Page 2 - ver2
P. 2

‫‪ .6‬קורטוב ‪ :‬כמות ‪ -‬קורטוב הינה כמות קטנה ולא מדויקת‪.‬‬
                                                 ‫(‪ )1‬רגע ‪ :‬זמן ‪ -‬רגע הינו זמן קצר ולא מדויק‪ .‬מתאים‪.‬‬

                                      ‫(‪ )2‬חיריק ‪ :‬ניקוד ‪ -‬חיריק הינו סימן ניקוד מסוים‪ .‬לא מתאים‪.‬‬
                                      ‫(‪ )3‬מטר ‪ :‬מרחק ‪ -‬מטר הינו מרחק קצר אך מדויק‪ .‬לא מתאים‪.‬‬

                                                ‫(‪ )4‬דממה ‪ :‬קול ‪ -‬דממה הינה היעדר קול‪ .‬לא מתאים‪.‬‬

                                                                                ‫‪ .7‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
 ‫כדי לקבוע איזה מן המשפטים המופיעים בתשובות הוא הקרוב ביותר במשמעותו לאמירה המופיעה‬

                                                                           ‫בשאלה‪ ,‬עלינו להבינה תחילה‪.‬‬

      ‫"אין אנו לומדים לעשות לא על ידי החשיבה ולא על ידי העשייה" – החשיבה והעשייה‪ ,‬כל אחת‬
     ‫כשלעצמה אינה מלמדת כיצד לעשות דבר מה‪" .‬אנו לומדים לעשות על ידי החשיבה על מה שאנו‬

                                       ‫עושים" – החשיבה על עשיית הדבר היא שמלמדת כיצד לעשותו‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬החשיבה על העשייה היא שמלמדת כיצד לעשות דבר מה‪ ,‬ולא מדובר‬
                                                                     ‫בתהליך המורכב מחשיבה ומעשייה‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬משמעות אמירתו של סטודרד הינה אכן שהלמידה כיצד לעשות דבר מה היא תוצר‬
             ‫החשיבה על המעשה שנעשה – "אנו לומדים לעשות על ידי החשיבה על מה שאנו עושים"‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬משפט זה מנוגד לאמירתו של סטודרד‪ ,‬שכן הוא טוען כי הלמידה היא תוצר‬
                                   ‫החשיבה של מה שעשינו‪ ,‬וכי אנו לא לומדים לעשות על ידי העשייה‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬בדבריו של סטודרד אין התייחסות לחשיבות תהליך הלמידה אלא לאופן בו‬
                                                                                              ‫הוא מתבצע‪.‬‬

                                                                                ‫‪ .8‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
‫אמה של עדי הסיקה כי כיוון שעיניו של בז היערות מצויות בצדי ראשו‪ ,‬הוא אינו נמצא בשמורה‪ ,‬שכן‬
‫יש בה רק דורסי לילה‪ .‬מכך ניתן להבין כי אם עיניו של עוף דורס מצויות בצדי ראשו‪ ,‬הוא אינו דורס‬

                                                                                                      ‫לילה‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬אם עיניהם של כל דורסי הלילה מצויות בצדי ראשם‪ ,‬ובשמורה יש רק דורסי‬
    ‫לילה‪ ,‬אזי שלא ניתן לשלול את הימצאותו של בז היערות בשמורה‪ ,‬שכן עיניו מצויות בצדי ראשו‪.‬‬

‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬טענה זו מתייחסת לדורסי יום ולא ניתן להקיש ממנה דבר לגבי דורסי הלילה‪,‬‬
                                                     ‫ולפיכך גם לגבי הימצאותו של בז היערות בשמורה‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬טענה זו אכן עומדת בבסיס דבריה של האם‪ ,‬שכן אם ידוע שכל העופות הדורסים‬
    ‫שעיניהם מצויות בצדי ראשם אינם דורסי לילה‪ ,‬וכי בשמורה יש רק דורסי לילה‪ ,‬אזי שבהכרח בז‬

             ‫היערות (עוף דורס שעיניו מצויות בצדי ראשו)‪ ,‬אינו דורס לילה ולכן אינו נמצא בשמורה‪.‬‬
    ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬מטענה זו עולה כי עופות דורסים שעיניהם מצויות בצדי ראשם הם דורסי‬
   ‫לילה‪ ,‬ולפיכך בז היערות מוגדר כדורס לילה ולא ניתן יהיה לשלול את הימצאותו בשמורה על סמך‬

                                                                                                    ‫הטענה‪.‬‬

                                                                                                                           ‫‪2‬‬
   1   2   3   4   5   6   7