Page 5 - ver1
P. 5
להכיר ...והדבר יאפשר למוסדות החינוך החדשים להיענות.)..
תשובה ( )4אינה נכונה .היכולת לספק מענה לצורכיהם של סוגים רבים יותר של תלמידים מחייבת
תחילה הכרה בכך שללומדים שונים מוטיבציות שונות ,ולא להיפך כפי שעולה מתשובה זו.
.13התשובה הנכונה היא (.)2
נבחן כל טענה מול המידע המופיע בפסקה ,ונבדוק איזו מהן אכן עולה ממנה.
תשובה ( )1אינה נכונה .בפסקה נאמר שהאקדמיה ממילא לא זכתה לאמונו של פורט ,ומכאן שסביר כי
דווקא לא ציפה לזכות בהתייחסותה לרעיון שהגה.
תשובה ( )2נכונה .בפסקה נאמר כי "פרסומו של מאמר בנושא בכתב עת מדעי ...מעיד כי שישים שנה
אחר שנהגה ,הצליח רעיון הטלפורטציה לחצות את התהום המפרידה בין התרבות הפופולרית לבין
מגדל השן של האקדמיה" .מכאן ,שמקומו אינו עוד בספרות הבדיונית ובקולנוע בלבד.
תשובה ( )3אינה נכונה .בפסקה נאמר כי המאמר שפורסם כי ההתייחסות האקדמית לרעיון התרחשה
כשישים שנים לאחר שנהגה ,ולא כי הוא סיכם שישים שנות עיסוק אקדמי ברעיון.
תשובה ( )4אינה נכונה .בפסקה נאמר כי הרעיון של פורט חצה את התהום המפרידה בין התרבות
הפופולרית למגדל השן של האקדמיה ,ולא כי העניין של האקדמיה ברעיון החל לאחר שהעיסוק בו
בתרבות הפופולרית דעך.
.14התשובה הנכונה היא (.)4
כדי לקבוע לאילו שני משפטים מבין הארבעה ,משמעות דומה ,עלינו לעמוד על משמעות כל אחד
מארבעת המשפטים.
א .קו עדין מפריד בין גורלו של בן החורין לזה של המשועבד – ההבדל בין אדם חופשי ובין אדם שניטל
ממנו החופש ,הוא הבדל קטן מאוד.
ב .אפשרויות הבחירה שהמציאות מציעה נוטלות לעתים את החשק לבחור – בהינתן אפשרויות
מסוימות לבחור מתוכן ,לעתים אין כל טעם לבחור בכלל.
ג .מה ערך לבחירה בין תפוחים רקובים – כאשר כל האפשרויות מהן ניתן לבחור רעות באותה מידה,
אין כל ערך לבחירה.
ד .ההכרח פותר אותנו מייסורי הבחירה – כאשר אנו מחויבים בעשיית דבר מה ,נמנע מאתנו הקושי
שבבחירה.
תשובה ( )1אינה נכונה .משמעות משפט א' נוגעת להבדל בין מי שניתן לו החופש לבחור ובין מי שניטל
ממנו חופש זה ,ואילו משמעות משפט ד' נוגעת רק למצבים בהם אין לאדם בחירה כלל.
תשובה ( )2נכונה .משמעות משפט ב' נוגעת לכך שבמצבים מסוימים האפשרויות המוצעות אינן טובות
דיין ולכן אין כל טעם לבחור באחת מהן ,ומשמעות משפט ג' אכן דומה לה ,שכן היא נוגעת לכך
שכאשר כל האפשרויות רעות ,אין כל ערך לבחירה.
תשובה ( )3אינה נכונה .משמעות משפט א' נוגעת להבדל בין מי שניתן לו החופש לבחור ובין מי שניטל
ממנו חופש זה ,ואילו משמעות משפט ג' נוגעת לכך שאין ערך לבחירה כאשר האפשרויות לא טובות.
תשובה ( )4אינה נכונה .משמעות משפט ב' נוגעת לכך שבמצבים מסוימים האפשרויות המוצעות אינן
טובות דיין ולכן אין כל טעם לבחור באחת מהן ,ואילו משמעות משפט ד' נוגעת לכך שבהיעדר הצורך
5