Page 2 - qua2
P. 2

‫‪ .5‬השאלה שלפנינו הינה שאלה המכילה מערכת של אי שוויונים‪ ,‬כאשר אנו התבקשנו למצוא‬

             ‫מה יכול להיות ערכו של ‪ .    ‬ניגש לפתרון השאלה על ידי הצבת התשובות‪.‬‬

                       ‫תשובה מספר ‪ – 1‬נציב ‪      = 1‬ונבדוק מהו תחום הערכים של ‪.    ‬‬                                 ‫‪‬‬

                                        ‫‪    ‬‬

                               ‫‪2 ∙ ⏞1 +      < 1 /−2‬‬

                                                ‫‪     < −1‬‬

‫לאור תחום הערכים של ‪     ‬לא מתקיים אי השוויון השני כי ‪ 1 < −1‬נכון‪ .‬לכן התשובה‬
                                                                                ‫אינה נכונה‪.‬‬

                       ‫תשובה מספר ‪ – 2‬נציב ‪      = 2‬ונבדוק מהו תחום הערכים של ‪.    ‬‬                                 ‫‪‬‬

                                        ‫‪    ‬‬

                               ‫‪2 ∙ ⏞2 +      < 1 /−4‬‬

                                                ‫‪     < −3‬‬

‫לאור תחום הערכים של ‪     ‬לא מתקיים אי השוויון השני כי ‪ 2 < −3‬נכון‪ .‬לכן התשובה‬

                                                                                                       ‫אינה נכונה‪.‬‬

                       ‫‪.    ‬‬  ‫של‬    ‫הערכים‬          ‫תחום‬     ‫מהו‬  ‫ונבדוק‬  ‫‪    ‬‬  ‫=‬     ‫‪1‬‬  ‫נציב‬  ‫–‬   ‫‪3‬‬  ‫מספר‬  ‫תשובה‬   ‫‪‬‬
                                                                                      ‫‪2‬‬

                                          ‫‪    ‬‬
                                          ‫‪⏞1‬‬
                                    ‫‪2‬‬  ‫∙‬  ‫‪2‬‬     ‫‪+‬‬   ‫‪    ‬‬  ‫<‬  ‫‪1‬‬    ‫‪/−1‬‬

                                                    ‫‪     < 0‬‬

‫התשובה‬  ‫לכן‬  ‫נכון‪.‬‬  ‫‪1‬‬  ‫<‬      ‫‪0‬‬  ‫כי‬    ‫השני‬     ‫השוויון‬      ‫אי‬  ‫מתקיים‬   ‫לא‬    ‫‪    ‬‬  ‫של‬       ‫הערכים‬  ‫תחום‬  ‫לאור‬
                    ‫‪2‬‬

                                                                                                       ‫אינה נכונה‪.‬‬

‫לאחר פסילת שלוש תשובות נוכל לסמן את התשובה האחרונה כנכונה גם ללא בדיקה‪.‬‬

                       ‫‪.    ‬‬  ‫של‬    ‫הערכים‬      ‫תחום‬         ‫מהו‬  ‫ונבדוק‬  ‫‪    ‬‬  ‫=‬  ‫‪1‬‬     ‫נציב‬  ‫–‬   ‫‪4‬‬  ‫מספר‬  ‫תשובה‬   ‫‪‬‬
                                                                                   ‫‪4‬‬

                                          ‫‪    ‬‬
                                          ‫‪⏞1‬‬
                                    ‫‪2‬‬  ‫∙‬  ‫‪4‬‬     ‫‪+‬‬   ‫‪    ‬‬  ‫<‬  ‫‪1‬‬   ‫‪/−‬‬   ‫‪1‬‬
                                                                      ‫‪2‬‬

                                                    ‫‪    ‬‬  ‫<‬  ‫‪1‬‬
                                                             ‫‪2‬‬

‫נכונה‪.‬‬  ‫התשובה‬         ‫לכן‬       ‫‪.‬‬  ‫‪1‬‬  ‫<‬  ‫‪1‬‬     ‫כי‬  ‫השני‬     ‫השוויון‬  ‫אי‬  ‫מתקיים‬         ‫‪    ‬‬  ‫של‬  ‫הערכים‬   ‫תחום‬  ‫לאור‬
                                    ‫‪4‬‬     ‫‪2‬‬

‫‪ .6‬השאלה שלפנינו הינה שאלת הספק‪ .‬נשים לב כי ישנם שני הספקים – הספק לעליה והספק‬

                                                                                                             ‫לירידה‪.‬‬

                                                                  ‫‪) 2‬מדרגות(‬    ‫הספקו של מוריס בעליה הוא‪:‬‬
                                                                  ‫‪) 3‬שניות(‬

                                                                  ‫‪) 3‬מדרגות(‬    ‫הספקו של מוריס בירידה הוא‪:‬‬
                                                                  ‫‪) 2‬שניות(‬

‫נבדוק כעת על ידי הרחבת השברים (ההספקים) כמה זמן דרוש למוריס לעבור ‪ 6‬מדרגות‪:‬‬

                                                                                                                        ‫‪2‬‬
   1   2   3   4   5   6   7