Page 7 - ver1
P. 7

‫‪ .17‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
 ‫כיוון שבתיאור הניסוי נאמר לשתי הקבוצות שמרחקן ממוקד הסכנה זהה‪ ,‬ובמסקנה נאמר כי קיומו‬

   ‫של הגבול גורם לאנשים לחשוב שהם יחסית מוגנים ממנה‪ ,‬הרי שניתן להבין מכך כי חברי הקבוצה‬
       ‫שנאמר להם כי מוקד הסכנה מצוי בגבולות מדינתם‪ ,‬הרגישו פחות מוגנים ממנה‪ ,‬ואילו תחושת‬

‫המוגנות מפני הסכנה הייתה גבוהה יותר בקרב הקבוצה השנייה‪ .‬נבדוק איזה מן הממצאים המופיעים‬
                                        ‫בתשובות עשוי להיות הממצא עליו מתבססת מסקנת החוקרים‪.‬‬

    ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬ממצא זה מתייחס להערכת עוצמת הרעידה‪ ,‬כלומר מה גודל הסכנה שהיא‬
     ‫עלולה להוות‪ ,‬בעוד שמסקנת החוקרים מתייחסת למידה בה הרגישו הנבדקים שהם מוגנים מפני‬

                                                                                                    ‫הסכנה‪.‬‬
‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬ממצא זה משקף ירידה כללית במידה בה נבדקי שתי הקבוצות הרגישו מוגנים‬

  ‫מפני הסכנה (נכונותם להתאכסן במלון ירדה לאחר ששמעו על הסכנה כיוון שהרגישו פחות מוגנים)‪,‬‬
    ‫ואינו מסביר מדוע קיומו של הגבול תרם לתחושת המוגנות של הקבוצה שלכאורה קיים גבול בינה‬
                                                                                         ‫ובין מוקד הסכנה‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬אם הנכונות להתאכסן במלון לאחר הידיעה על רעידת האדמה הייתה גבוהה יותר‬
   ‫בקרב הקבוצה ששמעה שהיא התרחשה באורגון (=יש גבול) משהייתה בקרב הקבוצה השנייה‪ ,‬אזי‬

                   ‫שקיומו של גבול בין אדם למוקד הסכנה תורם ליצירת תחושת מוגנות יחסית ממנה‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬ממצא זה מעיד על מגמה כללית המאפיינת את כל הנבדקים‪ ,‬ובניגוד למסקנת‬

   ‫החוקרים‪ ,‬ניתן להסיק ממנו כי לקיומו של הגבול אין כל השפעה על תחושת המוגנות של אדם מפני‬
                                                                                                      ‫סכנה‪.‬‬

                                                                                 ‫‪ .18‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
     ‫בפסקה ממנה לקוחה ההפניה נאמר כי החפצים שנמצאו בחפירות לימדו על השינוי שחל באמנות‬

        ‫המילטית‪ ,‬שעד המאה השביעית לפנה"ס הייתה פשוטה ולא מעודנת‪ ,‬אך מאותה תקופה החלה‬
             ‫להטמיע מוטיבים זרים ולשלבם לכלל יצירות חדשות ומקוריות ברמה גבוהה‪ .‬מוטיב הוא‬

       ‫רעיון‪/‬אלמנט שחוזר על עצמו‪ ,‬מכאן שמשמעות המשפט לגביו נשאלנו היא שרעיונות ומאפיינים‬
                    ‫שמקורם בתרבויות שונות מהתרבות המילטית שולבו ביצירות האמנות של עם זה‪.‬‬

        ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬משמעות המשפט נוגעת לרעיונות מתרבויות זרות ולא לאמנים שהיגרו‬
                                                         ‫למילטוס כדי ליצור במסגרת האמנות המילטית‪.‬‬

     ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬מהמשפט עולה כי באמנות המילטית שולבו אלמנטים ורעיונות מתרבויות‬
                                            ‫אחרות ולא יצירות אמנות שמקורן הפיזי בתרבויות אחרות‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬מהמשפט אליו מפנה השאלה‪ ,‬ומהפסקה השנייה בכלל‪ ,‬לא עולה כי האמנות‬
   ‫המילטית הפסיקה לחקות תרבויות‪ ,‬שכן מעולם כלל לא עשתה זאת‪ ,‬כי אם התחילה לשלב רעיונות‬

                                                                                         ‫מתרבויות אחרות‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬משמעו המשפט היא אכן שביצירותיהם של המילטים אפשר לזהות רעיונות‬

                                                                    ‫וסגנונות הלקוחים מתרבויות אחרות‪.‬‬

                                                                                                                            ‫‪7‬‬
   2   3   4   5   6   7   8   9   10