,‬הצליח רעיון הטלפורטציה לחצות את התהום המפרידה בין התרבות הפופולרית לבין‬
                             ‫מגדל השן של האקדמיה"‪ .‬מכאן‪ ,‬שמקומו אינו עוד בספרות הבדיונית ובקולנוע בלבד‪.‬‬

            ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה נאמר כי המאמר שפורסם כי ההתייחסות האקדמית לרעיון התרחשה‬
                                 ‫כשישים שנים לאחר שנהגה‪ ,‬ולא כי הוא סיכם שישים שנות עיסוק אקדמי ברעיון‪.‬‬

                 ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה נאמר כי הרעיון של פורט חצה את התהום המפרידה בין התרבות‬
                ‫הפופולרית למגדל השן של האקדמיה‪ ,‬ולא כי העניין של האקדמיה ברעיון החל לאחר שהעיסוק בו‬

                                                                                              ‫בתרבות הפופולרית דעך‪.‬‬

                                                                                             ‫‪ .14‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
                  ‫כדי לקבוע לאילו שני משפטים מבין הארבעה‪ ,‬משמעות דומה‪ ,‬עלינו לעמוד על משמעות כל אחד‬

                                                                                                   ‫מארבעת המשפטים‪.‬‬
           ‫א‪ .‬קו עדין מפריד בין גורלו של בן החורין לזה של המשועבד – ההבדל בין אדם חופשי ובין אדם שניטל‬

                                                                                  ‫ממנו החופש‪ ,‬הוא הבדל קטן מאוד‪.‬‬
                   ‫ב‪ .‬אפשרויות הבחירה שהמציאות מציעה נוטלות לעתים את החשק לבחור – בהינתן אפשרויות‬

                                                           ‫מסוימות לבחור מתוכן‪ ,‬לעתים אין כל טעם לבחור בכלל‪.‬‬
             ‫ג‪ .‬מה ערך לבחירה בין תפוחים רקובים – כאשר כל האפשרויות מהן ניתן לבחור רעות באותה מידה‪,‬‬

                                                                                                   ‫אין כל ערך לבחירה‪.‬‬
              ‫ד‪ .‬ההכרח פותר אותנו מייסורי הבחירה – כאשר אנו מחויבים בעשיית דבר מה‪ ,‬נמנע מאתנו הקושי‬

                                                                                                             ‫שבבחירה‪.‬‬

             ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬משמעות משפט א' נוגעת להבדל בין מי שניתן לו החופש לבחור ובין מי שניטל‬
                            ‫ממנו חופש זה‪ ,‬ואילו משמעות משפט ד' נוגעת רק למצבים בהם אין לאדם בחירה כלל‪.‬‬

            ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬משמעות משפט ב' נוגעת לכך שבמצבים מסוימים האפשרויות המוצעות אינן טובות‬
                   ‫דיין ולכן אין כל טעם לבחור באחת מהן‪ ,‬ומשמעות משפט ג' אכן דומה לה‪ ,‬שכן היא נוגעת לכך‬
                                                                  ‫שכאשר כל האפשרויות רעות‪ ,‬אין כל ערך לבחירה‪.‬‬

             ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬משמעות משפט א' נוגעת להבדל בין מי שניתן לו החופש לבחור ובין מי שניטל‬
              ‫ממנו חופש זה‪ ,‬ואילו משמעות משפט ג' נוגעת לכך שאין ערך לבחירה כאשר האפשרויות לא טובות‪.‬‬
              ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬משמעות משפט ב' נוגעת לכך שבמצבים מסוימים האפשרויות המוצעות אינן‬
             ‫טובות דיין ולכן אין כל טעם לבחור באחת מהן‪ ,‬ואילו משמעות משפט ד' נוגעת לכך שבהיעדר הצורך‬

‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9