Page 10 - ver2
P. 10
תשובה ( )2נכונה .מן האמור אכן עולה כי המשפט האמור נפתח במילה "ואולם" משום
שהמשפט שלפניו מצביע על דמיון בין מעמדם של הצלילים לבין מעמדן של ההפסקות.
תשובה ( )3אינה נכונה .השימוש במילה "ואולם" בראשית המשפט האמור לא נועד כדי לרמוז
כי הוא סותר את הקביעה לפיה ההפסקות הן חומר בידיו של המוזיקאי ,שכן הוא עוסק
בהסבר להבדלים בין מעמד הצלילים למעמד ההפסקות (יכולה להיות יצירה ללא הפסקות,
אך לא יכולה להיות יצירה ללא צלילים) ,ואין כל ניגוד בין הדברים הללו ובין קביעה זו.
תשובה ( )4אינה נכונה .השימוש במילה "ואולם" בראשית המשפט האמור לא נועד כדי לרמוז
כי קשה לדמיין פרק מוזיקלי שאין בו ולו צליל אחד ,שהרי קושי זה מסביר מדוע מעמד
הצלילים אינו כמעמד ההפסקות ,וכאמור ,המילה "ואולם" משמשת להביע את הניגוד בין
ההבדל במעמדם ובין כך שהמשפט הקודם הצביע על דמיון בין מעמדם של השניים.
.19התשובה הנכונה היא (.)2
כדי לקבוע איזה מן הדימויים שמופיעים בתשובות הוא המתאים ביותר להחליף את הדימוי
שבשורה ,6עלינו תחילה להבין את משמעותו.
בחלקה האחרון של הפסקה הראשונה נאמר כי נדמה שבמוזיקה הדממה מקבלת את
משמעותה מן הצלילים המקיפים אותה ,ממש כפי שאין חור בלא חומר סביבו .אם כן ,עלינו
לחפש דימוי שמשקף רעיון לפיו דבר מסוים זוכה למשמעות רק מתוקף העובדה שהוא מוקף
בדבר אחר.
תשובה ( )1אינה נכונה .הדימוי "אין יער בלא עצים" אינו מתאים להחליף את הדימוי שלעיל,
שכן היער נחשב ליער משום שהוא שטח שיש בו עצים ולא משום שהוא מוקף בהם.
תשובה ( )2נכונה .הדימוי "אין אי בלא ים" אכן מתאים להחליף את הדימוי שלעיל ,שכן האי
נחשב לאי משום שהוא יבשה המוקפת ים.
תשובה ( )3אינה נכונה .הדימוי "אין עשן בלי אש" אינו מתאים להחליף את הדימוי שלעיל,
שכן משמעותו הינה כי הימצאותו של עשן מעידה בהכרח על קיומה של אש ,כלומר ,לא ייתכן
כי העשן יתקיים ללא הגורם שאחראי ליצירתו (אש).
תשובה ( )4אינה נכונה .הדימוי "אין תמונה בלא מסגרת" אינו מתאים להחליף את הדימוי
שלעיל ,שכן תמונה אינה נחשבת לתמונה רק משום שהיא נתונה בתוך מסגרת ,כלומר
המסגרת אינה נותנת לה את התוקף הבלעדי ,ובהחלט יכולה להיות תמונה ללא מסגרת.
.20התשובה הנכונה היא (.)1
בשאלה זו אנו מתבקשים להסיק לגבי האופן בו תמחיש הדוגמה המוצגת בשורות 13-14
(הגשת צלחות ריקות לסועדים במסעדה) את הפרשנות שלפיה יצירתו של קייג' היא פרודיה
על מינימליזם .לפיכך ,עלינו לעמוד תחילה על פרשנות זו ,ולהחיל אותה על הדוגמה האמורה.
בשורות 14-15נאמר כי "לפי פרשנות אחרת אפשר לראות ביצירה פרודיה על מינימליזם
במוזיקה ,שהוא זרם במוזיקה המאופיין בחסכנות רבה בצלילים ,ואשר זכה לפריחה במחצית
השנייה של המאה ה .20-קייג' הביא את המינימליזם לידי אבסורד כשצמצם לאפס את
הצלילים המושמעים ורוקן את היצירה מכל תוכן מוזיקלי" .אם כן ,ניתן להבין כי לפי
10