Page 4 - ver1
P. 4

‫אינה נחשבת להכשרה מוזיקלית)‪ ,‬ולא כי שלומית חושבת שנגה הגזימה בהתייחסותה להיעדר‬
                                                                             ‫ההשכלה המוזיקלית של חני‪.‬‬

   ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬מתשובה זו עולה כי שלומית חושבת שנגה הגזימה במידת הכישרון שייחסה‬
                    ‫לחני‪ ,‬שכן היא סבורה כי השיר חב את הצלחתו למילים וללחן‪ ,‬וחני רק שרה אותו‪.‬‬

‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬מתשובה זו עולה כי שלומית חושבת שנגה הגזימה בתדירות הפעמים שהושמע‬
       ‫שירה של חני (מושמע ברדיו ללא הרף)‪ ,‬שכן הוא הושמע רק שלוש פעמים בשעת לילה מאוחרת‪.‬‬

                                                                                 ‫‪ .11‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
   ‫כדי להחליט איזו מהאפשרויות המופיעות בתשובות עשויה להיות טענתה של פזית‪ ,‬נבין תחילה את‬

       ‫הדוגמה בה השתמשה‪ .‬אמנם גם כיום יש כפתורים בשולי השרוולים בחולצות‪ ,‬אך כיוון שבעבר‬
     ‫השרוולים היו צרים‪ ,‬היה צורך מעשי בכפתורים‪ ,‬שכן בלעדיהם לא ניתן היה להסיר את החולצה‪.‬‬
 ‫מדבריה עולה כי כיום השרוולים לא צרים כשהיו בעבר ולכן‪ ,‬על אף הימצאותם של הכפתורים בשולי‬

                                                                           ‫השרוולים‪ ,‬הם אינם הכרחיים‪.‬‬

   ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בדבריה של פזית אין כל התייחסות להשפעת רוח התקופה על סגנון הלבוש‪,‬‬
                                                               ‫אלא למידת הפונקציונליות של הכפתורים‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬בדבריה של פזית אין כל התייחסות לשיקולי נוחות ולמסורת ולהשפעתם על‬
                                                                                             ‫עיצוב הבגדים‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬הדוגמה בה השתמשה פזית אכן ממחישה את הטענה שבדרך כלל גם לדבר שנראה‬
  ‫היום חסר תכלית היה שימוש בעבר‪ ,‬שכן בעוד שכיום אין תכלית ממשית לכפתורים המצויים בשולי‬

                                         ‫שרוולי החולצות‪ ,‬בעבר הם היו חיוניים לצורך הסרת החולצה‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬העובדה כי כפתורים בשולי שרוולי החולצות קיימים גם היום‪ ,‬אף שאין בהם‬
 ‫תכלית אינה משקפת מגמת התייעלות‪ ,‬שכן לו אכן חלה התייעלות‪ ,‬אזי שהכפתורים‪ ,‬שכבר אין להם‬

                                                            ‫תכלית‪ ,‬לא היו מצויים עוד בשולי השרוולים‪.‬‬

                                                                                 ‫‪ .12‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
  ‫בראשית הפסקה נאמר כי המעבר מהמתכונת המוכרת של בית הספר למוסד מסוג אחר לא יתאפשר‬
‫עד שתכיר מערכת החינוך בעובדה שלומדים שונים מוטיבציות שונות ללמידה‪ .‬הכרה זו היא שתאפשר‬

       ‫למוסדות החדשים לספק מענה למגוון רחב יותר של תלמידים‪ ,‬עד שיהפכו להיות מוסדות לכל‪.‬‬
  ‫כלומר‪ ,‬ההכרה של מערכת החינות בקיומן של מוטיבציות שונות בקרב תלמידים שונים היא שתביא‬

                                          ‫לכך שהמוסדות החדשים יהיו ראויים לכינוי "מוסדות לכול"‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה נאמר כי מערכת החינוך היא שתביא לכך שמוסדות החינוך החדשים‬
                     ‫יתאימו עצמם לסוגים רבים יותר של תלמידים‪ ,‬ולא להפך‪ ,‬כפי שנטען בתשובה זו‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬כדי שמוסדות החינוך החדשים ייעשו ראויים להיקרא "מוסדות לכול" על‬
 ‫משרד החינוך להכיר במגוון המוטיבציות של הלומדים‪ ,‬וכך יוכלו מוסדות החינוך החדשים להתאים‬

                                                               ‫עצמם לצורכיהם של תלמידים רבים יותר‪.‬‬
    ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬מתשובה זו עולה כי הכרת משרד החינוך במגוון המוטיבציות של הלומדים‬
 ‫מותנית במוסדות החינוך החדשים‪ ,‬ואילו בפסקה הקשר בין השניים הפוך (קודם משרד החינוך צריך‬

                                                                                                                           ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9