Page 11 - ver2
P. 11

‫פרשנות זו‪ ,‬השמעת יצירה שאין בה צלילים כלל היא פרודיה על זרם מוזיקלי שאופיין‬
                      ‫במיעוט של צלילים‪ .‬בהקבלת טענה זו לדוגמה האמורה ניתן לומר כי יצירה ללא צלילים‬
                    ‫שקולה לצלחת ריקה (=ללא מזון)‪ ,‬ומאחר שהיא פרודיה על זרם שעשה שימוש במיעוט של‬

                          ‫צלילים‪ ,‬אזי שניתן להתייחס לצלחת הריקה כפרודיה אם המגמה השוררת במסעדות‬
                                                               ‫הנחשבות איכותיות היא הגשת מעט מזון בצלחת‪.‬‬

                   ‫תשובה (‪ )1‬נכונה‪ .‬מן האמור לעיל אכן עולה כי הגשת צלחת ריקה לסועדים במסעדה עשויה‬
                    ‫להמחיש גם את הפרשנות שנזכרה בשאלה אם המגמה השוררת במסעדות היא הגשת מנות‬

                                                                                ‫זעירות‪ ,‬כלומר‪ ,‬מעט מזון בצלחת‪.‬‬
                  ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬מן האמור עולה כי לפי הפרשנות שנזכרת בשאלה ניתן לראות בצלחת‬

                     ‫ריקה המוגשת במסעדה כפרודיה על מגמה של הגשת מנות זעירות‪ ,‬ואין בה כל התייחסות‬
                                                                                                      ‫למחיר שלהן‪.‬‬

                  ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬מן האמור עולה כי לפי הפרשנות שנזכרת בשאלה ניתן לראות בצלחת‬
                     ‫ריקה המוגשת במסעדה כפרודיה על מגמה של הגשת מנות זעירות‪ ,‬ואין בה כל התייחסות‬

                 ‫לאופן צריכתן‪( .‬מגמה זו עשויה להתיישב עם הפרשנות שמוצגת בפסקה האחרונה‪ ,‬אשר לפיה‬
                                         ‫היעדר הצלילים מאפשר לקהל להשתתף ולתת ליצירה את משמעותה)‪.‬‬

                  ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬מן האמור עולה כי לפי הפרשנות שנזכרת בשאלה ניתן לראות בצלחת‬
                     ‫ריקה המוגשת במסעדה כפרודיה על מגמה של הגשת מנות זעירות‪ ,‬ואין בה כל התייחסות‬

                   ‫למשך הזמן שייאלצו הסועדים להמתין עד שהן יוגשו‪( .‬מגמה זו מתייחסת באופן לא מדויק‬
                                                           ‫לפרשנות הנוגעת לזמן אשר נזכרת בפסקה השלישית)‪.‬‬

                                                                                         ‫‪ .21‬התשובה הנכונה היא (‪.)1‬‬
                  ‫בשורות ‪ 16-19‬מתוארת פרשנות שלפיה הגיבור הראשי ביצירתו של קייג' הוא הזמן‪ .‬פרשנות‬

                       ‫זו נשענת על העובדה שקייג' הציב שעון על כן התווים‪ ,‬והיא זוכה לחיזוק מכך שהיצירה‬
                   ‫מחולקת לפרקים שמשכם הוגדר במדויק‪ ,‬וכן מהנחייתו של קייג' לסמן את המעבר ביניהם‪.‬‬

                     ‫נבדוק איזה מהגורמים שמופיעים בתשובות עשוי לחזק במידה הרבה ביותר את הפרשנות‬
                                                                                                           ‫האמורה‪.‬‬

                     ‫תשובה (‪ )1‬נכונה‪ .‬שמה של היצירה הוא ‪ 4‬דקות ו‪ 33-‬שניות‪ ,‬והוא אכן מחזק את הפרשנות‬
                                                                            ‫שלפיה היצירה של קייג' עוסקת בזמן‪.‬‬

                       ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬חד פעמיותה של היצירה מחזק את הפרשנות שלפיה היא בדיחה‬
                                                                                     ‫המושתתת על שבירת ציפיות‪.‬‬

                    ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬משכה של היצירה כשלעצמו אינו מחזק את הפרשנות לפיה היצירה‬
                     ‫עוסקת בזמן‪ ,‬אלא העובדה שקייג' בחר להשתמש במשך הזמן הזה כשמה של היצירה היא‬

                                                                                                     ‫שמחזקת זאת‪.‬‬
                      ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬היעדרם של צלילים ביצירה אינם מהווים אלמנט של זמן‪ ,‬ומכאן‬

                                                     ‫שאין בכך כדי לחזק את הפרשנות שלפיה היא עוסקת בזמן‪.‬‬

‫‪11‬‬
   6   7   8   9   10   11   12