Page 12 - ver2
P. 12

‫‪ .22‬התשובה הנכונה היא (‪.)1‬‬
   ‫בשאלה זו אנו מתבקשים לעמוד על ההבדל בין הפרשנויות שנזכרות בפסקה האחרונה ובין‬

                                                               ‫שאר הפרשנויות שמופיעות בקטע‪.‬‬

      ‫תשובה (‪ )1‬נכונה‪ .‬בראשית הפסקה האחרונה נאמר כי "פרשנויות נוספות רואות ביצירה‬
‫הזמנה לאקטיביות מצד המאזינים"‪ ,‬כלומר בשונה מן הפרשנויות שהוצגו בפסקות האחרות‪,‬‬

                         ‫הפרשנויות שמתוארות בפסקה הרביעית מייעדות תפקיד פעיל לקהל‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬מן הפסקה האחרונה עולה כי לפי הפרשנויות שנזכרות בה יצירתו של‬

          ‫קייג' כן עשויה לעורר חוויה שונה בכל ביצוע‪ ,‬שכן אם הקהל הוא שנותן יצירתה את‬
    ‫משמעותה‪ ,‬אזי שבשינוי הרכבו של הקהל בכל ביצוע תשתנה גם משמעות היצירה‪ ,‬ולפיכך‬
‫תעורר חוויה שונה‪ ,‬וכמו כן‪ ,‬אם היצירה נועדה לחנך את הקהל להקשיב לרחשי הסביבה‪ ,‬אזי‬

                 ‫שבכל ביצוע שלה רחשי הסביבה יהיו שונים‪ ,‬ומכאן שגם החוויה תהיה שונה‪.‬‬
     ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬אף שניתן להסיק מן האמור בפסקה האחרונה כי לפי הפרשנויות‬
  ‫שנזכרות בה‪ ,‬היצירה אינה בגדר פרודיה‪ ,‬טענה זו אינה ייחודית רק לפרשנויות אלה‪ ,‬כי אם‬
     ‫לפרשנויות נוספות שהופיעו בקטע (למשל שהיא עוסקת בזמן‪ ,‬או שלבה הוא הרושם העז‬

                                                   ‫שמעוררת נוכחותו השותקת של המבצע וכו')‪.‬‬
       ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬הפרשנויות שנזכרות בפסקה האחרונה כלל אינן נוגעות למעמד‬
        ‫הצלילים ביחס למעמד ההפסקות‪ ,‬כמו גם הפרשנויות האחרות שמופיעות בקטע אשר‬

                                         ‫ליצירתו של קייג'‪ ,‬ומכאן שגורם זה אינו מבחין ביניהן‪.‬‬

                                                                         ‫‪ .23‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
     ‫נבחן כל אחד מהמסרים שמופיעים בתשובות לאור תיאור הגישה שמוצגת בסוף הפסקה‬

                    ‫האחרונה‪ ,‬ונבדוק איזה מהם אינו אחד מהמסרים שהתכוון קייג' להעביר‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬לפי הפרשנות האמורה‪ ,‬קייג' אכן התכוון להעביר את המסר שהאזנה‬
       ‫לקולות אקראיים בסביבה יכולה לעורר חוויה דומה במהותה לחוויית ההאזנה ליצירה‬
         ‫מוזיקלית‪ ,‬שכן נאמר כי אם נאזין באופן בלתי אמצעי לרחשי הסביבה "‪ ...‬לא נזדקק‬

    ‫למוזיקאים שיארגנו בעבורנו את הקולות והצלילים למבנים המעוררים חוויה מוזיקלית"‬
                                                                                   ‫(שורות ‪.)27-28‬‬

        ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬לפי הפרשנות האמורה‪ ,‬הטענה כי רק מוזיקאים מקצועיים זקוקים‬
‫ליצירות מוזיקליות סטנדרטיות אינה אחד מהמסרים שהתכוון קייג' להעביר‪ ,‬שכן פרשנות זו‬

                               ‫כלל אינה עוסקת במוזיקאים עצמם‪ ,‬כי אם בתפקיד המאזינים‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬לפי הפרשנות האמורה‪ ,‬קייג' אכן התכוון להעביר את המסר שבשקט‬
‫שסביבנו טמון מרקם עשיר ומורכב של קולות‪ ,‬שכן נאמר כי "בשקט האופף אותנו יש אין סוף‬

                                   ‫רחשים וקולות‪ ,‬היוצרים מרקם עשיר ומורכב‪( "...‬שורה ‪.)27‬‬
 ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬לפי הפרשנות האמורה‪ ,‬קייג' אכן התכוון להעביר את המסר שעל בני‬
‫האדם לשכלל את דרך ההאזנה שלהם‪ ,‬שכן נאמר כי היצירה היא "‪ ...‬חוליה בשרשרת יצירות‬
  ‫של קייג'‪ ,‬שכולן מיועדות לחנך אותנו להאזין לעולם ללא תיווכם של מוזיקאים מקצועיים‪.‬‬

                         ‫אם ניטיב (דהיינו נלמד להקשיב טוב יותר) להאזין ‪( "...‬שורות ‪.)25-26‬‬

                                                                                                                      ‫‪12‬‬
   7   8   9   10   11   12