Page 4 - ver1
P. 4
אינה נחשבת להכשרה מוזיקלית) ,ולא כי שלומית חושבת שנגה הגזימה בהתייחסותה להיעדר
ההשכלה המוזיקלית של חני.
תשובה ( )3אינה נכונה .מתשובה זו עולה כי שלומית חושבת שנגה הגזימה במידת הכישרון שייחסה
לחני ,שכן היא סבורה כי השיר חב את הצלחתו למילים וללחן ,וחני רק שרה אותו.
תשובה ( )4אינה נכונה .מתשובה זו עולה כי שלומית חושבת שנגה הגזימה בתדירות הפעמים שהושמע
שירה של חני (מושמע ברדיו ללא הרף) ,שכן הוא הושמע רק שלוש פעמים בשעת לילה מאוחרת.
.11התשובה הנכונה היא (.)3
כדי להחליט איזו מהאפשרויות המופיעות בתשובות עשויה להיות טענתה של פזית ,נבין תחילה את
הדוגמה בה השתמשה .אמנם גם כיום יש כפתורים בשולי השרוולים בחולצות ,אך כיוון שבעבר
השרוולים היו צרים ,היה צורך מעשי בכפתורים ,שכן בלעדיהם לא ניתן היה להסיר את החולצה.
מדבריה עולה כי כיום השרוולים לא צרים כשהיו בעבר ולכן ,על אף הימצאותם של הכפתורים בשולי
השרוולים ,הם אינם הכרחיים.
תשובה ( )1אינה נכונה .בדבריה של פזית אין כל התייחסות להשפעת רוח התקופה על סגנון הלבוש,
אלא למידת הפונקציונליות של הכפתורים.
תשובה ( )2אינה נכונה .בדבריה של פזית אין כל התייחסות לשיקולי נוחות ולמסורת ולהשפעתם על
עיצוב הבגדים.
תשובה ( )3נכונה .הדוגמה בה השתמשה פזית אכן ממחישה את הטענה שבדרך כלל גם לדבר שנראה
היום חסר תכלית היה שימוש בעבר ,שכן בעוד שכיום אין תכלית ממשית לכפתורים המצויים בשולי
שרוולי החולצות ,בעבר הם היו חיוניים לצורך הסרת החולצה.
תשובה ( )4אינה נכונה .העובדה כי כפתורים בשולי שרוולי החולצות קיימים גם היום ,אף שאין בהם
תכלית אינה משקפת מגמת התייעלות ,שכן לו אכן חלה התייעלות ,אזי שהכפתורים ,שכבר אין להם
תכלית ,לא היו מצויים עוד בשולי השרוולים.
.12התשובה הנכונה היא (.)2
בראשית הפסקה נאמר כי המעבר מהמתכונת המוכרת של בית הספר למוסד מסוג אחר לא יתאפשר
עד שתכיר מערכת החינוך בעובדה שלומדים שונים מוטיבציות שונות ללמידה .הכרה זו היא שתאפשר
למוסדות החדשים לספק מענה למגוון רחב יותר של תלמידים ,עד שיהפכו להיות מוסדות לכל.
כלומר ,ההכרה של מערכת החינות בקיומן של מוטיבציות שונות בקרב תלמידים שונים היא שתביא
לכך שהמוסדות החדשים יהיו ראויים לכינוי "מוסדות לכול".
תשובה ( )1אינה נכונה .בפסקה נאמר כי מערכת החינוך היא שתביא לכך שמוסדות החינוך החדשים
יתאימו עצמם לסוגים רבים יותר של תלמידים ,ולא להפך ,כפי שנטען בתשובה זו.
תשובה ( )2נכונה .כאמור ,כדי שמוסדות החינוך החדשים ייעשו ראויים להיקרא "מוסדות לכול" על
משרד החינוך להכיר במגוון המוטיבציות של הלומדים ,וכך יוכלו מוסדות החינוך החדשים להתאים
עצמם לצורכיהם של תלמידים רבים יותר.
תשובה ( )3אינה נכונה .מתשובה זו עולה כי הכרת משרד החינוך במגוון המוטיבציות של הלומדים
מותנית במוסדות החינוך החדשים ,ואילו בפסקה הקשר בין השניים הפוך (קודם משרד החינוך צריך
4